• Anghammarad

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Det enda dem har som mål är att försämra för de svaga!!!!!!!! Nu så är ju sossarna mycket större, kan man inte göra något för att byta regering!!!!!!!??????? Dem borde inte få sitta kvar i regeringen när de har så få som röstar på dem!!!!!!!! Vad tycker ni????

• Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!
  • DrKejs
    Alexiaa skrev 2007-12-13 22:26:20 följande:
    Vi har ju knappast befolkningproblem i vårt land, inte heller har Frankrike för lite barn som föds...och det till trots att de inte har lika förmånlig föräldrarförsäkring som Sverige.Hur kan man på ena sidan säga att man vill sänka ersättningen för arbetslösa och sjukskrivna men inte sänka föräldrarpenningen!Det fattar inte jag...
    Du har väldigt fel när du tror att vi inte har befolkningsproblem.

Det föds för få barn i Sverige för att på lång sikt kunna upprätthålla välfärden. Det kommer att vara färre och färre i arbetsför ålder som ska försörja de som inte arbetar av en eller annan orsak.

Tyskland, Japan, Italien och många andra länder har enorma problem som kommer att slå hårt mot dem under kommande decennier. Sverige har också en åldrande befolkning, men till viss del hålls det emot av en högre nativitet än vad dessa länder har samt invandring från andra länder.

Om vi i ett sådant läge gör försämringar som riskerar nativiteten så skapar vi stora problem för framtiden. Om vi har en politik som vill få in folk på arbetsmarknaden som är i arbetsför ålder så kommer det att underlätta för framtiden.
  • Alexiaa
    DrKejs skrev 2007-12-13 22:35:53 följande:
    Du har väldigt fel när du tror att vi inte har befolkningsproblem. Det föds för få barn i Sverige för att på lång sikt kunna upprätthålla välfärden. Det kommer att vara färre och färre i arbetsför ålder som ska försörja de som inte arbetar av en eller annan orsak.Tyskland, Japan, Italien och många andra länder har enorma problem som kommer att slå hårt mot dem under kommande decennier. Sverige har också en åldrande befolkning, men till viss del hålls det emot av en högre nativitet än vad dessa länder har samt invandring från andra länder.Om vi i ett sådant läge gör försämringar som riskerar nativiteten så skapar vi stora problem för framtiden. Om vi har en politik som vill få in folk på arbetsmarknaden som är i arbetsför ålder så kommer det att underlätta för framtiden.
    Finns ju också arbetskraftsinvandring som ett exempel...
    Men det är inget stort problem idag med vår befolkning, åtminstone inget jag hört talas om faktiskt och då är jag ganska "med" i vad som händer i Sverige.
  • Mia83
    Alexiaa skrev 2007-12-13 22:35:13 följande:
    Jag tycker också det, och ser inte dagis som en dålig grej alls faktiskt...utan snarare en bra sak.Man ska inte skaffa barn helt enkelt om man inte har råd med dem själva och har tänkt varit hemma ifrån jobbet så pass länge man bara kan.
    Jag anser också att förskolan är bra, annars skulle mina barn inte gå där. Men det betyder inte att förskolan är bra under barnets första år, när de behöver sina föräldrar som mest.
  • Alexiaa
    DrKejs skrev 2007-12-13 22:35:53 följande:
    Du har väldigt fel när du tror att vi inte har befolkningsproblem. Det föds för få barn i Sverige för att på lång sikt kunna upprätthålla välfärden. Det kommer att vara färre och färre i arbetsför ålder som ska försörja de som inte arbetar av en eller annan orsak.Tyskland, Japan, Italien och många andra länder har enorma problem som kommer att slå hårt mot dem under kommande decennier. Sverige har också en åldrande befolkning, men till viss del hålls det emot av en högre nativitet än vad dessa länder har samt invandring från andra länder.Om vi i ett sådant läge gör försämringar som riskerar nativiteten så skapar vi stora problem för framtiden. Om vi har en politik som vill få in folk på arbetsmarknaden som är i arbetsför ålder så kommer det att underlätta för framtiden.
    Vem vill inte få in folk på arbetsmarkanden föresten?
  • Mia83
    Alexiaa skrev 2007-12-13 22:37:13 följande:
    Finns ju också arbetskraftsinvandring som ett exempel...Men det är inget stort problem idag med vår befolkning, åtminstone inget jag hört talas om faktiskt och då är jag ganska "med" i vad som händer i Sverige.
    Det DrKejs beskriver ovan är välkänt sen en tid tillbaka, så något har du uppenbarligen missat.
  • Alexiaa
    Mia83 skrev 2007-12-13 22:37:48 följande:
    Jag anser också att förskolan är bra, annars skulle mina barn inte gå där. Men det betyder inte att förskolan är bra under barnets första år, när de behöver sina föräldrar som mest.
    Det håller jag inte med, om jag tror inte det är dåligt för barn att gå på dagis tidigt eller ha barnflicka.
    Vill man inte låta dem gå på dagis så får man helt enkelt vara hemma utan lön då, den andra förälder får kanske jobba mera helt enkelt.
    Jag tycker vi har bra system annars, men inte när det kommer till föräldrarledigheten.
  • Mia83
    Alexiaa skrev 2007-12-13 22:37:56 följande:
    Vem vill inte få in folk på arbetsmarkanden föresten?
    Och det är precis den effekt vi får av alliansens politik.
  • Alexiaa
    Mia83 skrev 2007-12-13 22:39:04 följande:
    Det DrKejs beskriver ovan är välkänt sen en tid tillbaka, så något har du uppenbarligen missat.
    Det talas dock aldrig om det i media så jag har missat det...inte heller är det ett problem politiker talar om.
    Att vi har många som går i pension är en sak, men samtidigt har vi en hög arbetslöshet liksom.
  • Alexiaa

Mia83- Va, jag frågade "vem vill inte få in folk på arbetsmarknaden?"
    och du svarar "Och det är precis den effekt vi får av alliansens politik."
    Vad menar du, är det ett svar eller???

• JHarvey
    Lilla Smilla skrev 2007-11-30 15:41:28 följande:
     Om ni försöker påstå att det inte är sant, läs då det här:  (www.aftonbladet.se/nyheter/article1213722.ab
    Precis börjat läsa tråden o jag måste bara börja med att småskratta lite åt att man öht citerar något från aftonbladet som hänvisning till att något är sant
Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!