Inlägg från: cDk3r |Visa alla inlägg
  • cDk3r

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Pinsamt att det var fler dumma högerväljare som gick på Cohibas "Jag vet, nu ska jag vara nyskapande, göra något som ingen annan gjort! Jag skapar en TS där jag låtsas vara en korkad vänsterväljare!" än vad det var korkade vänsterväljare som hakade på hans ts.

Orginellt cohiba, verkligen.. ;)

• cDk3r

"Tyvärr har som du, som så ofta, helt fel."

Cohiba, jag har aldrig fel. Det är du som inte är klok nog att förstå det bara.

• cDk3r

"För att (ännu en gång) klargöra denna fråga.

Regeringen har ingeting med fackavgiften att göra."

Precis, att regeringen har slopat skattesubventioneringen av fackavgiften samt att de har laggt upp en alldeles ypperlig politik som resulterat i att folk lämnat facket (vilket absolut inte var med i planerna förståss, M har inget emot facket) så att en del fack fått höja avgifterna pga medlemsras etc har INGET med regeringen att göra.

Vänta nu. Nej jag håller nog inte med, regeringen har allt ett finger med i spelet.

• cDk3r

"Att facket inte klarar av att motivera sin höjning och istället skyller på regeringen är ganska patetiskt."

Att påstå att medlemsrasen kom som en blixt från klar himmel som resultat av alliansens politik är patetiskt. Självklart hade M det med i beräkningarna, det är ju en given utgång och kunde man inte förutspå det så ja då är man faktiskt lite dum. Jag tror inte att de är dumma.

Men jag klandrar dom inte, M och facket har alltid varit fiender. Dom vore väll dumma om de inte tog chansen att kapa benet på sin fiende?

• cDk3r

mia83

"
    Jag personligen tror att den sittande regeringen har varit väldigt smarta i sitt agerande.
    De har nu, ett år efter valet, genomfört alla de obekväma reformerna som medför missnöje hos många väljare.
    Nu finns det 3 år kvar för de reformer som dessa missnöjda väljare kan tänkas komma att uppskatta.
    Väljare har, enligt min uppfattning, kort minne.
    Alltså tror jag personligen att det är de förändringar som sker de sista två åren innan nästa val som kommer att avgöra huruvida alliansen får sitta kvar.
    "

Helt korrekt.

• cDk3r

alexxia:
    "Vi har ju knappast befolkningproblem i vårt land"

Faktum är att ser man enbart till naitiviteten i Sverige så är den demografiska utvecklingen en katastrof!
    Sverige ligger idag på 1.8, vi skulle behöva ligga på 2.1 för att ha en positiv tillväxt. befolkningstillväxt och ekonomisk tillväxt går hand i hand.
    Nu har vi visserligen invandring som väger upp den låga naitiviteten (som ändock är förhållandevis hög jämnfört med övriga i-länder!) som tur är. Men skulle vi börja skrota barnbidrag och göra drasiska försämringar i föräldraförsäkringen så skulle vi förmodligen hamna på ännu lägre nivåer vilket skulle vara en demografisk katastrof.
    Man får även ha i åtanke att naitiviteten stiger under högkonjuktur och dippar vid lågkonjuktur.

Men i övrigt håller jag med dig om att det är en förbannad skam att försämra för sjuka och arbetslösa. Att folk använder argument som "knipa åt fuskarna" är patetiskt, arbetslöshetsförsäkringar och sjukförsäkringar är inte utformade för att föda fuskare utan de som behöver hjälpen. Det känns ganska logiskt då att man inte försämrar för de behövande för att knipa åt fuskarna. Kollektiv bestraffning? Nej tack.

'Övergångsperiod' "OK", även om det vore så att det är en 'övergångsperiod' så känns det ju inte riktigt ok att bara sparka på kattungar en liten stund.

• cDk3r

Alexxia
    Det skulle garanterat märkas om man införde sådana försämringar i den trygghet som föräldraförsäkringen ger..

• cDk3r

..och allt handlar väll i grund och botten om trygghet varesig man talar sjukförsäkring, föräldraförsäkring eller arbetslöshetsförsäkring?

• cDk3r

Alexiaa

Att skaffa barn skall alltså vara någon form av privilegium enbart för välbeställda som har råd att vara hemma utan fp etc?
    Staten tjänar på att barn kommer till även om man behöver fp för att klara av det..

• cDk3r

el skåpet
    Du har alltså köpt myten om jordens överbefolkning?

fniss..

Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!