Inlägg från: Alexiaa |Visa alla inlägg
  • Alexiaa

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

BettanB skrev 2008-01-06 17:43:25 följande:
    Ja, jag känner mig faktiskt väldigt duktig. Hade kunnat göra som många andra och krypa upp på sofflocket, men det har aldrig varit min stil. Tycker faktiskt att det ÄR rätt duktigt i jämförelse.Om du hade orkat läsa det jag skrivit ovan så tycker jag att de som verkligen behöver hjälp skall få det, men att jag stör mig på dem som inte ens försöker och istället gör allt för att utnyttja systemet. Sluta tramsa och läs åtminstone ordentligt innan du går till personangrepp. Och det finns alltfler jobb, tack vare alliansen. Du kan omöjligen påstå att det blivit svårare att få jobb sedan vi blev av med S.
    Jag blir bara less när folk försöker framställa sig jätteduktig, det finns faktiskt olika sitationer som gjort att folk lever som de gör.
    Nä, men vissa skriver att Socialdemokraterna vill ha ett Sverige där alla typ går på bidrag och det är ju dumheter att ens skriva så.
    Jag har aldrig heller lagt mig på sofflocket, jag har skapat mig en ganska bra karriär och olika omständigheter har jag gjort att jag blivit väldigt förmögen.
    Jag kommer alltså inte ligga samhället till last, och tack vare att jag är sk rik idag gör att jag inte behöver jobba lika hårt.
    Men aldrig utnyttjat systemet jag heller! Däremot ska vi inte försämra för de som har det dåligt i dagens samhälle...
  • Alexiaa
    BettanB skrev 2008-01-06 17:56:42 följande:
    Sitationer?Då får du väl bli less då.. Försöker inte "framställa" mig som duktig och tråden handlar vare sig om dig eller mig även om du också gör ett ganska bra jobb i att framställa dig som duktig. Trevligt att höra att du lyckats, men antar att du hjärtans gärna ger alla dina pengar till "Ante" som inte känner för att jobba?Jo, det var väl precis det S har gjort? De har skapat ett bidragsberoende samhälle, det är ju därför det blir ett sådant väsen när någon försöker rensa upp i röran.
    Jag har inget emot att betala skatt, jag vill faktiskt inte få lägre skatt alls utan är nöjd som det är! Höj den gärna, jag bryr mig inte.
    Jag har inte framhävit mig som duktig, medparten av mina pengar kommer ifrån att jag var gift och blev rik när jag skilde mig så.
  • Alexiaa

BettanB- S vill inte ha ett samhälle där alla är bidragsberoende, de vill ha ett samhälle där man kan ha det bra även om man saknar jobb och är sjuk.
    Nej, jag talar inte om människor som inte vill jobba utan om sjuka personer och människor som mist jobbet men inte får något nytt.

• Alexiaa
    BettanB skrev 2008-01-06 18:41:39 följande:
    Håller med; morötter ÄR bättre än piska, men jag tror att du vet lika väl som jag att de flesta som kunde stämpla under somrarna inte försökte eller ens hade en tanke på att försöka få ett jobb. Vågar nog vara så drastiskt som att påstå att 9 av 10 hörde till den gruppen. Vill inte vara otrevlig, men känner faktiskt ingen som varit arbetslös under sommaren om de verkligen försökt få ett sommarjobb (mao som inte bara kollat in AMS sidor lite snabbt i slutet av maj).
    Jag känner folk som sökt sommarjobb men inte fått något...
  • Alexiaa
    BettanB skrev 2008-01-06 20:13:59 följande:
    Definiera "sökt". De jag känner som inte fått sommarjobb har inte ansträngt sig så värst hårt; svarat på lite annonser och dessutom ofta börjat försent. Man bör dra igång i januari om man vill ha jobb i juni och ofta får man ringa och informera dem om hur mycket de behöver en. Mao anser jag att det finns många olika definitioner på "söka jobb".
    Jag vet folk som sökt flera jobb och verkligen letat jobb men inte fått, det är dock på mindre orter men folk som verkligen ansträngt sig...
  • Alexiaa
    Meli skrev 2008-01-06 21:42:49 följande:
    AlexiaaOk att du gärna betalar mer skatt. Jag har inte heller något emot att betala skatt. Men det jag har emot är att Sverige har så otroligt högt skattetryck, men ändå ligger så långt ner på listan för skola och vård. Hur kan det vara så, något måste vara fel med fördelningen av pengar.Sen är det också så att det finns väldigt väldigt många som inte vill jobba, och tycker det är praktiskt att leva på bidrag, det är dem man vill åt. Vidare kan man kanske inte bara söka de jobb man vill ha, utan även andra, för att vara berättigad till bidrag.Och hur man än vänder och vrider på det, så skulle S' Sverige kollapsa inom en ganska snar framtid, då de är fientligt inställda till företagande, och väldigt generösa med bidrag, att man i stort sett ska ha det lika bra som arbetslös och arbetande. ENkel matematik säger att det inte håller år efter år. De felsta måste jobba, inte leva på bidrag om det ska gå runt.
    Så hur lång tid skulle det ta med ett socialdemokratisk styre inan sverige kollapsar och blir ett u- land då...talar vi om att Sverige är det om 5 år, 10 år, 20 år?
    Exakt hur dåligt kommer det vara då när S styr...som i Sudan eller mer som Pakistan?
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2008-01-07 09:52:51 följande:

mo m2007 skrev 2008-01-07 08:23:44 följande:
    Vad du avslöjar där är hur lite du vet om företagande och samhället.S införde en del väldigt korkade regler samt har de senaste knappa 40 åren beskattat arbete extremt hårt.Exempelvis så införde S en regler om att företag måste medfinansiera sjukpenningen för personer som blev sjukpensionerade. Bara den regeln har säkerligen gjort att antalet anställda minskat rejält och då framförallt svaga har slagits ut från arbetsmarknaden. Det finns ju vetenskap och läsa, gör det så märker du med.Jämför Irland och sverige, Irland var för lite drygt 30 år sedan ett av europas fattigaste länder, medan då sverige var nästan rikast, de har gått om sverige på mindre än 30 år.
    Definiera rikaste länder? vilken lista kollade du på och hur mätte man rikedomen...bnp?

Det är oerhört dålig debatt teknik att skriva att folk är okunniga, du visar ju inte direkt heller kunnighet då du flera gånger sagt emot dig själv.
    Sedan kan vi ju ta diskussionen om pålitliga källor, där du helt gjorde bort dig...så skriv inte att folk inte kan något.
  • Alexiaa
    BettanB skrev 2008-01-07 10:47:51 följande:
    Vore det inte bättre då att svara på inlägget med egen fakta? Jag tycker att El skåpet är rätt bra på att presentera fakta jämfört med många andra i tråden som mest kommer med affektiva utspel eller fåniga "det är inte sant" påståenden utan att på något sätt visa varför det inte är sant.Att S skapade jobbtillfällen som M nu tar poäng på är BS och vänsterpropaganda säger jag då. (Shit, vad enkelt det var att komma med faktalösa, affektivt färgade påståenden. )
    Som sagt lätt att kritisera andra trots att man gör det själv, men så är människor i mest! Vi är ju trots allt enkla varelser trots att vissa försöker hävda sig lite mer och bättre.

Det är skillnad på att presentera fakta och presentera fakta, man ska vara väldigt noga med vart man får sin fakta ifrån.
    Sedan har ju el- skåpet dömt ut vissa fakta ifrån vissa tidningar eller internet sidor men tycker sina egna artiklar och sidor är rätta.
  • Alexiaa
    Annikamed2barn skrev 2008-01-07 10:59:11 följande:
    Jag som arbetar är nöjd med alliansen i alla fall.
    Jag arbetar också och är inte speciellt nöjd, för min egen del spelar det ingen roll för jag bryr mig faktiskt inte för egen vinning hur de sköter den ekonomiska politiken.
    Skulle jag få en 2- 3 tusen mer i månaden gör liksom ingen stor skillnad...men däremot så tänker jag på de människor som kan få det sämre.
    Jag talar inte om lata människor utan människor som faktiskt har det sämre!
    SEdan varför jag aldrig skulle kunna rösta på Alliansen är främst för vår statsminister är så oerhört usel.
    Han är pinsamt, ett skämt och så lång ifrån en stadsman man kan komma!!!
  • Alexiaa
    Micke skrev 2008-01-07 11:07:03 följande:
    tur att du bor i USA och har en riktigt karlakarl som guvenör, och en president som aldrig är pinsam
    Jo, George Bush är mycket pinsam...men eftersom vi inte diskuterar amerikansk politik så nämnde jag inte det.
    George Bush är ingen bra ledare, men som du kanske vet så är det val snart och det väljs en ny ledare.
    Arnold Schwarznegger är en mycket bra ledare, som fått Kalifornien på fötter och gjort mycket bra...så just han är en bra förebild med pondus och utstrålar makt.
    Frederik Reinfeldt utstrålar osäkerhet, rädsla och dessutom är han tafatt och oerfaren.
Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!