Inlägg från: el skåpet |Visa alla inlägg
  • el skåpet

mo m2007 skrev 2008-01-07 11:34:06 följande:

det är kanon att de gjort det lättare för företagare att anställa, det säger jag inget om MEN både med fungerande metoder etc så har de haft tur att så många pensioneras just nu.
    Kan du förklara sambandet mellan pensioneringarna och varför det går så bra? Jag förstår inte riktigt ditt tänk där.

Om många pensioneras så ökas ju utgifter för det kostar och betala ut pensioner
  • el skåpet

mo m2007 skrev 2008-01-07 11:46:07 följande:

en pensionär kan ju inte kosta lika mycket som en arbetande? eller.verkar idiotiskt, du slipper arbetsgivaravgifter, sjukförsäkring, du spar ju in endel på lönerna då pensionen inte är lika hög....
    que? nu förstår jag inte alls.
    menar du att de som arbetar kostar?

är det inte så att en som arbetar bidrar till samhället medan en som lever på bidrag tar från samhället?
  • el skåpet

BettanB skrev 2008-01-07 11:51:51 följande:

Onekligen DET vore något att titta på; utvärdera de där så kallade läkarna som sitter och friskförklarar människor de inte ens träffat.
    man kan väl även ta och titta på de läkare som sjukförklarar människor som är friska.

massmedia uppmärksammar endast de som råkar ut för trubbel, det är det som skapar nyheter. men det finns massor som simulerat sjukdom och lyckats
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2008-01-07 11:57:12 följande:

el skåpet skrev 2008-01-07 11:09:57 följande:Haha, detsamma...eller hämta något vettigt ifrån Captus kanske.Du skriver bara samma sak om och om igen!Nu frågar jag igen, på vilken lista var Sverige Europas näst rikaste land förut? och hur mätte man det? var det bnp eller något annat...
    Googla lite på statistik från 70 talet så ser du svaret. Eller måste jag förklara hur man googlar?
  • el skåpet

BettanB skrev 2008-01-07 11:59:35 följande:

Jo, men då tänker du på skräpblaskor som Aftonbladet och Expressen väl? Mycket snyfthistorier där och så försöker de få det att låta som om det är mycket vanliga företeelser. Hemskt att det fakstiskt finns de som går på deras s.k. "journalistik".
    SVT anser jag vara rätt goda kolsupare med när det gäller och försöka få fram nyheter angående att leta fram fall där någon "tvingas" börja jobba.

Det är ju rätt vanligt att folk som är utbrända skaffar barn, hur klarar man skaffa barn och sköta det om man inte klarar av ett jobb?
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2008-01-07 12:01:43 följande:

Men snälla du!!! du vet väl att DNP är otroligt missvisande eller litar du bara på det?Finns olika typer att mäta hur rika länder är, och det ser väldigt olika beroende på vilka som gjort mätningen och vad man vill få ut med det hela.Du menar 70- talet som sagt också, då Socialdemokraterna också satt en del vid makten...
    menar du att sverige var fattigt i förhållande till andra länder i början på 70 talet? vad har du för fakta på det?

Känner du till ett krig som brukar kallas för andra världskriget? Sverige ville inte kriga mot nazisterna där och lyckades därför undvika och bli bombade. Nästan alla andra i hela europa drogs in och fick städer som blev väldigt förstörda. När så kriget tog slut så fick sverige vara med och bygga upp (leverera) till alla andra länder men slapp kostnaden för att bygga upp egna sönderbombade städer. Det var en extrem vitamininjektion för ekonomin. Företagen gick väldigt bra under en tid.

Läs lite historia så kanske du lär dig något
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2008-01-07 12:11:02 följande:

Haha, vilka ska man lita på då?Du menar väl inte du är så dum så du tror DN är bättre än Expressen eller att du tycker SVD är en seriös källa?Säg vart du får din information ifrån och varför de är mer trovärdiga?
    har man lite i huvudet så går det och räkna ut när något blir trovärdigt, det är även bra och leta flera artiklar och försöka få olika vinklingar.
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2008-01-07 12:15:58 följande:

el skåpet skrev 2008-01-07 12:14:41 följande:Ok, men då har inte du så mycket i huvudet då.För du har ju visa flera artiklar som inte är trovärdiga från flera vinklade högersajter...så antar du menar att du inte kan räkna ut när det är trovärdigt.
    Du använder ju utseende för att avgöra om någon är bra om du anser att jag inte har mycket i huvudet så tar jag det som en komplimang . Hade du däremot tyckt jag varit intelligent så hade jag blivit lite rädd eftersom du har så konstiga åsikter.
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2008-01-07 12:19:14 följande:

Utseende spelar dessutom roll, är bara fula människor som tycker annat.
    Jag är snygg som fan och anser att utseende inte alls spelar någon roll vad gäller förmåga och sköta en arbetsuppgift.
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2008-01-07 12:36:54 följande:

el skåpet skrev 2008-01-07 12:33:38 följande:Att ens måsta säga att man är snygg som fan säger ju motsatsen!!!
    Tackar igen!
  • el skåpet

Alexiaa: BettanB leker ju med dig, du får nog höja dig några snäpp på smarthetskalan

• el skåpet

Wosh skrev 2008-01-13 11:15:11 följande:

Vissa har faktiskt svårt att få jobb, eller rättare sagt. DET FINNS INGA JOBB!Och allting höjs... matpriserna, försäkringar, hyror, räntor, bensin mm. precis allt.
    Du menar att priser inte gick upp med sossarna?

Hur klarade du skolan?

Du vet att detta är ett av alla de områden som verkligen missköttes när socialdemokraterna regerat, deras experiment har gjort att en hel del missat väldigt mycket i skolan, till och med de som går ur 9'an utan att kunna läsa eller räkna hjälpligt. Har man så dåliga kunskaper så blir det plötsligt svårt och klara sitt egna liv och då är det givetvis svårt och klara ett jobb.
  • el skåpet

Wosh skrev 2008-01-15 10:16:48 följande:

Nej det finns inte fler jobb!
    Där har du nog problemet, om du kunnat räkna och förstå fakta så hade du lätt kunnat se att det faktiskt finns mycket mer jobb nu. Men har man svårt så är det givetvis svårare och förstå.

En arbetsgivare vill kanske ha lite kompetens med, så har man inte sett till och lära sig det mest grundläggande så kan det givetvis vara svårt.
  • el skåpet

Wosh skrev 2008-01-15 10:25:31 följande:

Jag har mer kompetens inom arbetslivet nu än för 4 år sedan, så dom kan f*n inte komma och säga att jag saknar kompetens!
    Om en person ansökt om jobb hos mig och den fått för sig att bensinpriset skall höjas med det dubbla till 24 kronor så hade jag inte anställt den personen, gissa varför?
  • el skåpet

Wosh skrev 2008-01-15 11:46:39 följande:

Nej, jag är inte trevligare. inte mot er moderater iaf. Orka med detta tjafs. Jag är nog inte den enda som håller med mig!
    Det är inte så svårt och förstå varför du har svårt och få jobb, det går nog till och med att lista ut själv om du tänker till lite.
Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!