Alexiaa skrev 2007-12-03 10:16:10 följande:
MsRight- Speciellt som inte landet har, vi har råd att ge pengar till andra...Antar du talar om biståndsfrågan som enligt mitt tyckte kanske är den viktigaste av alla.Vilka länder har sett oss som Ryssland?Folk har inte varit rädda för att investera i Sverige, däremot finns det många andra länder som är mer förmånliga.Bara så du vet så är Ryssland en stor maktfaktor i världen och många företag därifrån gör affärer med andra länder.
Jaså, vi har råd att ge pengar till andra? Ett land där åldervården och sjukvården lider? Ett land där man skattar sjukt mycket på allt? Och framförallt ett land med en fet statsskuld så som de så fint försöker dölja.
Och må jag säga att jag är medveten om vad Ryssland är, Ryssland har förpestat både sina andra slaviska grannländer och hela Europa under en alldeles för lång tid.
Folk har inte varit rädda för att investera i Sverige? Hur kan du då förklara att företagen flydde under socialdemokraternas tid pga för höga skatter för att bekosta deras jultomtepolicy? Det är ju väldigt fint att köpa sina väljare, genom att ge bidrag. Och det är även väldigt fint att importera framtida väljare från andra länder som självfallet kommer att rösta på partiet som stod bakom att de kom in i Sverige.