• Anghammarad

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Det enda dem har som mål är att försämra för de svaga!!!!!!!! Nu så är ju sossarna mycket större, kan man inte göra något för att byta regering!!!!!!!??????? Dem borde inte få sitta kvar i regeringen när de har så få som röstar på dem!!!!!!!! Vad tycker ni????

• Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!
  • Solitär
    Eviga skrev 2007-12-12 12:52:54 följande:
    Jag känner mig kränkt av att dom har tagit bort studerandevillkoret från a-kassan. Inte har jag fått något jobb för det, även om jag har sökt hur många jobb som helst.Så nu lever man på INGENTING bara för att dom ska ha mer. Det är ju skrattretande.
    Ser man det krasst har Alliansen gjort det för att man ska studera till något som ger jobb, dvs tänka efter före man tackar ja till en studieplats.

Detta inlägg är på intet sätt menat som ett påhopp, utan som en förklaringsmodell på hur jag tror att Alliansen resonerar.
  • Mia83
    Solitär skrev 2007-12-12 16:39:17 följande:
    Ser man det krasst har Alliansen gjort det för att man ska studera till något som ger jobb, dvs tänka efter före man tackar ja till en studieplats. Detta inlägg är på intet sätt menat som ett påhopp, utan som en förklaringsmodell på hur jag tror att Alliansen resonerar.
    Precis. Det gäller att se till helheten och inte bara till sin egen situation.
  • Mia83
    Hallonröd skrev 2007-12-12 17:40:43 följande:
    En som inte stödjer alla åtstramningar iallafall:www.aftonbladet.se/nyheter/article1448999.ab
    Det finns många som inte instämmer med alliansens politik.
    Det bär inte större vikt för att man råkar vara ordförande för FK.
  • fozzie
    Micke skrev 2007-12-12 17:59:07 följande:
    Det blir en fd socialdemokratisk finansminister som tar över istället.
    ha ha det kommer säkert sticka många vänsterväljare i ögonen
  • jep

Även om jag hellre sett en grön regering och kanske inte håller med om allt alliansen gör, tycker jag det är bra med lite rotation. Sossarna har ju inte ens avskaffat monarkin än. hur många år har dom haft på sig? ;)

• Eviga

Hur som helst så tycker jag att det är fel med att man direkt efter studenten inte kan få någon form av bidrag, utan får leva på luft tills man hittat ett jobb och alla vill ju inte fortsätta plugga. Jag fick svaret att socialbidrag är det enda man kan ansöka om. Kul!

• Tyrell
    Eviga skrev 2007-12-13 10:18:35 följande:
    Hur som helst så tycker jag att det är fel med att man direkt efter studenten inte kan få någon form av bidrag, utan får leva på luft tills man hittat ett jobb och alla vill ju inte fortsätta plugga. Jag fick svaret att socialbidrag är det enda man kan ansöka om. Kul!
    Är inte socialbidrag någon form av bidrag?
Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!