cDk3r skrev 2007-12-03 19:14:56 följande:
"Att facket inte klarar av att motivera sin höjning och istället skyller på regeringen är ganska patetiskt."Att påstå att medlemsrasen kom som en blixt från klar himmel som resultat av alliansens politik är patetiskt. Självklart hade M det med i beräkningarna, det är ju en given utgång och kunde man inte förutspå det så ja då är man faktiskt lite dum. Jag tror inte att de är dumma.Men jag klandrar dom inte, M och facket har alltid varit fiender. Dom vore väll dumma om de inte tog chansen att kapa benet på sin fiende?
Tja, om man väljer att misstro alliansens motiv är det enkelt att se det så. Att det inte finns något logiskt skäl till att skattesubventionera medlemskap i en förening är förståss ovidkommande. Att facket inte heller klarade av att motivera sin avgift utan skrek att borgarna ville lägga ner facket i stället är också ontressant antar jag. Om man hade skäl för sin avgift kunde man enkelt motivera höjningen, har man det inte kan man undra varför man inte säker avgiften för att matcha bortfallet av skatteavdrag?
De flesta arbetsgivare anser inte att facket är en fiende utan en medspelare. Fiendskapen finns bara för dem som gillar att smutskasta motståndarsidan.