Inlägg från: el skåpet |Visa alla inlägg
  • el skåpet

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Alexiaa skrev 2007-12-23 14:06:53 följande:

el skåpet skrev 2007-12-23 13:05:30 följande:Ja, det vet jag inte...Hur lite pengar tror du de behöver?Hur mycka tycker du är värda att dö före man kan börja bygga upp landet?
    Det är hemskt när någon dör, det är hemskt när djur dör, alla skall vi dö någon gång.
    Vad man kan göra är att anpassa så färre lider, om bistånd leder till att fler lider, tycker du det är bra?

Både du och jag kommer dö någon gång, jag har säkert tagit död på många levande varelser, äter kött, trampat på insekter o.s.v. Är övertygad om att du också dödat en del, både direkt och indirekt.

Men om något låter bra fast leder till mer lidande, tycker du man skall följa att det just låter bra?
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2007-12-23 15:07:51 följande:

Så du jämnför insekters liv med en människa...seriöst?
    japp!
    ett liv är enligt mig ett liv oavsett storlek
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2007-12-25 16:08:33 följande:

el skåpet skrev 2007-12-23 16:03:34 följande:Gud vad konstigt tänkande, men det förklarar en hel del av dina inlägg...så du tycker också det ska klassas som mord om man tar död på en mygga då?Vad udda...
    Nej det tycker jag inte, naturens lagar är hårda. Men jag tycker det är klädsamt om vi människor förstår våran egen grymhet. Många av oss gömmer sig bakom "men jag är mycket mer värd än andra arter och därför kan jag göra så här helt utan dåligt samvete".
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2007-12-26 18:31:39 följande:

el skåpet skrev 2007-12-26 14:40:08 följande:Du avviker en del ifrån själva ämnet måste jag dock säga...Men faktum att vi människor är högre stående.
    Högre stående? Menar du att vi är mer värda på något sätt? Klarar sig jorden inte utan oss?
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2007-12-27 21:37:57 följande:

Om jorden inte klarar sig utan oss, det vet jag faktiskt inte och det vet inte du heller...
    Jo det vet jag, även mindre intelligenta vet det. Jorden klarar sig utmärkt utan människan. Eventuellt klarar sig jorden inte med människan, i vart fall så är djurlivet kraftigt hotat som det sett ut.

Låt säga att människan kommit på åldrandets gåta om 50 år och kan modifiera oss så vi får evigt liv eller kraftigt förlängt (kanske 300 år gamla). Skall bli intressant hur det hela kommer se ut då om vi inte innan förstört rasket.
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2007-12-28 10:02:26 följande:

el skåpet skrev 2007-12-27 23:53:49 följande:Vi kan biologiskt inte bli så gamla som 300 år, då måste vi sätta in former av maskiner och göra oss till mer eller mindre existerande robotar.
    Jag skrev om 50 år eller något i den stilen, idag har man inte kommit så långt inom vetenskapen men man lär sig mer och mer och det är bara en tidsfråga tills man vet.

Det finns ett annat djur i världen som inte åldras och det är någon jättesköldpadda, den växer sig till vuxen storlek och sedan stannar det.
  • el skåpet

Jysse skrev 2007-12-28 20:55:40 följande:

Jag håller med ts till tusen! Mina föräldrar jobbar båda heltid, men jag tycker inte att alliansen har förändrat något som gynnar oss ett dugg!
    Kan du räkna?

Skolan har ju ballat ur och du kanske gått där när den gjort det och därmed inte lärt dig räkna?
    Kan du räkna så gör det, då kommer du märka att dina föräldrar fått det bättre
  • el skåpet

cDk3r skrev 2007-12-29 09:13:43 följande:

Ja självklart. Men nu är det ju inte fuskarna jag värnar om.
    Med tanke på hur mycket bättre folk får det (från alla grupper) så har du snart inga kvar och värna om. Vad skall du göra då?
  • el skåpet

cDk3r skrev 2007-12-30 14:22:04 följande:

De sjuka och arbetslösa får det knappast bättre. Full sysselsättning och ett kärnfriskt folk kommer aldrig att vara en realitet..
    Men antalet arbetslösa kommer gissningsvis och sjunka så lågt att a-kassan blir den omställningsförsäkring som det var tänkt och vara, det kanske redan är så nu.

Att det är problem för många och hantera detta kan bero på att det var så jävla svårt och få jobb under sossetiden att man visste att det skulle bli stora problem om man blev arbetslös, idag är det lättare och få jobb och då får man inte samma rädsla för att bli av med jobbet.

Har sjuka fått det sämre?
  • el skåpet

Jysse skrev 2008-01-03 02:33:50 följande:

Jo faktiskt det kan man göra (gå arbetslös år ut och år in och kämpa för att få ett jobb) har inte personligen gjort det, men har en nära släktingar som praktiskt taget slitit sitt hår för att få ett jobb..
    Så har det sett ut för många under socialdemokratiskt styre, de har ju fört en politik som varit jobbfientlig, få jobb har skapats och de som jobbat har fått försörja en stor andel arbetslösa vilket gjort det än dyrare och anställa nya. Inte ens de som skaffade sig bra utbildning och fick höga studieskulder kunde känna sig trygga med att få jobb efter utbildningen med S som styrande parti.

Nu ändrar man och det blir mycket lättare och få jobb eftersom fler jobb skapas, alliansen är inte jobbfientlig som sossar är. De tycker snarare det är högsta prioritet med jobb
Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!