• Anghammarad

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Det enda dem har som mål är att försämra för de svaga!!!!!!!! Nu så är ju sossarna mycket större, kan man inte göra något för att byta regering!!!!!!!??????? Dem borde inte få sitta kvar i regeringen när de har så få som röstar på dem!!!!!!!! Vad tycker ni????

• Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!
  • tobiq
    Lilla Smilla skrev 2007-12-03 10:11:12 följande:
    Du kanske tänker på andra, men inte på de som mest behöver det. Det är en fruktansvärt tråkig inställning att tro att människor som har bidrag är latmaskar. Som tobiq sa, de som lever på bidrag för "skojs skull" bryr sig nog inte om det sänks. Det är de som behöver bidragen som blir upprörda och uppgivna och drabbas hårt. Tycker istället att man kan ta ifrån högavlönade barnbidraget och så, så tjänar man in en hel del på det. För som ni säger själva, de som inte behöver bidragen ska inte heller få dem. Men det skulle förmodligen få gå med på. Och det där jobbavdraget som skulle ge så mycket mer i plånboken, ger ju bara mer i plånboken för de som redan har mycket. För oss slukas det upp av höjd a-kassa och fackavgifter. Jag betalar mycket mer till fack och a-kassa nu när jag är hemma och är föräldraledig än förra våren då jag arbetade heltid. Helt sjukt.  Och att sänkt ersättning som skulle göra att folk sätts i arbete, det låter ju jättebra eftersom det borde betyda att folk får mer att leva för. Men i verkligheten är det nog snarare så att företagen kan utnyttja folk till max och säga att de får ett jobb (som de ju inte får tacka nej till) med en riktigt usel lön. (Jag har själv blivit erbjuden jobb två gånger med en lön på 14000kr/mån för ett heltidsjobb på kontor. Fanns inget utrymme för diskussion ens.) Och det lever ju företagen gott på, och kan anställa fler. Och Alliansen jublar. Det ser ju bra ut på pappret att ha låg arbetslöshet! Men ute i samhället ökar klyftorna mellan rik och fattig.
    Superinlägg! Kunde inte ha sagt det bättre själv!
  • MsRight
    Alexiaa skrev 2007-12-03 10:16:10 följande:
    MsRight- Speciellt som inte landet har, vi har råd att ge pengar till andra...Antar du talar om biståndsfrågan som enligt mitt tyckte kanske är den viktigaste av alla.Vilka länder har sett oss som Ryssland?Folk har inte varit rädda för att investera i Sverige, däremot finns det många andra länder som är mer förmånliga.Bara så du vet så är Ryssland en stor maktfaktor i världen och många företag därifrån gör affärer med andra länder.
    Jaså, vi har råd att ge pengar till andra? Ett land där åldervården och sjukvården lider? Ett land där man skattar sjukt mycket på allt? Och framförallt ett land med en fet statsskuld så som de så fint försöker dölja.
    Och må jag säga att jag är medveten om vad Ryssland är, Ryssland har förpestat både sina andra slaviska grannländer och hela Europa under en alldeles för lång tid.

Folk har inte varit rädda för att investera i Sverige? Hur kan du då förklara att företagen flydde under socialdemokraternas tid pga för höga skatter för att bekosta deras jultomtepolicy? Det är ju väldigt fint att köpa sina väljare, genom att ge bidrag. Och det är även väldigt fint att importera framtida väljare från andra länder som självfallet kommer att rösta på partiet som stod bakom att de kom in i Sverige.
  • Alexiaa

Gällande tandvård så var det väl något som socialdemokraterna lovade stort och hade tänkt satsa mycket pengar på...

• tobiq
    SkåneP skrev 2007-12-03 09:54:30 följande:
    Ett axplock:Jobbavdrag - skattesänkningen är naturligtvis mer märkbar ju lägra inkomst man har.Tandvårdsreformen - behövar jag förtydliga?Att bidra till anställning är naturligtvis bara en fördel om man betraktar att gå från arbetslöshet till arbete som en förbättring. Det verkar ju som inte alla ser det så...
    Ja just det. Jag är låginkomsttagare; får ut ungefär 10000 kr i månaden och det är heltidsjobb. Och skattesänkningen märks inte alls med tanke på att min a-kasseavgift blivit betydligt högre. Blir eventuellt arbetslös efter nyår och vill inte ens tänka på vilken vidrig a-kassa som väntar, redan innan alliansstyret tyckte jag att den var skrattretande låg.
  • Bisquit

ja sossarna är ju duktiga på att lova mycket....

Sen att det inte händer något med deras läften, det verkar inte bekymra dom, eller deras väljare...

• SkåneP
    tobiq skrev 2007-12-03 10:17:17 följande:
    Vad är det dem har förändrat med tandvården?
    www.regeringen.se/sb/d/9744/a/91645
    Förvisso bara förslag än så länge.

Om du menar att jobbavdrag bara gynnar högimnkomsttagare så måste jag bara fråga: Vad räknar du som höginkomsttagare?
  • Tyrell
    tobiq skrev 2007-12-03 09:44:35 följande:
    Sedan alliansen kom till makten har jag inte sett en enda fördel för mig själv, och jag jobbar ändå heltid. Den lilla summan man får extra till följd av sänkt skatt vägs utan problem upp av den förhöjda a-kasseavgiften.
    Matematiken var något du hoppade över i skolan?
    Om du inte har en extremt låg inkomst och extremt hög A-kassa kommer du att gå plus. Finns otaliga trådar där detta visats. Jämför gärna själv vad du fått i höjning av A-kassan med vad skatteavdraget ger.
  • Alexiaa

MsRight- Men snälla du, vi är ett av världens rikaste länder både om du kommar på BNP och HDI.
    Vår äldreomsorg är inte så dålig som du vill få den att verka, och inte vår sjukvård heller.
    Jämnför med de flesta länder så har Sverige riktigt bra sjukvård faktiskt, och vilket land har inte en statsskuld?
    Vi har absolut råd att ge pengar i bistånd och jag tycker man skulle absolut kunna ge åtminstone 50% mer än de pengar vi ger idag till utsatta länder.
    Sanktioner via FN så pengarna går fram, och inte direkt till enskilda länders regeringar.

Ryssland vet jag också vad det är, och inget land som är ett föredömme...men du måste väl ändå veta att massor med företag vill investera i ryssland?
    Precis som du måste veta att flera av världens större bolag ligger just där`?

Länder har investerat i sverige på 90- talet också, och många utländska företag och privatpersoner har spekulerat i vårt land på olika vis.

• tobiq
    SkåneP skrev 2007-12-03 10:22:23 följande:
    www.regeringen.se/sb/d/9744/a/91645örvisso bara förslag än så länge.Om du menar att jobbavdrag bara gynnar högimnkomsttagare så måste jag bara fråga: Vad räknar du som höginkomsttagare?
    Det låter kanon- dock återstår det väl att se ifall det blir verklighet eller ej.
  • tobiq
    Tyrell skrev 2007-12-03 10:23:15 följande:
    Matematiken var något du hoppade över i skolan?Om du inte har en extremt låg inkomst och extremt hög A-kassa kommer du att gå plus. Finns otaliga trådar där detta visats. Jämför gärna själv vad du fått i höjning av A-kassan med vad skatteavdraget ger.
    Ska jag vara ärlig så vet inte jag exakt hur många kronor mer i månaden jag tjänar på den sänkta skatten, men jag vet såpass mkt att jag inte märker av mer kronor i plånboken än före sänkningen.
    Och eftersom den a-kassan jag är med i (alfa) har lika hög medlemsavgift för alla oavsett inkomst så är det givetvis betydligt mer pengar för mig att betala än för någon som tjänar mer.
Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!