Inlägg från: SkåneP |Visa alla inlägg
  • SkåneP
    Anghammarad skrev 2007-11-30 14:51:48 följande:
    Men, hon har ju bett om _ursäkt_!!!!!!!!!!!!!!!
    Hon är beskemej ingen fifflare!!!111
  • SkåneP
    tobiq skrev 2007-12-03 09:48:28 följande:
    Hittills har jag inte hört något alliansen åtstadkommit som gynnat andra än höginkomsttagarna. Eller har jag missat något?
    Ett axplock:

Jobbavdrag - skattesänkningen är naturligtvis mer märkbar ju lägra inkomst man har.

Tandvårdsreformen - behövar jag förtydliga?

Att bidra till anställning är naturligtvis bara en fördel om man betraktar att gå från arbetslöshet till arbete som en förbättring. Det verkar ju som inte alla ser det så...
  • SkåneP
    tobiq skrev 2007-12-03 10:17:17 följande:
    Vad är det dem har förändrat med tandvården?
    www.regeringen.se/sb/d/9744/a/91645
    Förvisso bara förslag än så länge.

Om du menar att jobbavdrag bara gynnar högimnkomsttagare så måste jag bara fråga: Vad räknar du som höginkomsttagare?
  • SkåneP
    tobiq skrev 2007-12-03 10:49:42 följande:
    Tackar!Jo det är ju trevligt med dessa 300 kr extra i månaden men det känns inte riktigt som om det väger upp alliansstyret, inte alls faktiskt! 
    Naturligtvis inte.

Du har ju bestämt dig att det är kasst oavsett vad.

Sedan kan arbetslösheten minska, folk få mer pengar och skolan funka bättre, statskassan gå med plus oavsett.

Dumt är det i vilket fall.

Jävla alliansen!!!!111!
  • SkåneP
    tobiq skrev 2007-12-03 11:15:36 följande:
    Jag skrev att jag inte visste exakt på kronan hur mkt mer eller mindre jag fått i månaden. Och jag håller fortfarande fast vid att mina 300 kr extra i månaden inte är värt ett skit med tanke på hur andra drabbas av dem nya reglerna eller hur jag själv kommer drabbas om jag blir arbetslös för den delen.
    Den som tycker att 300 kr extra i månaden inte är värt ett skit har det ganska gott ställt.
  • SkåneP
    tobiq skrev 2007-12-03 11:50:48 följande:
    Därför att 300 kronor i min ficka inte väger upp det faktum att folk som har det betydligt sämre ställt än vad jag har drabbas väldigt negativt av ett alliansstyre. Det känns helt absurt att tycka att några hundralappar extra är värt att folk som är i behov av bidrag får det ännu sämre än vad dem redan har. Att sparka på såna som redan ligger för att ha råd att köpa något extra för 300 kr varje månad, nej tack. Tvi.
    Ingenting, absolut tingenting hindrar dig att skänka ditt överflöd till bättre behövande.

Om du anser att du inte behöver de där extra hundralapparna skänk dem till SAP eller vilka du ny tycker kan förvalta dem bättre.

Men i vilket fall som helst är jag lite nyfiken. Menar du fortfarande att alliensens politik bara gynnar höginkomsttagare?
  • SkåneP
    annametanna skrev 2007-12-03 12:34:01 följande:
    jag har inga 300 krononr extra i månaden..? vart har ni fått dem ifrån?
    Från inlägg #109.
  • SkåneP

Därifrån kom alltså 300 kr. Såvitt jag vet har ingen hävdat att du fått någon sådan ökning.

• SkåneP

Alexiaa,

om du tycker Reinfeldt saknar statsmannamässig pondus....hur skulle du då beskriva Mona Sahlin?

Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!