Inlägg från: Alexiaa |Visa alla inlägg
  • Alexiaa

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

el skåpet skrev 2007-12-23 14:46:44 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-23 14:06:53 följande:
    Det är hemskt när någon dör, det är hemskt när djur dör, alla skall vi dö någon gång.Vad man kan göra är att anpassa så färre lider, om bistånd leder till att fler lider, tycker du det är bra?Både du och jag kommer dö någon gång, jag har säkert tagit död på många levande varelser, äter kött, trampat på insekter o.s.v. Är övertygad om att du också dödat en del, både direkt och indirekt.Men om något låter bra fast leder till mer lidande, tycker du man skall följa att det just låter bra?
    Så du jämnför insekters liv med en människa...seriöst?

Jag tycker man ska undvika att människor dör en plågsam död som de gör i Darfur och därför behövs mer insatser för akuthjälp.
    Sedan kan man börja utbilda människor att klara sig själv!!!
    Vart kommer äta kött in i bilden föresten?
    bye the way så äter jag inte kött och har inte gjort på 11 års tid.
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-23 16:03:34 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-23 15:07:51 följande:
    japp!ett liv är enligt mig ett liv oavsett storlek
    Gud vad konstigt tänkande, men det förklarar en hel del av dina inlägg...så du tycker också det ska klassas som mord om man tar död på en mygga då?
    Vad udda...
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-26 14:40:08 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-25 16:08:33 följande:
    Nej det tycker jag inte, naturens lagar är hårda. Men jag tycker det är klädsamt om vi människor förstår våran egen grymhet. Många av oss gömmer sig bakom "men jag är mycket mer värd än andra arter och därför kan jag göra så här helt utan dåligt samvete".
    Du avviker en del ifrån själva ämnet måste jag dock säga...Men faktum att vi människor är högre stående.
    Med det säger jag ju inte att vi har en ursäkt för att vara grymma emot andra arter!!!
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-27 17:22:03 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-26 18:31:39 följande:
    Högre stående? Menar du att vi är mer värda på något sätt? Klarar sig jorden inte utan oss?
    Visst ser jag dock människor som mer värda än insekter, skrämmande om du tycker att din mamma är lika mycket värd som tex en skalbagge.
    Eller att din granne är mer värd än just än mygga!!!
    Om jorden inte klarar sig utan oss, det vet jag faktiskt inte och det vet inte du heller...
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-27 23:53:49 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-27 21:37:57 följande:
    Jo det vet jag, även mindre intelligenta vet det. Jorden klarar sig utmärkt utan människan. Eventuellt klarar sig jorden inte med människan, i vart fall så är djurlivet kraftigt hotat som det sett ut.Låt säga att människan kommit på åldrandets gåta om 50 år och kan modifiera oss så vi får evigt liv eller kraftigt förlängt (kanske 300 år gamla). Skall bli intressant hur det hela kommer se ut då om vi inte innan förstört rasket.
    Vi kan biologiskt inte bli så gamla som 300 år, då måste vi sätta in former av maskiner och göra oss till mer eller mindre existerande robotar.
    Nä, det vet du inte! Lustigt att du tror dig veta så mycket och säger att du vet mycket och ändå visar på så mycket okunskap.
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-28 12:51:32 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-28 10:02:26 följande:
    Jag skrev om 50 år eller något i den stilen, idag har man inte kommit så långt inom vetenskapen men man lär sig mer och mer och det är bara en tidsfråga tills man vet.Det finns ett annat djur i världen som inte åldras och det är någon jättesköldpadda, den växer sig till vuxen storlek och sedan stannar det.
    Åldras gör den visst, den dör så småningom!
    Vad har det med hela detta att göra egentligen?
    Du har ju ingen aning om ifall människan kommer kunna leva längre än idag!
  • Alexiaa

Vad har diskussionen med invadrare att göra?
    Kan ju också säga att det finns en hög bunt med invandrare som faktiskt har det mycket gott ställt och inte lever i den klassiska "sämre" områdena.

• Alexiaa

el skåpet skrev 2008-01-04 01:11:55 följande:

Jysse skrev 2008-01-03 18:16:39 följande:
    Då var hon en av de få som hade tur och fick jobb, för det var inte många som lyckades med det konststycket när S styrde. Nu däremot så är det många yrken som skriker efter arbetskraft. Rädslan för att bli av med jobbet kommer minska mer och mer eftersom antalet jobb bara ökar :)Vilket tycker du är bäst, få jobb skapas eller fler jobb skapas och människor får jobb?
    Få var det inte...tror du att det var bara 10 st som fick anställning när Socialdemokraterna styrde då?
    Hade vi 8 miljoner arbetslösa menar du?
    Eftersom du skrev att hon var en av de få som hade tur att få jobb!!!
    Kan säga att jag vet folk idag som också sökt massor med jobb men inte får något, så hur är den nya politiken bra för just den individen?
    Att andra får jobb gynnar knappast den som inte får jobb...
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2008-01-04 11:21:06 följande:

Kanske 11 Det var många många som slet hårt för att försöka få jobb under sossestyret, en del lyckades men jag tror det är roligare och kunna välja lite mer än att ta vad man får trots god utbildning.vad tror du?
    Jo, men du skrev ju att det var få som fick jobb under sosseregeringen och jag kan nämna mer än 11 i min bekantskapskrets iaf som fick jobb.
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2008-01-04 16:20:03 följande:

Alexiaa skrev 2008-01-04 15:03:38 följande:
    Jag tror nog att 99% av alla som läster förstod vad man menade, att du inte förstod får du tolka som du vill
    Klart jag förstod! Men du överdriver alltid när du skriver...många fick folk i sossarnas regering också.
    Vi var ju inte ett land med 99% av befolkningen utanför arbetsmarknaden liksom.
Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!