Wosh
Det finns jobb. Det som kan saknas är de jobb sopm du vill ha. Kanske behöver du skola om dig till ett yrke som behövs. Kanske behöver du ändra ditt sätt att söka jobb. Att sporadiskt skicka iväg en ansökan till ett jobb där man inte är riktigt kvalificerad fungerar sällan, men det betyder inte att det inte finns jobb i Sverige. Det finns tom fler jobb nu än innan, så nu har du chansen. Du har annars möjlighet att plugga och få kompetensen du nu saknar.
Priser har alltid gått upp, det har inget med Moderaterna att göra
Moderaterna har heller inte planerat att avskaffa bidragen för dem som behöver dem, tvärt om. De minskar dem däremot eftersom det ska vara skillnad på att jobba eller inte jobba. Men du får fortfarande så att du klarar dig. Om du har så mycket räkningar att du riskerar att hamna hos Kronofogden rekommenderar jag dig att se över din ekonomi. Har man lite pengar kan man helt enkelt inte leva på samma nivå som en som har mycket pengar, rent materialistiskt. Innan kunde man få hjälp på soc att se över sin ekonomi, och säga upp det som inte är nödvändigt. Hemlös riskerar du inte att bli för att Moderaterna kom till makten.
FÖr att ett land ska klara sig bra ekonomiskt så krävs det att folk arbetar och genererar skattepengar. Med sossarnas politik var det svårt för företagare att klara sig, lagar gjorde att de var väldigt försiktiga med att anställa, och inte vågade ta in tex långtidsarbetslösa. Nu kommer det nya möjligheter för företagare, som gör att de kommer att våga, eftersom de tjänar på det ekonomiskt genom att de slipper vissa avgifter.
Jag ser inte ett samhälle med mer åtgärder än riktiga arbeten, höga skatter osv som mer rättvist.
SOm svar på frågan, hur denna regering är bra för Sverige är det just det att denna regering generera arbeten som i sin tur genererar skattepengar, som i sin tur kan gå till sjukvård, bidrag till den som behöver, skola och allt som skatten behöver gå till. Ett samhälle där fler och fler går på bidrag kommer inte att hålla i längden. Jag tycker det är väldigt enkel matematik.