Inlägg från: Alexiaa |Visa alla inlägg
  • Alexiaa

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

el skåpet skrev 2008-01-07 12:17:46 följande:

Alexiaa skrev 2008-01-07 12:15:58 följande:
    Du använder ju utseende för att avgöra om någon är bra om du anser att jag inte har mycket i huvudet så tar jag det som en komplimang . Hade du däremot tyckt jag varit intelligent så hade jag blivit lite rädd eftersom du har så konstiga åsikter.
    Samma sak!
    Men du har ju visat att du inte är kunnig, du skriver att saker ifrån sidor med fakta från höger är bra men alla med fakta från vänster är usla.
    Utseende spelar dessutom roll, är bara fula människor som tycker annat.
  • Alexiaa
    BettanB skrev 2008-01-07 12:21:15 följande:
    Nu blev det lite bättre. Att "barnspråk" skall fungera så bra. Ja, jag finner att tidningar med riktiga journalister, som inte pressas att sälja lösnummer med flashiga rubriker är betydligt mer tillförlitliga än de som måste dra till sig människors uppmärksamhet med snyfthistorier, nakenchockar, skandalutrop och liknande. Inte sagt att man inte skall ta allt med en nypa salt, men naturligtvis litar jag betydligt mer på de förstnämnda. De är vanligtvis betydligt bättre i sin forskningsförankring (har du försökt backtrackka källor hos Aftonblaskan någon gång? Det har jag. Man brukar bl.a. hamna hos föga tillförlitliga källor som Ill.vet och liknande. Inte riktigt samma som att hitta Svd's källor i PubMed eller PsykInfo Som du säkert förstår).Men som sagt, man skall ALLTID vara källkritisk, även om man läser en originalartikel från en vetenskaplig tidning med "peer-review".
    Fast läs Aftonbladet, bortse ifrån deras löpsedlar som det är logiskt att de har eftersom de vill gå med vinst.
    Men läs där så ser du att mycket av deras information kommer ifrån samma källa som SVD.
    Sedan är det ju komiskt att även SVD tyckte Britney spears var den största nyheten för någon dag sedan!
    Men ta NY Times som ett exempel, de blandar nyheter om kändisar med väldigt seriösa artiklar...prisbelönta artiklar.
    Nu tycker jag svensk press är rätt usel och litar inte så mycket på vare sig svensk forskning eller media!
    Eftersom forskning i tex Frankrike och England är bättre...
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2008-01-07 12:33:38 följande:

Alexiaa skrev 2008-01-07 12:19:14 följande:
    Jag är snygg som fan och anser att utseende inte alls spelar någon roll vad gäller förmåga och sköta en arbetsuppgift.
    Att ens måsta säga att man är snygg som fan säger ju motsatsen!!!
    Men det beror väl på hur man ser sig själv...

För att sköta ett land och representera det bra behöver du inte vara snygg, se bara på Göran Persson han var inte snygg men han utstrålade makt och beslutsamhet.
    Carl Bildt samma sak, men Reinfeldt ser ut som någon lärare eller liknande...en tråkig människa som ser rädd ut.
    Det är ingen bra förebild för Sverige!
    Sedan är det ju ganska logiskt att om du ska anställa en person som du vill ska arbeta för dig och du har 2 att välja på med lika meriter så tar man den snyggaste.
    För den kan representera på ett helt annat sätt och utseende spelar roll...se bara hur det funkar på ex Wall Street eller fastighetsmäklare på Manhattan.
  • Alexiaa
    BettanB skrev 2008-01-07 12:50:08 följande:
    Jag läser faktiskt Aftonbladet, tycker blaskan är kul om än inte tillförlitlig. Saken är den att jag, när jag finner att de exempelvis refererar till ny forskning eller liknande, brukar be om källan eller så kollar jag upp den utifrån information i artikeln. Det ÄR ofta skillnad på kvällspressen och morgontidningarna. NY Times läser jag inte, av förklarliga skäl. Vad gäller forskning så beror det helt på vilken typ av forskning man menar; visst du exempelvis att Sverige har väldens största och bästa tvillingregister som används i mycket forskning (för att exempelvis avgöra om något beror på arv eller miljö). Svensk forskning är inte bara bra, den är oerhört bra, på många områden. Olika länder är ofta olika bra på olika områden. Exempelvis är ju Kanada bra på fängelseforskning (England har en och annan bra forskare också) osv. Så riktigt så enkelt är det inte. Fast fransk forskning.. njae.. jag vet inte. Vilket fält tänkte du på då?
    Har du jobbat på båda tidningarna?
    Jag har inte det, men en av mina bästa vänner har arbetat åt både Aftonbladet, Svenska Dagbladet och arbetar numera på Metro.
    Han säger just det att det många människor tror är att just Aftonbladet är en dålig tidning för deras löpsedlar men läser man innehållet är det ofta skrivet av ibland samma journalist som på SVD eller tagit ifrån en helt annan tidning eller annan källa, ofta samma källa.

Vad jag menar med forskning är att det inte satsas alls lika mycket pengar, inom det mesta i Sverige som exempelvis just USA.
    Det gör att det är sällan en svensk får nobelpriset, för vi har inte kommit så långt helt enkelt...därför tar jag det med en nypa salt.
    Just svensk media tycker jag är mycket sämre!!!
  • Alexiaa
    BettanB skrev 2008-01-07 12:52:02 följande:
    Att du orkar skriva så mycket utan att komma med något konkret. Du kan ju lika gärna knattra ner bokstäver slumpmässigt. Javisst, nu är debatt ointressant så  klart. Så fort någon begär att du skall komma med något. Hohojaja. Ja, det känner jag också igen från grundskolan.
    Ändå svarar du mig, och du är väldigt snabb på att gå till personangrepp...eller föresten, vad man inte dum då?

Du verkar tro du kan välidgt mycket, men du talar precis som en människa som vill verka bättre än vad den egentligen är.
    Kanske för du har något att bevisa, du har ju redan berömt dig själv i hur duktig du var som jobbade på sommaren (duktig på dig gumman).
    Typ en som säger att deras favoritfilm är "Momento" men i själva verket gillar "grease"...
    Du säger att du läser SVD för det låter lite finare och du vill verka bättre, men i sjävla verket så kommer deras fakta ofta från samma källor som SVD, DN och liknande.
    De flesta vänder sig också till samma nyhetsbyråer runt om i världen för att få utrikesinformation.
  • Alexiaa
    BettanB skrev 2008-01-07 13:11:06 följande:
    Va? Är ni samma person? Får man verkligen ha två användare?
    Va, vad talar du om?
  • Alexiaa
    BettanB skrev 2008-01-07 13:10:09 följande:
    Jag läser artiklarna OCH granskar deras källor. Att sno artiklar från exempelvis Ill.vet är INTE vad jag kallar tillförlitligt. (Ja, jag vet att det finns de som faktiskt gillar Ill.vet, men faktum kvarstår att det är en skittidning. I vart fall när man vant sig vid databaser som PubMed, PsychInfo osv).I USA (efter vad jag vet) förekommer ju ganska mycket skräp forskning också tyvärr. I många fall finansieras forskningen av olika, mer eller mindre tvivelaktiga institutioner som betalar för att få fram "sin" syn på saken. ALL forskning måste kontrolleras, som sagt. På uni brukar vi faktiskt ofta lägga undan artiklar skrivna av amerikanska forskare just för att det framkommit att de fått sina pengar från tvivelaktiga källor. Tråkigt. Men det gäller så klart ångt ifrån alla. Själv gillar jag forensisk litteratur. Visst di till exempel att Stockholms universitet har den enda renodlade kriminologiska institutionen! Man inser ju rätt snabbt att det kan ha rätt stor betydelse för forskningen inom området och Sverige är ju onekligen ganska framstående inom det området, som ju de flesta vet. Alexiaa skrev 2008-01-07 13:00:28 följande:
    Fortfarande är det sällan Sverige gör några stora upptäckter eller något bra som ger priser och liknande.
    Kolla hur sällan vi tex får nobelpriset men hur ofta en amerikan får det, just det säger också litegrann.
  • Alexiaa
    BettanB skrev 2008-01-07 13:14:56 följande:
    Btw. Jag behöver inte framställa mig som bättre än vad jag är. Det räcker att jag tittar på diplomen på väggarna och poängen i ladok för att jag skall sitta och mysa en bra stund.
    Woow! Det lät välidgt narcissistiskt dock...men tror ändå du har ett behov att framställa dig.
    De flesta kan skaffa diplom och betyg, det är inte så svårt bara man har viljan!!! Det är skillnad på det och faktiskt göra nytt i samhället och världen.
    Skulle du inte ha behov att hävda dig hade du ju inte ens svarat mig på just den där punkten ju!!!
  • Alexiaa
    BettanB skrev 2008-01-07 13:16:48 följande:
    du är alltså samma som användaren cDk3r? Det är i vart fall min slutledning. Här började vi skriva ruiktigt bra utan personangrepp och sen svänger du bara om. Attans vad synd. Började ju riktigt bra det där. Skall ta och kolla upp om man verkligen få ha två användare. Då vill jag också ha det ju.
    Vaa, jag är verkligen inte cDk3r...verkligen inte.
    Men kan ju kolla med dem som driver sidan om du vill eller våra inloggninsuppgifter!
    Shit, vad lågt att komma med sånna påhopp dessutom offentligt...
  • Alexiaa

BettanB- Jag har inte 2 användare och är dessutom verkligen inte den du skriver om.
    Jag har anmält dina inlägg om det nu, det skulle jag ju knappast ha gjort om det varit sanning i dina påståenden.
    Har du så trist liv att du måste komma med påhopp på andra?

Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!