Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!
Så med dessa ord! Jo, jag har uppsökt sjukvård själv och folk i min närhet har haft med vården att göra och det på olika ställen i Sverige.
Så med dessa ord! Jo, jag har uppsökt sjukvård själv och folk i min närhet har haft med vården att göra och det på olika ställen i Sverige.
MsRigth- Ja, alla partier kritiserar varandra...det gjorde ju även Alliansen i opposition.
Angående statsskuld? Vet du om att alla länder i världen har en statsskuld och många högre än Sverige? ta och kolla på en lista och se tex Japan, Italien, Saudiarabien och se deras skulder.
Vi har råd att ge pengar till andra länder och något som är en skyldighet att göra när man bor i ett sådant rikt land som Sverige.
Jag själv är folkpartist, eller jag stödjer deras grundidé men tycker de glidigt lite ifrån den idag.
Dessutom kan inte 4 så olika partier sammarbeta!
Bisquit- Det beror på hur man upplever det, jag är nöjd med min sjukvård som jag fått på svenska sjukhus.
Min mormor är nöjd, min morfar var nöjd med vården han fick och faktiskt alla i min närhet har varit nöjda!
Det är knappast bättre i USA där jag själv bor...
Vad får de vänta i flera månader på föresten? de som har cancer...
Jag vet då att en sjukskriven person inte tjänar på dess nya politik, då talar jag om en människa som verkligen är sjuk och faktiskt inte kan jobba.
För mig struntar jag i vilket om jag skulle få 2000 kronor mer i månaden, bara ett exempel! Det känns inte viktigt liksom...
Jädissen-Men antar han fick betala då också...
Nä, privata alternativ känns inte som en bra lösning. Kolla hur det amerikanska sjukvårdsystemet ser ut säger jag, det är inget att eftersträva.
Tyrell- Jag kan bara tala för mig själv, 300 kronor i månaden för mig skulle inte märkas! 3000 i månaden skulle inte heller märkas, jag har för god ekonomi för det.
Men jag kan bortse ifrån mig själv ärligt talat, därför tycker jag synd om tex en sjukskriven människa som uppenbarligen inte får det bättre med alliansens politik.
Eftersom de får sänka ersättningar och mer sänkningar väntar!
Det jag tycker är fel med alliansens politik är främst att det slår mot en svagare grupp och främst emot sjukskrvina.
Det finns faktiskt folk som är sjukskrivna och inte kan jobba fast de välidgt gärna vill göra det...och det är hemskt om de ska få det sämre i med den nya politiken.
Jag tycker också att Alliansen har en konstig biståndspolitik...
Svejsan- Fast det finns ju de som inte kan jobba mer, de är helt enkelt så sjuka så de inte kan jobba en dag till i sitt liv och då hjälper ingen rehabelitering.
Men även de människorna ska kunna klara sig och kunna leva ett bra liv och inte få ersättningar sänkta hit och dit...
För mig privat bryr jag mig varken om de höjer eller sänker skatten eller olika ersättningar, men jag talar om de som faktiskt har det sämre.
Suskiv- Men de som är sjuka drabbas ändå och det ska de inte göra, menar de som verkligen är sjuka då som sagt...som inte kan jobba.
Vi har många bidrag i Sverige...barnbidrag tex, tycker ni man ska ta bort det helt också eller?
Ibland är det nödvändigt att kunna ge bidrag till sin befolkning för de ska klara sig, tex en person som är sjukskriven som knappast bett om det.
Även de måste väl kunna leva ett normalt liv eller?