Micke skrev 2007-12-23 12:18:13 följande:
Men jag sa ju just det. Innan du tex hävdar att moderaterna vill att sjukvården ska bli privatfinansierad så kan man ju kolla om det finns något sådant förslag lagt eller om åsikten uttrycks i partiprogrammet. I andra fall så räcker det med att kika i lagboken, kontrollera med försäkringskassan, kolla med banken, läsa flera olika tidningar, använda sunt förnuft etc. Allt beror på vad man läser och hur viktigt man tycker det är. De få gånger jag har varit insatt i någon i händelse som rapporterats i massmedia så är det otroligt mkt faktafel. Och då handlar det om händelser som inte är politiskt vinklade utan rena faktahändelser. tar man sen en politisk händelse där både fakta och journalistens egen vinkel på det egna ska fram, ja då kan du ju själv gissa om allting verkligen stämmer.
Jag har aldrig skrivit att de vill ha en helt privatfinansierad sjukvård, du frövränger mina ord.
Jag tror det kan gå så långt som att man kommer få det om man börjar rucka för mycket på systemet.
Absolut, det märker jag även i skolan...alltså enormt många faktaböcker i skolan har grova fel!
Så du ska alltid ha ett granskande öga, men om det är en artikel om ett ämnet det är svårt att hämta information om så bör du ju kunna lita någorlunda på det.
Den tredje statsmakten är viktig, för de flesta människor får sin information därifrån.
Menar du alltså att vi inte ska lita på våra journalister alls? Faller inte det fria samhället då...