Inlägg från: Alexiaa |Visa alla inlägg
  • Alexiaa

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

SkåneP skrev 2007-12-19 10:20:35 följande:
    Härligt med diskussioner som baseras på sakliga argument.
    Det e de saker jag tycker är viktigt! Personligen påverkar inte landets politik mig alls ärligt talat...inte som privatperson.
    Därför tycker jag landets statsminister e viktigt, för det är pr- personen som ska representera oss.
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-19 11:27:10 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-19 10:04:55 följande:
    Du visar bara en enda sak med det uttalandet och det är att du skiter i vad som görs och fokuserar mer på hur personen ser ut...
    Till en viss del är just statsministerns roll viktig, för det är en pr- person och en som måste se ut som en statsman som utrstrålar styrka, pondus och beslutsamhet.
    Det gör inte Reinfeldt, som sagt för mig påverkas jag inte hur landet styrs rent privat...hur skulle jag göra det?
    Just den ekonomiska biten iaf påverkar mig inte alls och sänka skatter och sånt bryr mig inte heller...
  • Alexiaa
    Micke skrev 2007-12-19 14:42:43 följande:
    Nej vägar, sjukvård, skolor, förskolor, yttrandefrihet, demokrati, allmänna val, rätten att äga saker, pressfrihet är ju något som du står över och inte påverkas av, eller?
    Absolut, men demokrati, yttrandefrihet, allmänna val, rätten att äga saker är ju något alla partier är överens om.
    De är inget parti som inte vill ha dessa saker...så det är svårt att välja om man menar just de saker du nämner!!!
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-19 15:48:04 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-19 14:36:46 följande:
    Vi kanske skulle ta och byta till skådespelare inom politiken? Snygg, manlig och kraftfullt sätt och uttrycka sig sökes!
    Ja, Arnold funkar det mycket bra för i Kalifornien.
    Men det jag menar är att man bör ha en person som kan hantera motgångar, konflikter och inte trasslar till det för sig och Reinfeldt besitter inga ledaregenskaper.
    Visat det har han gjort ganska tydligt nu när det varit så många turer med ministrar som avgått osv...dessutom ser han ut som en liten vikarie när han möter EU:S ledare eller världens storheter.

Självfallet är även saker viktiga för mig, de saker Micke tog upp men alla partier vill ha demokrati osv så därför för egen del har jag svårt att välja då valet inte påverkar mitt liv.
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-19 17:07:26 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-19 16:55:33 följande:
    Det är just det han gör, hade du varit mer kunnig i det psykologiska så hade du förstått. En bra ledare är en person som kan plocka fram kraften hos andra.Förstår jag dig rätt så är du mer ute efter en ledare som är diktatorisk? En ledare som vill styra och bestämma själv.Det är ingen regering som levererat så mycket som den nuvarande. Sossarna lyckades inte leverera i närheten så mycket under 12 år som nuvarande regering gjort på ett år.
    Tycker du Schenströms affären sköttes bra?
    Eller är du emot alla statsvetare som tyckte att Reinfeldt gjorde alla fel en politiker kan göra.
    Reinfeldts ledarstil har blivit kritiserad av f.d. försvarsministern som ett exempel.
    Han plockar inte fram de bra hos sina medarbetare och hur han satt ministrar på olika poserna är bara konstigt!!!
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-19 17:17:05 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-19 17:09:35 följande:
    Det var ingen affär.Ett stort problem för regeringen är att de fått massmedia (som i huvudsak är vänstervriden) emot sig. De kan ju inte hitta något och kritisera i vad regeringen gör i politiken eftersom allt går så jävla bra. Då ger de sig på privatlivetFramförallt SVT har gett sig fan på att sänka regeringen eftersom de är rädda för att tappa licensavgifterna. Sossarna har ju haft SVT som sin maktbas, där de indirekt kunnat manipulera folket.Sossar har (som jag tror passar dig) utvecklat snacket till sin spets. man kan prata väldigt mycket utan att göra ett skit och då går sånna som du på det.
    Du vet ju inte vad jag går på, du verkar ju svälja allt som Alliansen säger utan att vara kritisk.
    Eller som sagt säger du emot vad alla statsvetare i media har sagt?
    Vilken media talar du om...e Tv4 vänstervriden? Tv8?
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-19 17:17:05 följande:

Det var ingen affär.Ett stort problem för regeringen är att de fått massmedia (som i huvudsak är vänstervriden) emot sig. De kan ju inte hitta något och kritisera i vad regeringen gör i politiken eftersom allt går så jävla bra. Då ger de sig på privatlivetFramförallt SVT har gett sig fan på att sänka regeringen eftersom de är rädda för att tappa licensavgifterna. Sossarna har ju haft SVT som sin maktbas, där de indirekt kunnat manipulera folket.Sossar har (som jag tror passar dig) utvecklat snacket till sin spets. man kan prata väldigt mycket utan att göra ett skit och då går sånna som du på det.
    Klart de kan hitta saker att klaga på, herregud klart det kan.
    Men vi vill väl ha folk som kan leda och Reinfeldt kan inte leda helt enkelt och så enkelt är det.
    Jag tycker som sagt de Amerikanska valen är bra där det finns kandidater och faktiskt folk som vågar gå emot en partilinje, här i Sverige får man inte göra det för man e rädd att få partiet emot sig.
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-19 17:19:12 följande:

Du glömmer att du bara får läsa de "statsvetare" som massmedia låter får uttala sig. Tror du massmedia skulle bjuda in någon som berättade att hela historien bara är en uppblåst bubbla av massmedia? Varför skulle massmedia kritisera sig själva?
    Fast jag har faktiskt inte hört någon statsvetare som berömt Reinfelts ledarstil...inte i någon media vare sig det är DN eller SVT.
    Han fick ju sjukt mkt kritik för sitt hanterande av Schenström också!
    Vad är jag förvirrad i föresten?
  • Alexiaa

el skåpet- Du gör ju samma sak, du sväljer allt Reinfeldt säger utan att ha ett kritiskt öga till något.
    Han kanske e din gud, vad vet jag!!!
    Men jag tex röstar inte ens på socialdemokraterna, bara så du vet...däremot tycker jag de har mycket bra saker gällande vården och skolan osv.
    Men det viktiga för mig är att vi har personer som kan representera vårt land, sätta Sverige på kartan och göra så att Sverige får en röst.
    Det har vi inte idag!!!
    Som sagt Reinfeldt ser rädd ut när han träffar personer som är "mäktigare" än honom...

• Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-19 17:22:39 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-19 17:18:14 följande:
    www.henrikvonsydow.se/index.asp&subid=...
    Henrik Von Sydow är en ganska rolig typ, han har kommit med många utspel och syns ofta i debattprogram.
    Tror han e lite mediakåt så att säga!
    Men statsvetare i Tv8, Tv4 har också kritiserat Reinfeldt...är de också vänstervridna då?
    Du vet väl att det finns en lag i sverige som säger att man måste vara saklig och inte medvetet får vinkla sin information till folket?
Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!