Inlägg från: el skåpet |Visa alla inlägg
  • el skåpet

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Alexiaa skrev 2007-12-13 23:23:32 följande:

Jag har varit i Sverige för inte alls så länge sedan, läser också tidningar på nätet varje dag.Många av sina artiklar som DN har är samma som de som Aftonbladet här, skrivna av en frilansare helt enkelt.Så just fakta ifrån SVD är inte bättre än Expressen!
    Det tyder mer på att du har svårt och avgöra vad som är fakta, tror inte så många skulle hålla med dig. Fast de flesta tycker att i princip alla journalister borde rycka upp sig rejält, vad jag vet så är journalister den typ av yrkeskår som har lägst trovärdighet när man jämför trovärdighet mellan olika yrkeskårer.
  • el skåpet
    Alexiaa skrev 2007-12-13 23:25:25 följande:
    Jo, sensationstindingar för de är kvällstidningar men öppna tidningen och läs innehållet istället.
    I aftonbladet eller expressen så kan man exempelvis läsa artiklar som "banta 5 kg på tre dagar" ungefär varannan dag...
    Eller varför inte "kändis slog huvudet blodig!!!", i tidningen står det sedan att det hände för 5 år sedan.
    Kommer ihåg när lasse kroner var på löpet på afonbladet tror jag, han var utblottad. sedan såg jag han i en intervju och där berättade han att de grävt fram något som hänt för 8 år sedan
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2007-12-13 23:27:32 följande:

Kanske att man vill verka mer märkvärdig att man har fakta ifrån SVD istället för Expressen, när deras artiklar många gånger är lika.
    Att använda tidningar som bas för information man tar till sig kommer göra en själv lite korkad. det står för mycket skit där.

De tidningar som tillåter kommentarer och länkar till bloggar brukar jag själv tycka är mer trovärdiga, det är alltid någon som har mer kött på benen om det man läser som man kan checka upp
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2007-12-13 23:30:35 följande:

Läste senast igår på DN då det stod något stort om Paris Hilton, före exempelvis Al Gores besök i Sverige...som ett exempel av många.
    Det finns givetvis skvaller i mer seriösa tidningar med, men expressen och aftonbladet har nästa i huvudsak skvaller. de tycker ju jordens viktigaste nyheter är de såpor som går i teve. nu är det väl "bonde söker fru" som är hetast, för ett tag sedan var det idol
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2007-12-13 23:32:13 följande:

För vart ska annars vår information komma ifrån?
    Om du inte lärt dig vara kritisk och inte har andra informationskällor så är det givetvis illa. Vetenskaplig literatur kan ju vara ett tips. Men man måste alltid kolla på flera ställen samt få historier från olika ursprungskällor för att öka på trovärdigheten
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2007-12-13 23:34:35 följande:

el skåpet skrev 2007-12-13 23:33:14 följande:Fast det är bara löpsedeln juu...och det är på nöjes sidorna du hittar just detta saker du talar om och nöjessidor behövs även de.Men ser du till tidningarna helhet så är det annat som också står där och det finns många intressanta krönikör och granskningar av politiska och ekonomiska saker.
    Om du anser afonbladet och expressen är intressanta och trovärdiga så håll det för dig själv, säger du det högt till andra så kommer du bara göra bort dig
  • el skåpet

cDk3r skrev 2007-12-14 10:41:09 följande:

AlexiaaAtt skaffa barn skall alltså vara någon form av privilegium enbart för välbeställda som har råd att vara hemma utan fp etc?
    För att skaffa barn så borde man kunna sätta kravet att föräldern kan sköta sitt eget liv.
  • el skåpet

cDk3r skrev 2007-12-14 08:06:43 följande:

alexxia:"Vi har ju knappast befolkningproblem i vårt land"Faktum är att ser man enbart till naitiviteten i Sverige så är den demografiska utvecklingen en katastrof!
    Vad som är katastrof för jordens befolkning är miljön, miljön förstörs på grund av att det är för många människor som vill ha en standard jorden inte mäktar med.
  • el skåpet
    cDk3r skrev 2007-12-14 11:17:03 följande:
    el skåpetDu har alltså köpt myten om jordens överbefolkning?
    Köpt?
    Nej jag har läst på, pröva och gör det du med
  • el skåpet

cDk3r skrev 2007-12-14 11:18:50 följande:

Vilken sansad människa tycker inte det?Saken är den att om det skulle införas någon form av regelverk mot att skaffa barn utan en stabil ekonomi etc så vore det att skjuta sig själv i foten. Naitiviteten skulle sjunka något enormt och landets ekonomi skulle gå i kras inom en inte allt för distant framtid..
    Nej!
    Du skulle däremot få mer människor som skötte sig
Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!