Inlägg från: Sopho |Visa alla inlägg
  • Sopho

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Anghammarad skrev 2007-11-30 10:22:03 följande:
    Det enda dem har som mål är att försämra för de svaga!!!!!!!! Nu så är ju sossarna mycket större, kan man inte göra något för att byta regering!!!!!!!??????? Dem borde inte få sitta kvar i regeringen när de har så få som röstar på dem!!!!!!!! Vad tycker ni????
    Har inte läst HELA tråden...

Är det nåogt Parti som har det som mål? att försämra för de svaga alltså. Då vet inte du mycket om politik..Jag tror inte jag har fel när jag säger att ALLA partier vill ge svenska foket det BÄSTA. Fast på OLIKA sätt.

Sedan kanske du också har en förlegad bild av högern som helhet och gått på all propagande om hur hemska de är etc.

Det handlar om är att Aliansen vill fokusera på JOBB inte bidrag och åter bidrag osv.

Och förresten byta regering nu? hm ja du vet väll att över hälften av Svenskarna röstade på just Alliansen?!..lätt att ändra sig nu
  • Sopho
    Jysse skrev 2008-01-05 21:04:31 följande:
    Sopho skrev 2008-01-05 20:51:18 följande:
    Inte du heller kanske? Det bästa på olika sätt?Javisst vissa partier vill det bästa åt de starka (alliansen) medan den andra sidan (den vänstra) vill att även de svaga ska ha det bra..
    Okej jag kanske valde fel typ av formulering när jag skrev "olika sätt" men du kan inte alvarligt mena att Aliansen bara bryr sig om de starka?

Allt blir inte bättre genom bidrag och åtter bidrag. Det är väll bättre att uppmuntra till jobb? Enligt min EGNA åsikt så tror jag de flesta mår bättre av att ha ett jobb( där man känner sig behövd etc) än att sitta hemma och leva på soc..

De flsta (inte alla) kan faktiskt jobba alla kanske inte heltid men något kan man bidra med..
Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!