Inlägg från: Alexiaa |Visa alla inlägg
  • Alexiaa

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Micke skrev 2007-12-20 22:55:51 följande:
    'Vilka länder handlar det om som du är påläst om?
    Man vill ex sänka biståndet till UNDP...det tycker jag e skandal!
    Sedan talade hon just om att sänka biståndet till Tanzania, för de har en regering som just ser till att pengarna går till annat.
    Det är därför UNDP e så viktigt...
  • Alexiaa
    Micke skrev 2007-12-20 23:08:29 följande:
    Man minskar biståndet till undp med 80 miljoner men ger fortfarande 720 miljoner. Anledningen var en markering för att gå gehör för sveriges krav på att man ska införa skrivningar om mänskliga rättigheter och demokrati. Är det så fel tycker du? Att ställa krav när man skänker pengar? De 80 miljonerna kommer fortsatt gå till bistånd men inte via undp. www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp&a=72645...
    Jag tycker man ska ska ställa krav, men detta e ett FN organ och de borde man lita.
    De kan mer än svenskar om dessa frågor!
  • Alexiaa
    Micke skrev 2007-12-20 23:21:07 följande:
    Sverige är tillsammans med Norge de land i världen som skänker bort störst del av sitt BNI.
    Fast inte om man vill sänka det, sedan håller jag inte med...vilka ska biståndet gå till om inte FN?
    Man kan inte ge det direkt till ländernas regeringar precis...
  • Alexiaa

Nja, snygghet kansek inte e viktigt...men en persons utstrålning är viktigt.
    Man representerar ändå ett land och kan itne se ut som Reinfelt gör, då tas man inte på allvar.

• Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-21 01:15:59 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-20 23:25:35 följande:
    Ytlig?
    Svar JA!
  • Alexiaa
    MrM skrev 2007-12-21 10:07:34 följande:
    Alexiaa skrev 2007-12-20 23:25:35 följande:
    Gorbatjov, Thatcher, Kohl, Blair, Palme, Bildt, Sarkozy mfl är väl utmärkta exempel på att man kan se ut hur som helst och ändå tas på fullaste allvar. Att döma ut någon för utseendet istället för att lyssna på vederbörande säger mer om vilken vikt man bör lägga vid betraktarens omdöme.Mvh
    Om du hade läst så talade jag inte om utseende att man måste vara snygg...däremot ha utstrålning och utstråla styrka, pondus och beslutsamhet.
    Reinfelt utstrålar rädsla...det är fel!
    Ta Blair eller Thatcher, de är statsmän som utstrålar just pondus!!! de kan dessutom klä sig rätt.
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-21 10:57:22 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-20 22:00:17 följande:
    Kan du säga något land som tagit sig ur fattigdom genom bistånd? Eller på något vis fått kraftiga förbättringar med hjälp av bistånd?
    Kraftiga förbättringar finns massor exempel på, men det behövs stora tag från företag och liknande och bygga upp samhället och utbilda människor att klara sig själva.
    Men först och främst behövs hjälp i form av mat och vatten, inte skuldavskrivning och vidare...eller tycker du vi ska låta de i Sudan svälta ihjäl coh dö av brist på vatten?
    Det är processer som tar lång, lång tid...men ta Eritrea som exempel som idag är ett land på uppgång som fortfarande får mycket i bistånd men som börjar resa sig.
    Bistånd är väl nödvändigt, har man någon empati så vill man väl hjälpa andra människor och vilket katastrof det skulle bli om vi skickade hem alla läkare och drog in allt bistånd.
    Då skulel miljoner dö ut på kort tid...
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-21 14:51:42 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-21 12:04:33 följande:
    Fel!Tvärtom är det så att länder förmodligen hade utvecklats mycket bättre om de inte fått bistånd, bistånden har endast bidragit till att göra länderna handlingsförlamade.De länder som tagit sig från fattigdom till industrialiserade samhällen har knappt fått något bistånd alls om du går tillbaka 30 år och ser vilka som lyckats respektive vilka som misslyckats.Bistånd har bara en enda funktion och det är för att vi i den industrialiserade värden skall uppfatta oss själva som goda, framförallt politikerna.
    Så du tycker vi ska strunta i att ge mat, vatten och mediciner till sudan då?
    Liksom helt ta bort biståndet och skita i dem...
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-21 20:34:25 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-21 17:54:07 följande:
    Vi? Bidrar du med något, du bor ju i annat landJa, vi förvärrar bara situationen som det fungerar nu
    Hehe!
    Om jag bidrar med något...jag betalar dels skatt i Sverige, och i USA.
    Dessutom donerade jag ganska nyligen 100.000 kronor till Röda Korset.

Shit, vad du har fel...åkt till Sudan och titta hur det ser ut, tala med läkare och statsvetare.
    Du har ingen aning om vad du talar om, skulle vi dra oss ifrån Sudan nu så skulle miljontals människor dö.
    Sudan är ett icke fungerande land där medelåldern ligger på ungefär 37 år och tusentals barn dör varje dag...så snäll ta och läs på om landet och tala med kunnig människor.
Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!