Inlägg från: Alexiaa |Visa alla inlägg
  • Alexiaa

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

el skåpet skrev 2007-12-22 13:06:18 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-22 12:59:41 följande:
    Har du? Jag har läst om det och det är fruktansvärt. Samt att jag tror att dina biståndspengar är en hel del orsak i det hela. Bistånd i den formen som inte är långsiktig samt träffar fel orsakar bara mer problem. Enligt mig är det kört.Även att miljön går så hårt åt landet som den rikare delen av jorden är orsak till, speciellt usa för är det något man kan kritisera usa för så är det miljön.
    Ja, det har jag...Jag har besökt Darfur och sett hur det ser ut där, jag har även talat med läkare på plats och personal på plats som talar om mer pengar.
    De är människor som arbetar utan en saftig lön, så jag har sett problemet med egna ögon!
    Men jag förstår du inte har det, för om du hade det så skulle du aldrig uttala dig som du gör.
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-22 13:17:56 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-22 13:08:33 följande:
    Bra! då undrar jag vad din lösning är, hur mycket pengar skall vi skicka ner? Hur många människor behöver hjälp?Varje hushåll i sverige idag bidrar med c.a. 6000 kronor, vad tycker du är en bra summa som varje hushåll skall bidra med?
    Det dubbla kanske...
  • Alexiaa
    Micke skrev 2007-12-22 14:54:21 följande:
    Hur kom du fram till summan 12 000 kr? Varför inte 15 000 eller 100 000 kr?
    Nja, var bara något jag sa!

Skär ner ytterligare en massa på försvaret tycker jag och lägg en större summa på bistånd.
    Finns nog ingen viktigare fråga enligt mig än just biståndsfrågan, att säga att man bör ta bort bistånd tycker jag är oerhört dumt.
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-22 15:16:55 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-22 13:52:09 följande:
    Hur skall vi ha råd med A-kassa och andra sjukersättningar i sverige om vi skall öka biståndet till 60 miljarder. hur går det med annat inom vården?menar du att sverige inte alls skall ha något försvar överhuvudtaget?
    Jag tycker inte Sverige behöver ett försvar, åtminstone inte som det ser ut idag.
    Befolkningsproblem, antar du tycker vi kanske borde mörda människor legalt också då för att få bukt med dem eller har jag fel?
  • Alexiaa
    Micke skrev 2007-12-23 08:59:39 följande:
    Att massmedia i Sverige med SVT i spetsen har varit tämligen vänstervriden är väl knappast någon nyhet. Så har det varit i alla tider. Gjordes en undersökning bland journalister för något år sen som visade att journalistkåren är klart överrepresenterade när gäller vänsterpartister och miljöpartister.
    Men vissa andra är ju högervriden istället...vi kanske ska ge fan i att överhuvudtaget läsa tidningar, titta på Tv och läsa böcker.
    För de är ju alltid lite vinklade...
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-22 23:27:34 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-22 22:45:58 följande:
    Mörda?Nej jag tycker man skall sätta in rejäla insatser för att det skall finnas preventivmedel. Jag tycker man skall akta sig för saker som påverkar befolkningen i positiv riktning.Tror du håller med om att 80 miljoner som svälter är värre än när 30 miljoner halvsvälter.
    Men det är ju precis som jag sa, Jag skrev att man ska utbilda människor och få dem att besluta över sina egna liv.
    Precis som jag sa!!! Good!!!
  • Alexiaa
    Micke skrev 2007-12-23 12:05:22 följande:
    Att döma av tidigare inlägg i tråden så verkar vissa redan slutat att läsa tidningar och se på nyheter och istället ägnar sig åt gissningslekar.
    Är det inte det du vill då?
    Om man inte kan lita på det tidningarna skriver...
  • Alexiaa
    Micke skrev 2007-12-23 12:10:59 följande:
    Givetvis kan man inte lita blint på vad tidningar och tv rapporterar. Tror du det så är du naiv. Och alternativet till att lita blint på tidningar är inte att själv gissa sig fram. Finns andra alternativ, tex att själv läsa på vad ett parti tycker och inte gissa sig fram. Men det har jag ju redan sagt åt dig flera gånger tidigare i tråden.
    Absolut, man ska granska det man både lär sig i skolan och det man läser i tidningarna.
    Jag tycker inte heller man kan lita på politiska partier fullt ut, för de är fulla av fel...utan är bättre att lita på helt opartiska.
    Men vart tycker du man ska hämta sin info ifrån då? om tidningarna nu är dumma vänstervridna bovar...
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-23 13:05:30 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-23 11:57:34 följande:
    Hur mycket pengar tror du exempelvis Etiopien behöver för att lyfta landet ur fattigdom?
    Ja, det vet jag inte...Hur lite pengar tror du de behöver?
    Hur mycka tycker du är värda att dö före man kan börja bygga upp landet?
  • Alexiaa
    Micke skrev 2007-12-23 12:18:13 följande:
    Men jag sa ju just det. Innan du tex hävdar att moderaterna vill att sjukvården ska bli privatfinansierad så kan man ju kolla om det finns något sådant förslag lagt eller om åsikten uttrycks i partiprogrammet. I andra fall så räcker det med att kika i lagboken, kontrollera med försäkringskassan, kolla med banken, läsa flera olika tidningar, använda sunt förnuft etc. Allt beror på vad man läser och hur viktigt man tycker det är. De få gånger jag har varit insatt i någon i händelse som rapporterats i massmedia så är det otroligt mkt faktafel. Och då handlar det om händelser som inte är politiskt vinklade utan rena faktahändelser. tar man sen en politisk händelse där både fakta och journalistens egen vinkel på det egna ska fram, ja då kan du ju själv gissa om allting verkligen stämmer.
    Jag har aldrig skrivit att de vill ha en helt privatfinansierad sjukvård, du frövränger mina ord.
    Jag tror det kan gå så långt som att man kommer få det om man börjar rucka för mycket på systemet.
    Absolut, det märker jag även i skolan...alltså enormt många faktaböcker i skolan har grova fel!
    Så du ska alltid ha ett granskande öga, men om det är en artikel om ett ämnet det är svårt att hämta information om så bör du ju kunna lita någorlunda på det.
    Den tredje statsmakten är viktig, för de flesta människor får sin information därifrån.
    Menar du alltså att vi inte ska lita på våra journalister alls? Faller inte det fria samhället då...
Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!