Inlägg från: Micke |Visa alla inlägg
  • Micke

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

el skåpet skrev 2007-12-17 17:06:09 följande:

cDk3r skrev 2007-12-17 16:13:05 följande:
    På vilket sätt skulle det vara katastrof?
    Ekonomin klarar inte av att det blir fler och fler äldre, samtidigt som det blir färre och färre som arbetar.
  • Micke

el skåpet skrev 2007-12-17 18:30:00 följande:

Micke skrev 2007-12-17 17:12:20 följande:
    Det är mycket som ekonomin inte klarar, beror på vilka krav man har. Förr i tiden fanns inte åldringsvård överhuvudtaget.Dessutom går tekniken frammåt, förhoppnnigsvis börjar de få in mer privata alternativ inom åldringsvården med nya ideer. Djur och annat kan göra susen för välbefinnandet.
    Nej mkt som inte fanns förr, och medellivslängden var kortare och levnadsstandarden sämre.

Så vart vill du komma? Ska vi slå ihjäl de äldre?
  • Micke

el skåpet skrev 2007-12-17 19:23:26 följande:

Micke skrev 2007-12-17 18:50:03 följande:
    Ja precis!Du kommer nog få se på en hel del mer val där vi får priortera, fler och fler sjukdomar går och bota men det kan kosta på. Personligen så har jag ingen lust och ruttna på långvård eller liknande utan då kan man lika gärna säga godnatt
    Om vi slår ihjäl alla över 65 samt alla sjuk så kan en viss befolkningsminskning fungera utan att det blir försämringar för övriga, friska och unga människor.

Vet dock inte om jag gillar idéen om att slå ihjäl folk som inte längre är produktiva.
  • Micke

el skåpet skrev 2007-12-17 19:39:10 följande:

Micke skrev 2007-12-17 19:29:16 följande:
    Den varför framföra den då?
    För att försöka förstå hur du menar. Det är liksom själva idén med ett diskussionsforum, att diskutera och försöka förstå vad någon annan tycker och tänker.
  • Micke

el skåpet skrev 2007-12-18 00:10:09 följande:

Micke skrev 2007-12-17 19:41:28 följande:
    Nej det var inget försök att förstå hur jag menar. Enbart ett sätt och förstöra diskussionen.
    Blir så när du inte klarar av att svara på frågorna du får. Då får man gissa vad du vill få fram.

Men berätta nu hur du hade tänkt dig att en befolkningsminskning skulle fungera, utan det blev en katastrof för ekonomin?
    Att privatisera äldrevården och köpa en katt åt de gamla är nog inte lösning på problemet, hur mkt du än vill tro det.
  • Micke

el skåpet skrev 2007-12-18 09:59:14 följande:

Micke skrev 2007-12-18 08:03:21 följande:
    Det går utmärkt och kommer att hända, för jag tror inte du heller tror att det går och öka befolkningen på det sätt som vi gjort (tänker mest på omvärlden).Det är en myt att det måste finnas folk för att ta hand om de gamla. Vi överkonsumerar en hel del, samt att teknik m.m. bara blir bättre. Skulle det knipa i äldrevården så får man strypa lite av den överdrivna konsumtion och överföra mer folk till äldrevården om det är detta som oroar dig. Du kan inte direkt påstå att folk svälter idag.. (sverige alltså)
    Handlar inte om att rent fysiskt ta hand om äldre, utan att att ekonomiskt få ihop att en liten andel personer ska försörja resten.

Om du inte anser det vara något problem så ser du heller inga problem med ett högt bidragsberoende och en hög arbetslöshet. Samma sak. Ett fåtal tvingas försörja resten.
  • Micke

var aldrig imponerad av Perssons sätt att debattera.

Bildt däremot. Riktigt underhållande att lyssna på.

• Micke

Även Schyman var duktig på att tala (sen att det hon sa var skit, det är en annan sak)

• Micke
    Alexiaa skrev 2007-12-19 10:24:36 följande:
    Det e de saker jag tycker är viktigt! Personligen påverkar inte landets politik mig alls ärligt talat...inte som privatperson.Därför tycker jag landets statsminister e viktigt, för det är pr- personen som ska representera oss.
    skitsnack. Landets politik påverkar dig och alla andra. Att du sen inte inser det är en annan sak.
  • Micke

Lilla Smilla skrev 2007-12-19 12:20:31 följande:

Man borde kanske kolla upp folk innan de anställs på så höga positioner. Man "råkar" inte missa att betala in teveavgiften i 16 år, till exempel. En sån person bör kanske inte vara minister. Särskilt inte kulturminister.
    Hur ska vi göra med Sahlin då? Som missbrukat kontokort, haft svart arbetskraft, hamnat hos kronofogden, kört bil med körförbud, och just ja, struntade i att betala tv-licens även hon.

Hon borde väl knappast få vara partiledare, än mindre kunna bli statsminister. Eller?
Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!