Inlägg från: Alexiaa |Visa alla inlägg
  • Alexiaa

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

el skåpet skrev 2007-12-19 17:27:43 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-19 17:23:37 följande:
    Nej det gör jag inte. jag tycker de skall sänka skatten mer! men jämfört med vad som varit så är de mycket bättre.vad du mest matar ut är detta med a-kassan. den 10 procentiga sänkning som sker efter 100 dagar tycker du är en fruktansvärd försämring. du verkar helt bortse från hur mycket lättare det är och få jobb idag.
    Jag tycker dock inte de ska sänka skatten, jag tycker det är bra som vi har det.
    Men som sagt för min del så påverkas jag inte alls av vare sig skattehöjning eller skattesänkning!!! så personligen bryr jag mig inte.
    Jo, jag tror nog faktiskt du sväljer lite väl mycket det Reinfeldt säger...hur kan du annars försvara honom för något som de flesta verkar vara eniga om.
    Se hur han har hanterat de situationer som uppkommit, han har ändrat sin historia! Han har trasslat in sig fler än 1 gång dessutom.

Säg det till de som söker 50 jobb och inte får något skulle jag säga!
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-19 17:32:53 följande:

Menar du att det är svårare och få jobb idag jämfört med när sossarna styrde? har du läst statistiken?Kan du visa någon annan gång i den svenska historien när jobben ökat så snabbt?Svenskar som sakta men säkert blivit ett låglöneland håller sakta men säkert och vända trenden nu.
    Sverige har dock haft en stabil ekonomi under många år, titta på välfärdlistorna och listorna över länder BNP!

Nej, det säger jag inte...men det finns fortfarande massor med människor som står utan jobb och inte får jobb fast de vill jobba.
    Då bör man inte försämra för dem! Ta också de sjukskrivna som jag tycker är viktigast.

Jag tycker inte man ska försämra för de som har det sämst, som sagt personligen påverkas jag inte av vår ekonomiska politik...så just för egen del bryr jag mig inte för det som sossarna gör eller alliansen gör påverkar inte min vardagsekonomi.
  • Alexiaa

Alla måste väl rösta på det som tycker påverkar en själv och det som är viktigt.
    För mig är det främst viktigt att vi kan ta hand om de människor som har det lite sämre, de människor som faktiskt inte valt att ha det så.
    Sedan tycker jag det är viktigt med en person som kan stärka Sveriges rykte och en person som kan tala för sig utomlands...de sakerna är viktigt för mig.
    Inte att få några tusenlappar mer i månaden, som jag dock inte vet om jag skulle få...men bara ett exempel.

• Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-19 18:14:25 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-19 17:35:34 följande:
    Hur tycker du man skall skapa resurser för de som du tycker är svaga? Att du inte tänker bidra vet vi redan för du har ju fått en säck med pengar, men någon måste ju bidra med sitt arbete
    Bidra, snälla du...tror jag betalar en hel del mer i skatt än vad just du gör.
    Dessutom har jag ett jobb som också e relativt välbetalt och som jag gladeligen betalar skatt ifrån.
    Jag tycker det ska finansieras på det sätt som förut, Sverige har inte de senaste åren varit ett land som inte haft en god ekonomi.
  • Alexiaa
    Micke skrev 2007-12-19 18:37:44 följande:
    www.ekonomifakta.se/sv/Fakta/Ekonomi/Tillvaxt.../sen 70-talet har vi fallit från plats 4 till plats 14. Inte så stabilt.
    Mycket tack vare vår borgliga regering tidigare...

Men du, 14 plats! Det är ju helt enormt vad högt vi står och det är väl stabilt. 14 plats...uttav världens alla länder!
  • Alexiaa
    Micke skrev 2007-12-19 17:56:14 följande:
    sjukvård, skola, vägar, skatt på ägande etc är saker som de inte är överens om. Saker som helt klart påverkar dig och alla andra. Så att sitta och hävda att politiken inte påverkar bara för att man har en förmögenhet är tämligen naivt.
    Det är sant, och just de sakerna berör mig inte lika mycket...skatt på ägande berör mig inte som person.
    Sjukvården berör mig absolut och Alliansens ideé hur sjukvården ska se ut är skrämmande.
    Vägar har jag inte satt mig in i måste jag erkänna...
    Skolan, ja där känns det också som att just Alliansen inte heller stödjer mina åsikter.
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-19 22:33:02 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-19 22:04:22 följande:
    Vi har toppat och du får tänka på vilka förutsättningar sverige har (det kanske ligger över din nivå). Mycket naturresurser, vatten, el, lite folk på stor yta, bördig mark, lättstyrda o.s.v. Man måste vara rätt klantig för att lyckas få ner oss. Det är bara oljan som fattas så hade sverige varit extremt rikt oavsett hur klantiga politiker vi haft.
    Du behöver inte vara otrevlig...

Jo, absolut och Sverige är extremt rikt land också! Faktiskt ett välidgt rikt land
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-19 22:34:05 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-19 22:06:03 följande:
    Du utgår väldigt mycket från dig själv, är det inte bättre och få en helhetsbild som är långsiktig?
    Fast vem ska man utgå om inte ifrån sig själv?
    Jag skriver ju det också, att jag vill se en poltik som ser till att de mer svaga i samhället har det gott.
    Annars så bryr jag mig inte, jag tycker det har varit bra de senaste åren faktiskt i Sverige.
  • Alexiaa
    Micke skrev 2007-12-19 22:39:14 följande:
    Jämförelsen handlar om OECD-länderna, och dessa är 30 till antalet. Vi toppar däremot listan över högsta skattetrycket. Och prata om att det skulle varit tidigare borgerliga regeringars fel är skitsnack. Men visst, vill du hävda det så får du snällt lägga fram fakta. Vad exakt är det du åsyftar?
    Fast jag vet också att BNP per capita är oerhört missvisande...
    Jag har inte satt mig in i frågan då jag helt enkelt inte brytt mig, men ska läsa om det så återkommer jag med ett svar.
    Men återigen, varför jag inte vill ha vår nuvarande regering är av helt andra orsaker...de är inte personer jag tycker är kapabla att sköta Sverige.
    Vår justitieminister har inte ens en juridisk bakgrund!!!
  • Alexiaa
    Micke skrev 2007-12-19 22:40:38 följande:
    Inte intresserad vad du tycker. Ville bara påpeka att politiska beslut påverkar dig, även fast du verkar ha svårt att förstå det.
    Det vet jag!
    Men varför ska jag bryr mig om hur skatten påverkar mig?
    Eller hur, man utgår väl ifrån vad som drabbar en själv när man röstar?
    Gällande sjukvård tycker jag Alliansen har helt fel...och det är väl det jag ska utgå ifrån.
Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!