Inlägg från: cDk3r |Visa alla inlägg
  • cDk3r

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Struliga jag:

Visst, jag tycker också att man skall ha en stabil ekonomi innan man skaffar barn. Vilken sansad människa tycker inte det?
    Saken är den att om det skulle införas någon form av regelverk mot att skaffa barn utan en stabil ekonomi etc så vore det att skjuta sig själv i foten. Naitiviteten skulle sjunka något enormt och landets ekonomi skulle gå i kras inom en inte allt för distant framtid..

• cDk3r

el skåpet

"Nej jag har läst på"

Tydligen inte. Att jorden är överbefolkad är en myt.

"Nej!
    Du skulle däremot få mer människor som skötte sig
    "

Men lol. Vill du med detta påstå att naitiviteten INTE skulle sjunka om vi plockade bort föräldraförsäkringen?
    Vill du påstå att befolkningstillväxt och ekonomisk tillväxt i ett i-land inte går hand i hand?
    Vill du påstå att staten INTE vill främja barnafödande genom ekonomiska bidrag eftersom det är en minus affär? Eller vaddå?

Känns som din inskränkta syn och övertro på oärliga fuskande människor är lite väl tilltagen. Löjligt.

• cDk3r

dellelgarin

Visst finns det papphattar. Men jag har aldrig varit ett fan av kollektiv bestraffning där den groteskt stora majoriteten av de som straffas är ärliga människor.

• cDk3r

el skåpet, vore skojj om du ville svara på #330

• cDk3r

el skåpet:

Då trodde jag lite för mycket om dig om du inte förstod dom frågorna. Nvm then eftersom jag ändå inte är intresserade av dina svar isf.

• cDk3r

"vad är problemet med att föda färre barn enligt dig?"

elskåpet:

Är inte det ganska uppenbart? För att ha en positiv befolkningstillväxt måste naitiviteten ligga på 2.1. Den ligger på 1.8 nu (vi är i högkonjuktur nu). Skulle det införas sådana försämringar i föräldraförsäkringen som du vill så skulle garanterat den siffran bli MYCKET lägre, för att inte tala om hur låg den skulle bli när vi går in i lågkonjuktur.
    Får vi en negativ befolkningstillväxt så skulle det med största sannorlikhet innebära en negativ ekonomisk tillväxt.
    Som det ser ut idag så väger invandringen upp så att vi har en positiv befolkningstillväxt, men skulle våran naitivitet drastiskt gå ner så skulle det troligtvis inte väga upp om vi inte skulle ta in ännu fler invandrare (vilket jag visserligen skulle vara positiv till, men klimatet i samhället går mot en allt mer utbredd främlingsfientlighet..).

• cDk3r

el skåpet
    Ett förslag är att du läser lite om demografi så fortsätter vi efter det. Deal?

• cDk3r

smulan

dock så kan ju faktiskt ingen som förvärvsarbetar påstå att man inte fått mer pengar i plånboken även om det i vissa fall är betydelselöst lite så har ändock alla fått en positiv ökning..

Dock hade väll du varit föräldraledig? Då får du betala höjningarna men inte ta del av avdraget så då har du givitvis fått mindre i plånboken.

• cDk3r

"varför det?"

För att du uppenbarligen inte kan något om det. Det blir mer givande att debatera om du läser på och även intressant att se om du fortfarande kommer ha samma åsikter..

"vet du hur många svenskar som flyger till asiatiska länder varje år? tycker du de skall få fortsätta göra det? tycker du lika stor andel kineser skall få lov och flyga till exempelvis europa eller annan avlägsen plats?
    "

Du blandar äpplen och päron. Att konsumtionsnivån är för hög för miljöns bästa är inte detsamma som att jorden är överbefolkad.

"vilken status skall människor få lov och ha?"

Eftersom jag är ett jävla rödskinn så vet du nog mitt svar på den frågan ;-D

Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!