Inlägg från: el skåpet |Visa alla inlägg
  • el skåpet

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Jysse skrev 2008-01-03 18:16:39 följande:

OBS - Hon fick fast anställning INNAN alliansen kom till makten.. Viktigt att poängtera!
    Då var hon en av de få som hade tur och fick jobb, för det var inte många som lyckades med det konststycket när S styrde. Nu däremot så är det många yrken som skriker efter arbetskraft. Rädslan för att bli av med jobbet kommer minska mer och mer eftersom antalet jobb bara ökar :)

Vilket tycker du är bäst, få jobb skapas eller fler jobb skapas och människor får jobb?
  • el skåpet
    Alexiaa skrev 2008-01-04 10:33:23 följande:
    el skåpet skrev 2008-01-04 01:11:55 följande:Få var det inte...tror du att det var bara 10 st som fick anställning när Socialdemokraterna styrde då?
    Kanske 11

Det var många många som slet hårt för att försöka få jobb under sossestyret, en del lyckades men jag tror det är roligare och kunna välja lite mer än att ta vad man får trots god utbildning.

vad tror du?
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2008-01-04 15:03:38 följande:

el skåpet skrev 2008-01-04 11:21:06 följande:Jo, men du skrev ju att det var få som fick jobb under sosseregeringen och jag kan nämna mer än 11 i min bekantskapskrets iaf som fick jobb.
    Jag tror nog att 99% av alla som läster förstod vad man menade, att du inte förstod får du tolka som du vill
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2008-01-04 16:37:49 följande:

el skåpet skrev 2008-01-04 16:20:03 följande:Klart jag förstod! Men du överdriver alltid när du skriver...många fick folk i sossarnas regering också.Vi var ju inte ett land med 99% av befolkningen utanför arbetsmarknaden liksom.
    Men det var många som levde i skräck under sossestyret eftersom man var så rädd om sitt jobb, tappade man jobbet då så visste man om att helvetet väntade där man fick söka många många jobb och eventuellt ta vad man kunde få.
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2008-01-04 23:31:05 följande:

Idag lever folk i skräck för att bli sjuka istället eftersom de får det så mycket sämre.Man vet vilket helvete som då väntar...
    ? vad är det som försämrats vid sjukdom?

nu snurrar du till det igen (som vanligt)
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2008-01-05 11:00:04 följande:

Virriga Vera skrev 2008-01-05 08:25:09 följande:En person i min omgivning kommer att få sänkt ersättning och hon har varit sjukskriven i 2 år...
    För vadå?

Det är skillnad på att vara rädd för att bli sjuk (vanlig sjukdom) eller drabbas av lathetssjukan.
    Är man sjuk så sänks inte ersättningen alls, om det däremot handlar om sjukdomar som utbrändhet, ångest på grund av fobi (som inte alls behöver ha med jobbet och göra) och liknande så kan det bli något lägre men det blir aldrig lägre än samma som alla förtidspensionärer som S skapade.
  • el skåpet

Jysse skrev 2008-01-05 21:04:31 följande:

Sopho skrev 2008-01-05 20:51:18 följande:
    Inte du heller kanske? Det bästa på olika sätt?Javisst vissa partier vill det bästa åt de starka (alliansen) medan den andra sidan (den vänstra) vill att även de svaga ska ha det bra..
    Men det kommer alltid finnas skillnader i hur starka respektive svaga några är. Vad skall Sossarna göra när de svaga blivit starka och de starka blivit svaga då?
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2008-01-06 10:47:40 följande:

el skåpet skrev 2008-01-05 14:07:58 följande:Fast utbrändhet är ju på riktigt, alltså en riktig sjukdom och det är många som är det.Ingen lathets sjukdom alls.
    Men det är en sjukdom som kommer från tankarna, hur en person tänker och där påverkar faktiskt bidragssystemen väldigt mycket. Finns en ventil där man kan gå hem om man känner sig lite trött så kan man direkt börja tänka lite mer "oj vad trött jag är idag", så kanske man stannar hemma. Har man gjort det en gång så är det lättare nästa gång, så blir det lättare och lättare. Till slut börjar ångest uppträda för att man inte är på jobbet lika ofta och då är det ytterligare en ryggsäck och bära på.

Det är mycket viktigt att systemet är gjort på ett sådant sätt att det hindrar folk till destruktiva tankemönster.

Även när det gäller utbrändhet på grund av att man är överambitiös, för det är vanligt med, man jobbar för hårt eller har för stor press på sig själv. Där måste det finnas mer möjligheter till och byta jobb, välja jobb där pressen inte är lika stor.

Sverige har ju haft (och har även om det blir bättre) en extremt trög arbetsmarknad så får man bara den mer flexibel så är det det bästa mot psykiska problem.
  • el skåpet

Micke skrev 2008-01-06 15:53:16 följande:

el skåpet skrev 2008-01-06 15:44:50 följande:Har du någon form av belägg för det du skriver? Eller gissar du dig fram efter att ha läst i kvällspressen?
    Jag har väldigt mycket belägg för det jag skriver, psykologi är ett av mina huvudämnen.

Det räcker även med att titta på statistik på hur många som kommit tillbaka till arbetslivet efter att blivit sjukpensionerade på grund av psykiska problem.

Precis som det krävs att man tränar sin fysik för att den skall vara stark och välmående så måste man träna sitt psyke med. En känslig person har aldrig tränat upp psyket eller möjligen misskött träningen av psyket vilket gör att den får mycket svårare och hantera vardagen.

I princip alla psykiska terapiformer går just ut på att träna det mentala. Ungefär som sjukgymnastik när det gäller fysiken.

Men det går UTMÄRKT och träna själv
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2008-01-06 15:48:37 följande:

el skåpet skrev 2008-01-06 15:44:50 följande:Men det är ett verkligt problem, psykiska sjukdomar är också sjukdomar...det hoppas jag du vet.
    ja alla sjukdomar är ju ett problem, boten hos psykiska sjukdomar heter däremot inte sjukskrivning. Sjukskrivningen kan snarare vara det som permanentar sjukdomen.
Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!