Inlägg från: BettanB |Visa alla inlägg
  • BettanB

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Vore det inte bättre då att svara på inlägget med egen fakta? Jag tycker att El skåpet är rätt bra på att presentera fakta jämfört med många andra i tråden som mest kommer med affektiva utspel eller fåniga "det är inte sant" påståenden utan att på något sätt visa varför det inte är sant.

Att S skapade jobbtillfällen som M nu tar poäng på är BS och vänsterpropaganda säger jag då. (Shit, vad enkelt det var att komma med faktalösa, affektivt färgade påståenden. )

cDk3r skrev 2008-01-07 10:02:18 följande:
    el skåpet"Vad du avslöjar där är hur lite du vet om företagande och samhället. . .. . "Om du med inlägg #780 vill påstå att alla nya jobb eller ens en majoritet av alla nya jobb är alliansens förtjänst så är det snarare du som visar hur liten koll du har.
  • BettanB

Ja, det är ju ganska uppenbart det..

Naturligtvis är det skillnad på fakta och fakta; källkritik är viktigt. *nickar*

Du försökte väl inte alls gå till personangrepp igen väl Alexxia?

Alexiaa skrev 2008-01-07 10:58:00 följande:
    Som sagt lätt att kritisera andra trots att man gör det själv, men så är människor i mest! Vi är ju trots allt enkla varelser trots att vissa försöker hävda sig lite mer och bättre.Det är skillnad på att presentera fakta och presentera fakta, man ska vara väldigt noga med vart man får sin fakta ifrån.Sedan har ju el- skåpet dömt ut vissa fakta ifrån vissa tidningar eller internet sidor men tycker sina egna artiklar och sidor är rätta.
  • BettanB

Men snälla rara.. Varför alla dessa personangrepp?
    Man förlorar mest själv på att gå på debattmotståndaren som person istället för att bemöta fakta.
    Vill inte vara den som är den, men debatttekniken med flitig påhopp på motståndaren får mig att tänka på en viss herre. Han är ganska överviktig och leker numera patron på sina stora ägor ute på landet. Gissa vem?

mo m2007 skrev 2008-01-07 11:18:36 följande:
    det känns ju tryggt att du kan komma och undervisa mig och oss som är okunniga. Jag sa aldrig att alla regler är bra.. det visar bara hur lite läskunnig du är. Vi eller iaf jag diskuterade inte sjukpenningen utan det faktum att Alliansen rider på en våg som båda regeringarna kan känna sig som vinnare på.. Den dan du läser det jag skriver och inte det du vill att jag ska skriva. då kan vi fortsätta diskussionen.Jag sa heller inte att jag tyckte sossarna var det bästa styrande partiet.. de hade idiotiska regler de med. Men då du endast försöker komma med VETENSKAP (?) och BNP så ber jag dig läsa det JAG skriver. Naturligtvis finns det länder som gått om Sverige både ekonomiskt och utvecklingsmässigt, just för att Svenska näringslivet och de styrande varit rena arslen i vissa frågor. Det håller jag med om. Men som sagt jag var med och pratade om de som INTE VILL jobba och de som INTE KAN jobba, INTE denna vetenskapliga BNP...el skåpet skrev 2008-01-07 09:52:51 följande:
  • BettanB

Sant. Och det är olyckligt att en del som inte förtjänar det också "straffas". Å andra sidan hade många det oförtjänt svårt under S styret också. Även då fanns elaka Fkläkare som vägrade låta folk vara sjukskrivna trots whiplashskador och liknande till exempel.
    Tror att det är rätt få på hela taget som "straffas" för att fuskarna ställs till svars.

mo m2007 skrev 2008-01-07 11:24:29 följande:
    Jag påstår att det är inte bara en regerings förtjänst att jobben kommer, många arbeten skulle ju komma när 30 och 40-talisterna pensionerade sig, sen att de kom just nu är väl eg både lyckträff och arbete av nya regeringen. Den nya regeringen har gjort det lättare för företag att kunna anställa, de har ändrat på endel regler etc. Samtidigt har de gjort livet hårdare för både den som ska piskas (den lata som inte vill jobba) och de som inte förtjänar det (de som söker alla jobb, men ändå inte får nåt.
  • BettanB

Hade kunnat vara, hade kunnat vara.
    Men det blir inte bättre för att alla sjunker ner i så fall. Hjälp till att lyfta diskussionen istället.

mo m2007 skrev 2008-01-07 11:26:56 följande:
    hmm kan det vara en av jultomtens kusiner Jag passade bara på att sjunka till samma nivå som el skåpet. kändes lite skoj att få kasta paj för en gång skull
  • BettanB

Ah! Och högkonjukturen har vi alltså tack vare S?
    Kan inte vara så att företagen frodas osv och att det bl.a är detta som skapar högkonjuktur?

cDk3r skrev 2008-01-07 11:26:50 följande:
    bettanb"Vore det inte bättre då att svara på inlägget med egen fakta? Jag tycker att El skåpet är rätt bra på att presentera fakta jämfört med många andra i tråden som mest kommer med affektiva utspel eller fåniga "det är inte sant" påståenden utan att på något sätt visa varför det inte är sant.Att S skapade jobbtillfällen som M nu tar poäng på är BS och vänsterpropaganda säger jag då. (Shit, vad enkelt det var att komma med faktalösa, affektivt färgade påståenden. )"Att högkonjukturen ligger till grund för ungefär 3/4-4/5 av de nya jobben är ingen hemlighet. Inte ens moderaterna själva påstår något annat. Visst har Alliansen skapat nya jobb. Men högkonjukturen är det som är främsta orsaken.
  • BettanB

Jaha? Och vad ville du säga med denna fina wikilänk? Att S lagt grunden för högkonjukturen?
    Eller hur det nu var..
    Jag VET vad högkonjuktur innebär btw.

cDk3r skrev 2008-01-07 11:34:50 följande:
    BettanB"Ah! Och högkonjukturen har vi alltså tack vare S? Kan inte vara så att företagen frodas osv och att det bl.a är detta som skapar högkonjuktur?"sv.wikipedia.org/wiki/Konjunktur
  • BettanB

Aj. Inte halka in på sånt.
    Men jag kan nog hålla med *viskar* Och de fanns redan då käre herr Spädgris ledde landet.

Fler fuskare åker dit än oskyldiga kläms åt i onödan; det är jag övertygad om. Å andra sidan skall INGEN oskyldig klämmas åt i onödan och det är där man kommer att få lägga in mer krut. Man måste finna sätt att sätta dit fuskare och samtidigt hjälpa de svaga.
    S skapade en nation svaga och behövande, så som jag ser det, och det var ännu värre.

mo m2007 skrev 2008-01-07 11:36:02 följande:
    Fkassans läkare är en kvarleva av koncentrationslägren (anser) .. nej nu lyfte jag inte den diskussionen.det är bra att fuskarna straffas, de ska straffas MEN många oskyldiga drabbas med.
  • BettanB

Ah, nej den skapade naturligtvis S genom sitt sätt att göra en nation bidragsberoende...
    Hade inte M tagit över rodret när de gjorde, så hade vi absolut inte haft någon högkonjuktur nu.

cDk3r skrev 2008-01-07 11:43:16 följande:
    "cD: hmm wikipedia skrivs inte av de som kan utan av allmänheten och bör därför inte ses som en tillförlitlig källa."Doh? Nej men i länken förklaras i stora drag vad en konjuktur är. Eftersom BettanB verkade tro att högkonjukturen automagiskt kom när alliansen fick makten."Jaha? Och vad ville du säga med denna fina wikilänk? Att S lagt grunden för högkonjukturen? Eller hur det nu var..Jag VET vad högkonjuktur innebär btw."Att högkonjukturen inte automagiskt kom som ett brev på posten när alliansen vann valet.
  • BettanB

Men vem säger att 2000 pensionerats bara så där över en natt nästan?
    Menar du att det skulle förklara alla jobb som helt plötsligt dykt upp?

mo m2007 skrev 2008-01-07 11:46:07 följande:
    en pensionär kan ju inte kosta lika mycket som en arbetande? eller.verkar idiotiskt, du slipper arbetsgivaravgifter, sjukförsäkring, du spar ju in endel på lönerna då pensionen inte är lika hög....Å andra sidan kan det komma andra utgifter i form av vård etc.Min tanke: om 2000 pensioneras finns det förhoppningsvis 2000 nya jobb OM man inte drar ner på de tjänsterna men det är en annan tanke. Vips så har vi här 2000 nya jobb som skulle ha kommit oavsett regering. Den styrande regeringen kan säga oj vi har skapat 2000 nya jobb, vilket DE INTE har gjort då dessa jobb skulle ha kommit oavsett.. hänger du med?el skåpet skrev 2008-01-07 11:39:25 följande:
Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!