Inlägg från: Meli |Visa alla inlägg
  • Meli

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Alexiaa

Nej, vi är inte högre stående, utan djur, uppbydda av samma byggstenar som anda arter. Men vi kan ju göra mer saker, tyvärr så är det mest dåligt vi gör, håller på att fördärva hela naturen....7

Men snacka om att avvika från ämnet

• Meli

WIpperman

Opinoinsundersökningar svänger hit och dit och folk är så glömska.

Har svårt att tro att 48% har stort förtroende för MOna, men om det stämmer så visar det hur glömska folk verkligen är. EN liten uppfriskning av minnet i media, på alla HENNES misstag och fuskande hit och dit hade itne skadat. Men det hinner nog svänga igen till nästa val, och jag kan tänka mig att alliansen vinner igen, jag tror de har det planerat att de gör alla "jobiga" förändringar nu i början, så att Sverige sen kan stråla inför valet

• Meli

cDk3r

Jag tycker egentligen att det är rätt att belöna de som jobbar, och få ut alla som kan i arbete. OM sossarna får fortsätta regera på det sätt de gjort tidigare, kommer det ju faktiskt inte att finnas bidragspengar kvar till de som verkligen behöver det. foLK måste jobba, de som kan. Man kan itne vara hemma år efter år för att det är bekvämt. Och JO; det är måänga som gör så, och det är ju dem man vill åt.

• Meli

cDk3r

Jag tycker egentligen att det är rätt att belöna de som jobbar, och få ut alla som kan i arbete. OM sossarna får fortsätta regera på det sätt de gjort tidigare, kommer det ju faktiskt inte att finnas bidragspengar kvar till de som verkligen behöver det. foLK måste jobba, de som kan. Man kan itne vara hemma år efter år för att det är bekvämt. Och JO; det är måänga som gör så, och det är ju dem man vill åt.

• Meli

Jysse

DIn släkting som försökt få jobb år efter år....varför ändrar h*n inte taktik. Om det inte fungerat på flera år så gör h*n ju fel!! SÖker fel jobb, fel utbildning osv.

Jag tror inte heller att man kan gå år efter år och kämpa för att få ett jobb utan att få något. I så fall är det bara det att man inte kan få ett jobb som man vill ha. Men det ska inte vara berättigat till bidrag tycker jag.

• Meli

Jysse¨

Det är samma sak i alla grupper. INvandrare och bidragstagare har lika mycket hat mot välbärgade, i samma utsträckning.

• Meli

Alexiia

Naturligvis var inte alla arbetslösa, men väldigt många. Så många att sossarna fick hitta på egna ord för att dölja hur illa stället det var, och bara pratade om "öppet arbetslösa" vilket ju naturligtvis är helt ointressant att veta. Det enda som var intressant var ju andelen arbetslösa. Inte "öppet" arbetslösa. De satte folk i åtgärder, fick andra att utbilda sig och ta lån för jobb som ändå inte fanns när de kom ut, sköt problemen framför sig bara. Vet inte hur den nya regeringen kommer att redovisa för arbetslösheten, men jag hoppas att de redovisar för arbetslösheten, inte den "öppna".

• Meli

Jysse

Men hur ska de svaga kunna ha det bra, och få bidrag när det inte fanns något sätt att urskilja de svaga från de lata, och dåp låta de lata få samma pengar som de svaga får. OM det inte är tillräckligt många som jobbar, så kommer det inte finnas pengar till bidrag till de svaga alls, och vad händer då. FOkus måste vara att alla som kan ska jobba, alt vara utan bidrag, och de som inte kan jobba, ska ha bidrag, dvs alliansens politik.

Vidare så blir det lättare för företag att våga anställa med alliansens politik, vilket också ger fler jobb. Med de röda vågade många företag inte anställa, då det inte gick att bli av med värdelösa, slarviga personer.

PÅ det sättet blir det mer skattepengar, och pengarna kommer att räcka till bidrag till alla som behöver dem.

• Meli

Alexiaa

Ok att du gärna betalar mer skatt. Jag har inte heller något emot att betala skatt. Men det jag har emot är att Sverige har så otroligt högt skattetryck, men ändå ligger så långt ner på listan för skola och vård. Hur kan det vara så, något måste vara fel med fördelningen av pengar.

Sen är det också så att det finns väldigt väldigt många som inte vill jobba, och tycker det är praktiskt att leva på bidrag, det är dem man vill åt. Vidare kan man kanske inte bara söka de jobb man vill ha, utan även andra, för att vara berättigad till bidrag.

Och hur man än vänder och vrider på det, så skulle S' Sverige kollapsa inom en ganska snar framtid, då de är fientligt inställda till företagande, och väldigt generösa med bidrag, att man i stort sett ska ha det lika bra som arbetslös och arbetande. ENkel matematik säger att det inte håller år efter år. De felsta måste jobba, inte leva på bidrag om det ska gå runt.

• Meli

Wosh

Det finns jobb. Det som kan saknas är de jobb sopm du vill ha. Kanske behöver du skola om dig till ett yrke som behövs. Kanske behöver du ändra ditt sätt att söka jobb. Att sporadiskt skicka iväg en ansökan till ett jobb där man inte är riktigt kvalificerad fungerar sällan, men det betyder inte att det inte finns jobb i Sverige. Det finns tom fler jobb nu än innan, så nu har du chansen. Du har annars möjlighet att plugga och få kompetensen du nu saknar.

Priser har alltid gått upp, det har inget med Moderaterna att göra

Moderaterna har heller inte planerat att avskaffa bidragen för dem som behöver dem, tvärt om. De minskar dem däremot eftersom det ska vara skillnad på att jobba eller inte jobba. Men du får fortfarande så att du klarar dig. Om du har så mycket räkningar att du riskerar att hamna hos Kronofogden rekommenderar jag dig att se över din ekonomi. Har man lite pengar kan man helt enkelt inte leva på samma nivå som en som har mycket pengar, rent materialistiskt. Innan kunde man få hjälp på soc att se över sin ekonomi, och säga upp det som inte är nödvändigt. Hemlös riskerar du inte att bli för att Moderaterna kom till makten.

FÖr att ett land ska klara sig bra ekonomiskt så krävs det att folk arbetar och genererar skattepengar. Med sossarnas politik var det svårt för företagare att klara sig, lagar gjorde att de var väldigt försiktiga med att anställa, och inte vågade ta in tex långtidsarbetslösa. Nu kommer det nya möjligheter för företagare, som gör att de kommer att våga, eftersom de tjänar på det ekonomiskt genom att de slipper vissa avgifter.

Jag ser inte ett samhälle med mer åtgärder än riktiga arbeten, höga skatter osv som mer rättvist.

SOm svar på frågan, hur denna regering är bra för Sverige är det just det att denna regering generera arbeten som i sin tur genererar skattepengar, som i sin tur kan gå till sjukvård, bidrag till den som behöver, skola och allt som skatten behöver gå till. Ett samhälle där fler och fler går på bidrag kommer inte att hålla i längden. Jag tycker det är väldigt enkel matematik.

• Meli

Wosh

Jag hoppas att du har en trevligare attityd när du söker jobb, annars ser jag probemet direkt. Likaså att du inte har "så bra koll" på fakta kan vara en nackdel om man kommer på intervju, och börjar prata med den som ska anställa...

Förstår inte vad du menar. Har man någonsin kunnat söka till högskolan utan att ha gymnasiekompetens? Läs upp de betyg du saknar på Komvux, och sök sen in på Högskolan. Jag ser inte problemet. Det är högre konkurrens nu, det har inte med regeringen att göra, det har varit så länge.... De menar väl att man måste ha en viss nivå av kunskap för att klara av utbildningarna på Högskolan, och det ser jag som ganska logiskt. Gör inte du det?

Och att man inte har råd att unna sig något... hur mycket ska man kunna unna sig när man går på bidrag? Är bara lite nyfiken, hur mycket pengar har ni egentligen ut i familjen? Det behöver du så klart inte svara på, men jag blev bara nyfiken, eftersom jag själv levt på soc och var förvånad över hur generöst det var. Jag menar, pengar som man bara fick utan motprestation som räcktge både till billiga kläder, mat och en stor 2a bara för mig själv.

• Meli

Wosh

Om du har mer kompetens inom arbetslivet nu än för 4 år sen så är det jättebra. Men kanske behöver du en annan typ av kompetens. Vet inte vad det är för kompetens du har skaffat dig, men jag antar att det är via ett jobb du nu är uppsagd ifrån. Men kanske räcker inte den kompetensen, utan att du måste läsa lite också.

• Meli

Wosh

Men du kan ju läsa upp andra ämnen. Har också läst fel, har tom en CSNskuld på 100 000 för det, blää, men det var mitt eget val. Nu är jag utköpt under min mammaledighet, och är så glad för det. Under mammaledigheten ska jag läsa andra ämnen, gärna på distans. Sen får jag se om det räcker, man kan ju kolla det under tiden. Om det inte räcker, får jag ju läsa upp det jag behöver. SÅ enkelt är det, och det har nog iget med röd eller blå regering att göra. Du hade väl inte lättare att få jobb när det var sossestyre, eller? Eller trivdes bättre med din utbildning. De saker som inte känns bra i ditt liv har nog inget med regerligen att göra. FÖr det är ju faktiskt så att det nu finns fler jobb än innan, så om något har du faktiskt större chans nu än innan.

• Meli

Wosh

Så om en arbetsgivare är moderat, så har du en så här taskig attityd. Där har du i så fall ett svar på varför du har svårt att skaffa jobb Jag tycker inte att man ska ha mer bidrag för att man inte vara trevlkig när man söker jobb, och därmed missar alla tillfällen.

• Meli

Wipperman

Det är inte helt fel det du skriver. Sverige röstar fram en ny politik, oga att den gamla förstörde Sverige. Den nya regeringen leverarar det de har lova, fler och fler jobb, börjar ta tag i flumskolan som sossarna skapat, mm mm, och då gnäller man. Fattar verkigen inte.. Är vi så ovana vid politiker som levererar vad de lovar, eller behöver vi ett prov innan vi får rösta, är det så att folk inte visste vad de röstade på.

Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!