Inlägg från: Alexiaa |Visa alla inlägg
  • Alexiaa

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

el skåpet skrev 2007-12-22 11:27:28 följande:

#580 - Blev fel i länkenprövar igen: www.motalatidning.se/sidor/debatt.asp...
    Var det inte du som prppagerade för att man inte skulla hämta sin information ifrån tidningar?

Man kan inte bara sluta ge bistånd, då tycker jag du bör läsa på och kanske få information ifrån UD.
    Tror du verkligen att Sudan själv skulle återhämta sig om man lät dem vara just nu? Hur skulle de klara sig utan andra länder?
    Vill också veta vilket land som befann sig i samma kris som Darfur området gör idag? i asien alltså...
    Du vet väl dessutom att många länder i Asien tar emot bistånd.
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-22 12:09:40 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-22 11:59:48 följande:
    Jag kan visa hur mycket information som helst, du kan även se dagligen i tidningarna om problemen och att de kvarstår respektive så går det utmärkt och informera sig om länder som idag är väldigt utvecklade.Bistånd behåller endast länder i sin fattigdom, det hjälper ju korrupta diktatorer och annat och behålla sin makt.
    Men den artikeln du hämtade din info är verkligen inte trovärdig, den är ju skriven av en person på Captus och alltså välidgt vinklad.
    Så många statsvetare skulle säga emot dig, för att inte tala om läkarkåren.
    Du kanske tycker det är okej eller rent av bra om sådär miljontals människor skulle dö i Darfur som idag är världens fattigaste provins och helt enkelt måste ha bistånd.
    Men för mig är det otänktbart och för många andra också, det är ju tur att så gott som inget i- land i världen har policy som du har.
    De flesta ger bistånd idag till Afrika, för de är i behov av det helt enkelt...sedan kanske du är ovanligt kall som vill låta människor dö.
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-22 12:19:25 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-22 12:12:47 följande:
    Tänker du på katastrofbistånd så ja, annars inte.Jag förespråkar bistånd som fungerar, det bistånd du tycker är bra får väldigt många människor och dö.Etiopien hade år 1970 runt 30 miljoner invånare, idag är de snart 80 miljoner. Marken är förstörd och många fler svälter.Kina är faktiskt ett land som har ett fungerande bistånd i afrika och det är därför att de investerar. det fungerar nämligen till skillnad från den typ av bistånd du förespråkar.Även den form av bistånd som sker när någon från ett land åker till annat land och jobbar samt skickar hem pengar till släkt. det får en mycket bättre träffbild och de pengarna blir inte korrupta.
    Men vi måste fortfarande hjälpa de som har problem, de som dör och svälter...vi kan inte strunta i de människorna.
    Sedan behövs investeringar i länderna och satsningar på skola och utbildning!
    Men de behoven är inte viktiga till en början utan det är just hjälp till människor som inte har vatten eller mat.
    Tror inte du kan hitta någon seriös människa som säger att vi ska strunta i att ge ut bistånd, då menar jag inte en artikel som någon från Captus skrivit.
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-22 12:19:25 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-22 12:12:47 följande:
    Tänker du på katastrofbistånd så ja, annars inte.Jag förespråkar bistånd som fungerar, det bistånd du tycker är bra får väldigt många människor och dö.Etiopien hade år 1970 runt 30 miljoner invånare, idag är de snart 80 miljoner. Marken är förstörd och många fler svälter.Kina är faktiskt ett land som har ett fungerande bistånd i afrika och det är därför att de investerar. det fungerar nämligen till skillnad från den typ av bistånd du förespråkar.Även den form av bistånd som sker när någon från ett land åker till annat land och jobbar samt skickar hem pengar till släkt. det får en mycket bättre träffbild och de pengarna blir inte korrupta.
    Hur får det bistånd som jag, och större delen av världen, förespråkar människor att dö?
    Det är inte acceptabelt att miljoner ska dö för att man ska till åtgärder och låta landet "hela" sig själva...Usch, vilken vidrigt människosyn du har.
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-22 12:31:35 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-22 12:25:33 följande:
    Ja på rätt sätt, inte så man orsakar fler som svälter och dör
    Du förespråkar ju lidande.

Exakt hur skulle du rätta till problemen i Sudan då?
    På vilket sätt är det bäst i totalt skita i dem...
  • Alexiaa

El skåpet- För att påstå att du vet få mycket så vet du välidgt lite måste jag säga.

De källor du hämtar din information ifrån är just borgliga tankesmedjor och borgliga bloggar...det är inte mer trovärdigt än vänstermedia.
    Du har väldigt höga tankar om dig själv tror jag, därför skulle det vara intressant och höra vad du tycker och inte Henrik Von Sydow eller nån annan mediakåt "nisse".

• Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-22 12:47:53 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-22 12:40:06 följande:
    Vad är din lösning för de snart 80 miljoner människor som bor i Etiopien. Skall de fortsätta föda barn i samma takt, vet du hur många de kommer vara om 20 år?Vad vill du göra för att lösa problemet med den snabba befolkningsökningen i dessa fattiga områden?
    DEt behöver mer satsningar på både mat, vatten men också utbildning och skola så de kan ta sig ifrån fattigdom på egen hand.
    Därför behövs mer biståndspengar, jag skulle kunna tänka mig att dubbla sveriges bistånd...och hoppas andra länder också kan tänka öka sitt.
    SEdan sänker människor mer privat idag, vet dock inte om du gör det, men många gör det...och sånt är också viktigt att upplysa människor om problemen.
    Exakt hur tycker du det är att hjälpa de människor i Sudan som svälter idag om man tar bort all medicin, mat och vatten därifrån?
    Menar du på fullaste allvar att det är att hjälpa?
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-22 12:53:30 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-22 09:33:51 följande:
    www.aftonbladet.se/nyheter/article1504859.abCiterar:Så mycket tjänade generalsekreterarna förra året Från vänster: Christer Zettergren, Röda Korset, 1 086 129 kr. Charlotte Petri Gornitzka, Rädda Barnen, 996 006 kr. Elisabet Andersson, SOS-barnbyar, 847 000 kr.
    Jag vet, det är förjävligt...men klart vissa pengar måste gå till administrativa tjänster.
    Röda Korset är en jätteorgansiation som basar över miljarder, alltså måste VD ha en skälig lön.
  • Alexiaa

Vart vill du komma med just detta?

• Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-22 12:58:26 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-22 12:51:03 följande:
    För att inte tala om kriminaliteten, en kvinna får ju passa sig noga för att undvika och bli våldtagen. Reser man i landet så är det stor risk och bli utsatt för brottslighet på en hel del olika sätt. många ställen är helt laglösa och det finns massor av vapen
    Jo, jag vet...vart exakt hör det in i denna diskussion?
    Har du ens varit och sett hur det ser ut på förläggningar i Darfur och Eritrea?
Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!