Smulan8514 skrev 2007-12-15 22:09:27 följande:
[citat]
"okej då har jag lärt mig något nytt, så mycket kan jag väl erkänna. Det var nämligen nån, tror det var på jobbet som sa att alla betalde 34% i skatt så det har jag alltid trott. "
Så är det alltså inte
"Eftersom jag nu är mammaledig och börjar ny bebisverkstad inom några månader + att jag börjar plugga nästa höst i 6 år så kommer jag ju inte se ett dugg av det som jag ändå betalar skatt till, stämmer det? "
Få se ett dugg av? Barnbidrag, föräldrapenning, besök hos barnmorska, förlossning, fria studier, studiebidrag och förmånliga studielån etc etc.
Du kommer de närmsta åren kosta en jävla massa pengar för staten. Så nog alltid får du valuta för de skattepengar du en gång betalt in.
"Men ni som tycker att det här med jobbavdraget är så bra, ser ni inte att andra skatter höjs istället så att det i alla fall blir +-noll? Ex. som innan skatt på trafikförsäkringen? Höjning av fack & a-kassa, man får väl heller inte dra av fack- och akasseavgifter längre?Skatt på maten ska de ju höja hörde jag också så småningom, skatt på drivmedel för oss som inte har något annat alternativ att ta oss nånstans känns ju inte heller så kul och en ny miljövänlig bil har vi inte råd att köpa, den vi har är hyfsat snål ändå att köra. För att nämna några exempel.."
Bli inte +-0. Arbetar du kommer du gå med vinst. Räkna istället för att gissa så får du se.