• Anghammarad

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Det enda dem har som mål är att försämra för de svaga!!!!!!!! Nu så är ju sossarna mycket större, kan man inte göra något för att byta regering!!!!!!!??????? Dem borde inte få sitta kvar i regeringen när de har så få som röstar på dem!!!!!!!! Vad tycker ni????

• Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!
  • Alexiaa

Bisquit- Jag har besökt sjukhus i Sverige och det var bara faktiskt 1 år sedan jag tog del av svensk sjukvård.
    Min morfar hade också cancer och fick en hjärtattack på kort tid och hade med sjukvården att göra i ungefär 3-4 års tid.
    Min mormor har haft problem med sin höft och därför haft med vår vård att göra på olika sätt.
    Min mamma har problem med sin rygg också...

• Alexiaa

Så med dessa ord! Jo, jag har uppsökt sjukvård själv och folk i min närhet har haft med vården att göra och det på olika ställen i Sverige.

• lillymore

Det är ju inte så konstigt att socialdemokrater får mer röster nu när missnöjet är så stort. Men det går ju inte att avsätta en regering och byta bara för att det är så nu.

Det folket ska lära sig är att tänka efter före valet och framför allt upplysa sig om politik en smula och rösta.

Många som skulle tjäna på att ha haft röd regering gick inte och röstade för dom kände att det dom sa ändå inte spelade någon roll. Det är synd. Ju fler som röstar desta tydligar blir det hur vi verkligen vill att landet ska skötas och styras.

Så visst är jag en av dom som är förbannad och ilsk på regeringen i dag men jag hoppas att dom inte hinner göra för mycket skada innan dom är klara med sitt.

• MsRight
    Alexiaa skrev 2007-12-03 10:39:41 följande:
    MrsRigth- Jag vet precis det, och jag vet hur mkt andra länder har i statsskuld? rikare länder än Sverige...vet du?Vår sjukvård är inte dålig, på långa vägar inte och betydligt bättre än många andra i- länders.
    Ja det vet jag, och jag kan inte för mitt liv förstå ditt resonemang att Sveriges statsskuld skulle vara låg och inte särskilt anmärkningsvärd.

Men sedan är det ju lätt att lyssna på socialdemokratisk media, de är så extremt duktiga på att smutskasta alliansen.
  • Alexiaa

MsRigth- Ja, alla partier kritiserar varandra...det gjorde ju även Alliansen i opposition.

Angående statsskuld? Vet du om att alla länder i världen har en statsskuld och många högre än Sverige? ta och kolla på en lista och se tex Japan, Italien, Saudiarabien och se deras skulder.
    Vi har råd att ge pengar till andra länder och något som är en skyldighet att göra när man bor i ett sådant rikt land som Sverige.
    Jag själv är folkpartist, eller jag stödjer deras grundidé men tycker de glidigt lite ifrån den idag.
    Dessutom kan inte 4 så olika partier sammarbeta!

• tobiq
    Anghammarad skrev 2007-12-03 10:40:12 följande:
    Det kan jag tala om för dig. Om du får 10000 ut så har du runt 14000 i lön före skatt. Du bor i GBG med 32,98 i kommunalskattesats.Före jobbavdraget så fick du förra året ut 10062:- i månaden. I år får du ut 10630:-. Skillnaden är alltså 568:- plus.Din a-kasseavgift har ökat med 251:- i månaden vilket innebär att du i slutändan får 568-251=317:- mer i plånboken i månaden.
    Tackar!
    Jo det är ju trevligt med dessa 300 kr extra i månaden men det känns inte riktigt som om det väger upp alliansstyret, inte alls faktiskt! 
  • Tyrell
    tobiq skrev 2007-12-03 10:49:42 följande:
    Tackar!Jo det är ju trevligt med dessa 300 kr extra i månaden men det känns inte riktigt som om det väger upp alliansstyret, inte alls faktiskt! 
    Men att ljuga och säga att du inte fått något är OK enligt dig?
  • Bisquit

ok, jag är i kontakt med sjukvården just nu bla. Och jag ahr fått vänta en två-tre år för att överhuvudtaget komma hit.

Jag har sett folk bli illa behandlade dagligen, skickas hit och dit eller hem.

Tom i bulgarien fick jag mycket mycket bättre sjukvård än här hemma.

Så kom inte och påstå att vi har bra sjukvård i sverige, för det har vi inte. Möjligtvis på pappret, men inte i verklige livet.

Btw så har sossarna struntat i att byta ut magnetkamerorna som man använder i cancervården. Så nu är dom för gamla och personer som har cancer får därför vänta i flera månader. Månader som kunde gjort att dom överlevt..

• Bisquit

dessutom är det väl inte så konstigt att dom får fram sosse röster med tanke på att dom ringer på dagtid.

Och vilka är det som är hemma dagtid, jo arbetslösa, sjuka och barnlediga...

• Alexiaa

Bisquit- Det beror på hur man upplever det, jag är nöjd med min sjukvård som jag fått på svenska sjukhus.
    Min mormor är nöjd, min morfar var nöjd med vården han fick och faktiskt alla i min närhet har varit nöjda!
    Det är knappast bättre i USA där jag själv bor...
    Vad får de vänta i flera månader på föresten? de som har cancer...

Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!