Inlägg från: Alexiaa |Visa alla inlägg
  • Alexiaa

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

el skåpet skrev 2007-12-18 11:36:22 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-18 11:20:07 följande:
    Tänk på att du nu pratar om världens ensammaste folk. De sociala egenskaperna hos svenskar är mycket låga. Och det blir svårt och fylla varje dag med fritidsintressen. Möjligen kan det vara skönt ett tag men det brukar inte dröja länge innan man klättrar på väggarna
    Snacka om att folk är tråkiga och saknar liv...
    Men jag tror en majoritet av svenskarna inte skulle vilja jobba efter 65 års ålder.
    Jag skulle aldrig i livet sätta min fot på ett arbete om jag kommit upp i den åldern, nä usch så tråkigt har jag inte så måste gå tillbaka till jobbet.
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-18 11:43:57 följande:

du kommer nog på andra tankar när du börjar närma dig
    Det har jag väldigt svårt att tro, har ingen i min närhet som kan tänka sig jobba tills efter 65.
    Pratade om det med min pappa för bara typ 2 veckor sedan, han trivs på sitt jobb men skulle aldrig vilja jobba en dag längre.

Herregud, jobba gör man väl för att tjäna pengar eller fördriva lite tid...när man är gammal bör man ju ha roligt.
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-18 12:26:23 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-18 12:00:39 följande:
    Lider du nu då? Är du lat?
    Jag lider inte, absolut inte...jag jobbar dock bara cirka 3 dagar i veckan idag också.
    Men jag ser till att mitt jobb inte är mitt liv, utan det är bara en liten del av mitt liv och jag har roligt på min fritid.
    Lat och lat, nä det skulle jag nog inte kalla mig...jag har alltid något på gång.
    Däremot jobba efter 65 usch, hemska tanke!
    Sluta jobba tänker jag nog göra bra mycket tidigare än 65 också...
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-18 15:19:00 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-18 12:44:44 följande:
    Har du några problem med att andra måste jobba för dig? Antar att du inte har några moraliska problem med att leva på bidrag
    Jag är miljonär så jag lever inte precis på bidrag...
    Men jag skulle aldrig jobba efter 65 års dagen även om jag inte hade gott om pengar, det finns liksom inte. Så höja åldern för att gå i pension låter dumt...
  • Alexiaa
    danstina skrev 2007-12-18 14:34:04 följande:
    Jag tolkar din fråga som att du menar sjuka = de som antingen behöver vård och/eller inte kan arbeta?Vi måste vända den negativa trenden som finns idag, alltså att personer som är fullt friska lever på bidrag och/eller A-kassa. Detta är alliansen just i full färd att genomföra. Bryta trenden alltså. När fler personer kommer ut i arbetet minskar deras bidragstagande, något som staten sparar mycket pengar på. Dessa pengar kan sedan användas till de som verkligen behöver dem, antingen i form av större ekonomiskt stöd, mer pengar till ex. hemtjänsten eller vårdformer av andra slag. Fler personer som betalar skatt ökar statens "kassa". Dessa pengar kan bl.a. användas till att öka vårdens resurser, något som direkt hjälper sjuka människor. Vårdköer minskar, fler platser på olika sjukhusavdelningar osv.
    Fast i med alliansens politik så får ju en person som är sjuk idag sänkt ersättning och alltså tjänar inte den personen alls på deras politik.
    Vårdköer tror jag inte kommer minaksa, för det är en annan process och vi är knappast ensamt land om vårdköer.
    En person som är sjukskriven eller sjukpensionär har oftast en diagnos dessutom redan, så hur skulle de kunna få det bättre? de får ju det sämre i med Alliansens politik.

Men jag är främst emot Alliansen av andra orsaker, att 4 så olika partier inte kan styra och att vi har en mesig statsminister som inte kan representera Sverige på ett värdigt sätt utomlands.
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-18 16:01:54 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-18 15:56:17 följande:
    det har gått helt utmärkt hitills. kan förmodligen inte gå bättre om man ser till det politiska arbetet.
    Nä, titta i deras partiprogram så ser du hur oense de är i så många frågor.
    Men framförallt tycker jag inte vår statminister kan vara en bra pr- person för vårt land...han känns pinsam.

Nej, jag har inte tjänat ihop de pengarna själv...hursså?
  • Alexiaa
    Meli skrev 2007-12-18 18:34:37 följande:
    ALexiaMen var inte Göran Persson om ännu mer mesig. Det är ju lite go i Reinfeldt i alla fall.OCh visst är de oense i många frågor, men det händer i alla fall saker, det är man ju inte van vid sen tidigare.
    Göran Persson var ju verkligen ingen mes, det säger ju alla poltiker (oavsett partitillhörighet) att Göran Persson var bufflig och agressiv ibland i sina debatter.
    Har ni aldrig hört att han var lite bufflig? Man kan ju inte vara både mesig och bufflig...

Men jag tänker på när Reinfelt träffade Arnold Schwarznegger i Kalifornien och han såg ut som en liten, liten kille som träffade sina stora idol.
    En amerikansk vän till mig sa faktiskt när det var en liten notis i en lokaltidning om detta, "är det eran premiärminister, han ser så rädd ut".
    Han känns inte som en stadsman och ser otrygg ut i kostym och kan inte representera Sverige på ett bra sätt...man ser så tydligt att han är otrygg bland världens toppar av politiker.
  • Alexiaa
    SkåneP skrev 2007-12-18 20:31:59 följande:
    Alexiaa, om du tycker Reinfeldt saknar statsmannamässig pondus....hur skulle du då beskriva Mona Sahlin?
    Svårt att säga, har inte sett henne på den psotionen...men med en stylist så kanske.
    Hon har pondus och står ut, det kan göra att hon kan vara lite mer statsman...men Reinfelt kan inte bli det.
    E en stor skillnad på Göran Persson och honom, för vad man än tycker om Göran Persson måste man ge han cred för att han var duktig debattör och en statsman som tog plats.
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-18 23:50:37 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-18 19:29:41 följande:
    Reinfelt har en helt annan personlighet jämfört med GP. Jag antar att de som jobbar under Reinfelt gillar han skarpt då han verkar vara personen som lyssnar. Reinfelt hade säkerligen lyckats fantastiskt bra som företagsledare och det visar sig tydligt på regeringen nu för de jobbar som ett effektivt företag, man handlar och snackar mindre.Rent opionsmässigt och politiskt är det kanske inte det bästa då man har en hungrig massmedia som vill ha sina köttben
    Det jag menar med att Reinfeldt är dålig är att han saknar pondus, anses lätt att köra över, oerfaren och ser otrygg ut.
    Som sagt när han träffade Schwarzneeger, det såg pinsamt ut hur rädd han såg ut och hur liten och obetydligt han såg ut.
    Som företagsledare tror jag inte han skulle passat, chef på mellannivå kanske men inte företagsledare.
    En företagsledare ska vara en person som Carl- Henric Svanberg, Amy Pascal eller Philippe Dauman (vd för viacom) alltså folk som har pondus och någon som inger respekt.
    Reindelt känns tom underlägsen en av sina ministrar, Karl Bildt, när det är EU- möten och liknande.
  • Alexiaa

Jo, Karl Bildt det är en rikig politiker det...en person som kan tala och vet vad han talar om.
    Tycker Göran Persson var lika och även Gudrun Schyman som var duktig att framföra sin sak!!!
    Vi behöver mer personval i sverige tror jag...för det är viktigt vilken person som representerar vårt land.

Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!