Inlägg från: Meli |Visa alla inlägg
  • Meli

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

TÄnk på att med sossarnas slösaktiga politik skulle det inte finnas något skyddsnät kvar alls snart, då de slösat bort alla pengar. ALt skulle de behöva ta ut ännu mer skatt, så att alla blev fattiga oavsett hur mycket man försökte. Vilket skulle driva upp olaglig verksamhet ännu mer i ett desperat försök av männsikor att få lite mer än till mat och husrum.

Men alliansen borde marknadsföra sig lite mer, men man får ju hoppas att de har en plan.

• Meli

Och helt ärligt, skita i vad folk röstade i valet. Jo, vi kunde ju ha anarki. Rent personligt så hade nog vi i min familj klarat oss bättre då än någonsin, men hur blir det då med de svaga??

• Meli

Bisquit

Tycker med det är intressant med den där MOna.... tidnigarnaa förfasar sig över moderaternas låga moral, men de får i alla fall gå, för mindre än MOna. Fattar inte att någon kan rösta på sossarna alls så länge hon finns med i partiet över huvud taget....

• Meli

Lilla SMilla

Men tror du inte att fler får det bättre än sämre med tanke på att fler är uta och jobbar istället för att ligga på sofflocket? Det tror jag i alla fall.

Dessutom ger jag itne mycket för opinionsundersökningar, de ska tas med en nypa salt, och svänger ju alltid kraftigt farm och tillbaka under mandatperioder.
    Kan tom tänka mig, hoppas, att de blå vinner nästa val också, eftersom de flesta inte vill se en stor massa i bidragsberoende. ELler en skola som höll på att sönderfalla.

• Meli

Kan säga att jag skapat en ny tråd här där jag frågar om någon som röstade på Alliansen faktiskt har ångrat sig, och ingen har svarat. Själv har jag inte ångrat mig det minsta.

Opinionsundersöknikngar är ju väldigt osäkra, så ta dem med en nypa salt. Tror inte att så värst många egentligen har ångrat sig....

• Meli

Kan säga att jag skapat en ny tråd här där jag frågar om någon som röstade på Alliansen faktiskt har ångrat sig, och ingen har svarat. Själv har jag inte ångrat mig det minsta.

Opinionsundersöknikngar är ju väldigt osäkra, så ta dem med en nypa salt. Tror inte att så värst många egentligen har ångrat sig....

• Meli

www.familjeliv.se/Forum-5-65/m27445635.html

tänkte att denna tråd kunde vara intressant i diskussionen, ang opinionsmätningen. Inte så många som har svarat, men den enda som ångrat sig var en som röstat rött, och då skulle rösta blått i nästa val

Jag hoppas dock att de blå vet vad de gör, och inför de "jobbigare" förändringarna först, så att de bättre kan införas inför nästa val, så att de inte förlorar makten, för gör de det, så kommer det gå åt skogen för Sverige. VI BEHÖVER verkligen en blå regering.

• Meli

tobiq

FASt jag rösta blått just för att jag tänker på andra. Och mig själv med s klart....Med fortsatt röd regering, där färre och färre jobbar, där det lönar sig dåligt att jobba, där företagen flyttar utomlands eftersom de inte kan överleva i Sverige, i ett sådant samhälle tar bidragen snart slut, och då är det ingen som får det, varken latmaskar, eller de som verkligen behöver dem.

• Meli

ALexia

Men var inte Göran Persson om ännu mer mesig. Det är ju lite go i Reinfeldt i alla fall.

OCh visst är de oense i många frågor, men det händer i alla fall saker, det är man ju inte van vid sen tidigare.

• Meli

Alexiia

Men det kanske kan bli bätte. VÅrden i Sverige har ju halkat väldigt långt ner på listan. Det var länge sen vi låg påtopp där.

OCh det är ju som sagt ingen som sagt att all vård ska privatiseras, men att det finns konkurrens tycker jag bara är bra, att folk kan välja. Privata kliniker är ofta mer måna enl min upplevelse.

Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!