Inlägg från: Wosh |Visa alla inlägg
  • Wosh

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Blir så trött på alla som skriver att moderaterna gör ett bra jobb!

Bara för att majoriteten av väljarna har fast arbete och en stadig inkomst hjälper det ju inte oss andra ett dugg!
    Vissa har faktiskt svårt att få jobb, eller rättare sagt. DET FINNS INGA JOBB!
    Och allting höjs... matpriserna, försäkringar, hyror, räntor, bensin mm. precis allt.
    Hur går det för oss då som inte har jobb?
    Ja, vi hamnar till slut hos knonofogden, dom gör utmätningar, tar de pengar som vi inte ens har och hamnar därför på gatan, hemlösa...

Hur i h*lvete är denna regering bra för sverige?!?!?

• Wosh

Nej det finns inte fler jobb! vad är det ni förstår! Har varit arbetslös sedan september och sökt ett hundratals jobb! industri till annat crap. så kom fasen inte och säg att det finns jobb. Det finns kanske till dom som är utbildadde läkare , men inte fan till dom som inte har det. Åt h*lvete med regeringen!
    Jag hade tänkt och söka till högskolan efter min mammaledighet, men så fick jag reda på att dom 2010 ska ändra så man måste ha gymnasialutbildning för att kunna söka. Hur gör jag då, som bara gått 1,5 år?! ska jag gå om skiten som jag inte trivdes med?!
    Regeringen är skit!
    Och sen ska dom dubbla besinpriset! Vadå, ska 1 liter bensin kosta 24 kr?! det är ju helt idiotiskt! Är det för att vi ska vara mer miljövänliga och köra etanol/El/gas bilar?! då kan dom köpa en till mig då?! för jag har f*n inte råd att köpa en sån bil!

Moderaterna har gjort mitt liv till ett helve*e! Och säg för fan inte att dom är bra, för det är dom inte. Jag vill jobba, jag vill inte leva på bidrag, men varför får jag då inget jobb?!

Ni som tycker att regeringen är bra... Prova och lev mitt liv!

• Wosh

Förresten! Har inte hamnat hos kronofogden än, men vem vet om 1 år?! Vi ser alltid över vår ekonomi, men ända sedan allt höjdes kan man inte unna sig någonting!
    Roligt liv, verkligen!

• Wosh

Jag har mer kompetens inom arbetslivet nu än för 4 år sedan, så dom kan f*n inte komma och säga att jag saknar kompetens! Jag har absolut inte svårt med någonting, jag läser ju upp ämnena jag missat samtidigt som jag är arbetslös, men det räcker ju inte för högskolan! Det finns inget mer jag kan göra... vad händer sen då, om det inte hjälper?!

el skåpet skrev 2008-01-15 10:18:56 följande:  Där har du nog problemet, om du kunnat räkna och förstå fakta så hade du lätt kunnat se att det faktiskt finns mycket mer jobb nu. Men har man svårt så är det givetvis svårare och förstå. En arbetsgivare vill kanske ha lite kompetens med, så har man inte sett till och lära sig det mest grundläggande så kan det givetvis vara svårt.
  • Wosh
    sydneygirl skrev 2008-01-15 10:40:19 följande:
    Ja, hemska tanke att du skulle behöva göra något du inte trivs med för din framtids skull...
    Jag menar att det var helt fel program för mig.
  • Wosh

Meli skrev 2008-01-15 11:06:09 följande:
    WoshJag hoppas att du har en trevligare attityd när du söker jobb, annars ser jag probemet direkt. Likaså att du inte har "så bra koll" på fakta kan vara en nackdel om man kommer på intervju, och börjar prata med den som ska anställa...Förstår inte vad du menar. Har man någonsin kunnat söka till högskolan utan att ha gymnasiekompetens? Läs upp de betyg du saknar på Komvux, och sök sen in på Högskolan. Jag ser inte problemet. Det är högre konkurrens nu, det har inte med regeringen att göra, det har varit så länge.... De menar väl att man måste ha en viss nivå av kunskap för att klara av utbildningarna på Högskolan, och det ser jag som ganska logiskt. Gör inte du det?Och att man inte har råd att unna sig något... hur mycket ska man kunna unna sig när man går på bidrag? Är bara lite nyfiken, hur mycket pengar har ni egentligen ut i familjen? Det behöver du så klart inte svara på, men jag blev bara nyfiken, eftersom jag själv levt på soc och var förvånad över hur generöst det var. Jag menar, pengar som man bara fick utan motprestation som räcktge både till billiga kläder, mat och en stor 2a bara för mig själv.
    Nej, jag är inte trevligare. inte mot er moderater iaf. Orka med detta tjafs. Jag är nog inte den enda som håller med mig!
Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!