Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!
Åh, håller helt med. För visst måste det vara mest demokratiskt att sparka ut dem nu? Skit i vad folk röstade i valet liksom!
Åh, håller helt med. För visst måste det vara mest demokratiskt att sparka ut dem nu? Skit i vad folk röstade i valet liksom!
tobiq:
Ditt inlägg #94
"Ja just det. Jag är låginkomsttagare; får ut ungefär 10000 kr i månaden och det är heltidsjobb. Och skattesänkningen märks inte alls med tanke på att min a-kasseavgift blivit betydligt högre. Blir eventuellt arbetslös efter nyår och vill inte ens tänka på vilken vidrig a-kassa som väntar, redan innan alliansstyret tyckte jag att den var skrattretande låg. "
Ditt inlägg #131
"Förmodar att du syftar på att jag skrev "Och skattesänkningen märks inte alls med tanke på att min a-kasseavgift blivit betydligt högre". Får väl omformulera mig då eftersom jag fått veta att jag får 300 kronor mer, får väl säga att skattesäkningen inte märkt nämnvärt då istället. Hade jag varit med i facket vilket jag gärna vill men anser är för dyrt hade dem där 300 kronorna försvunnit ändå. "
Är du med i facket eller inte?
Och vi talar dessutom om 300 plus EFTER att a-kassehöjningen är betald...
(min fetmarkering i inlägg #138)
Men gud - jag läser ju som en kråka. Bortse från mina tidigare inlägg, står ju klart och tydligt facket på ena stället och a-kassa på det andra. Jag tänkte på a-kassa hela tiden.
*skäms för mitt slarv*
Men tobiq - skönt iaf att du är med i a-kassan. Och jag själv börjar tveka på om jag ska vara med i facket också efter hur de hanterat lönerevisionerna här på min arbetsplats iår...
(insett blir ju lite fel nu när Alexiaa förklarat att h*n svarade ändå. Hur som helst blev det lite lustigt, men tror alla är medvetna om vem som är vem )
Alexiaa - du har en rätt underlig debatteknik. Du hävdar saker som "bara fula tycker så" och "en som säger att han läser SVD och istället läser aftonblaskorna" etc etc.
Sen när folk påpekar att det där ju inte stämmer eftersom en person ÄR snygg och tycker som "de fula" (enligt dig), och så vidare så kör du på stilen "Aha - se där. Nu var du allt tvungen att säga hur snygg du är (eller vad det nu handlar om). Alltså är du narcissistisk, dryg, skrytsam (väl själv).
Som läsare av tråden kan jag meddela att du inte gör dig själv en tjänst genom att hålla på såhär...
Angående svensk forskning så kan jag säga att jag var förvånad när jag bodde i Australien (3 år) över hur ofta man läste eller hörde på nyheterna något om svensk forskning, speciellt inom medicin.
Absolut ingen fakta detta, enbart en liten reflektion. Hur det ser ut inom "forskarvärlden" vet jag inte, har ingen koll på svensk forskning.
Men enligt SkånePs statistik på antal nobelpris per invånare ser ju bra ut!