• Anghammarad

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Det enda dem har som mål är att försämra för de svaga!!!!!!!! Nu så är ju sossarna mycket större, kan man inte göra något för att byta regering!!!!!!!??????? Dem borde inte få sitta kvar i regeringen när de har så få som röstar på dem!!!!!!!! Vad tycker ni????

• Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!
  • Mia83
    Alexiaa skrev 2007-12-13 22:39:06 följande:
    Det håller jag inte med, om jag tror inte det är dåligt för barn att gå på dagis tidigt eller ha barnflicka.Vill man inte låta dem gå på dagis så får man helt enkelt vara hemma utan lön då, den andra förälder får kanske jobba mera helt enkelt.Jag tycker vi har bra system annars, men inte när det kommer till föräldrarledigheten.
    Jag tror, som tur är, inte att det finns någon regering (tidigare, nuvarande eller kommande) som skulle göra de förändringar i föräldraförsäkringen som du förespråkar.
    De är beroende av befolkningens stöd och eftersom föräldrar utgör en mycket stor del av vår befolkning så vore det nog politiskt självmord.
  • Alexiaa
    JHarvey skrev 2007-12-13 22:41:08 följande:
    Precis börjat läsa tråden o jag måste bara börja med att småskratta lite åt att man öht citerar något från aftonbladet som hänvisning till att något är sant
    Kan jag hålla med om egentligen, att man ska granska all fakta.
    Men Aftonbladet är ändå en tidning med ganska bra journalistik och vart ska vi hämta vår information ifrån om inte tidningarna menar du`?
    var inte jag som länkade till aftonbladet dock utan är nyfiken vart du tycker man ska få sin info ifrån.
  • Mia83
    Alexiaa skrev 2007-12-13 22:40:42 följande:
    Mia83- Va, jag frågade "vem vill inte få in folk på arbetsmarknaden?"och du svarar "Och det är precis den effekt vi får av alliansens politik."Vad menar du, är det ett svar eller???
    Ja, och ett tydligt sådant.
    Det syftar till att alliansens politik leder just till ökad sysselsättning, vilket är det som krävs för att säkra välfärden för våra framtida pensionärer.
  • Alexiaa
    Mia83 skrev 2007-12-13 22:41:58 följande:
    Jag tror, som tur är, inte att det finns någon regering (tidigare, nuvarande eller kommande) som skulle göra de förändringar i föräldraförsäkringen som du förespråkar.De är beroende av befolkningens stöd och eftersom föräldrar utgör en mycket stor del av vår befolkning så vore det nog politiskt självmord.
    Jo, jag vet och finns inga som är så själviska egentligen som föräldrar...Bara vi och våra ungar har det bra så är vi nöjda.
    En småbarnsförälder har egentligen små problem och lever ofta i sin egna lilla värld.
    Men jag tycker personligen och vet att många håller med att föräldrarpenningen är för hög och du får vara hemma för länge.
  • Alexiaa
    Mia83 skrev 2007-12-13 22:43:45 följande:
    Ja, och ett tydligt sådant.Det syftar till att alliansens politik leder just till ökad sysselsättning, vilket är det som krävs för att säkra välfärden för våra framtida pensionärer.
    Okej, men min fråga var inte det...Jag frågade "vem vill inte få in folk på arbetsmarknaden"???
    Det var frågan och det kräver ett svar, inte vad alliansen vill för det har inget med min fråga att göra.
  • Mia83
    Alexiaa skrev 2007-12-13 22:43:51 följande:
    Jo, jag vet och finns inga som är så själviska egentligen som föräldrar...Bara vi och våra ungar har det bra så är vi nöjda.En småbarnsförälder har egentligen små problem och lever ofta i sin egna lilla värld.Men jag tycker personligen och vet att många håller med att föräldrarpenningen är för hög och du får vara hemma för länge.
    Ja, det är väl helt enkelt själviskt att vilja att våra barn, vår framtid, får bästa möljiga start i livet.
    Det kan ju aldrig tänkas gynna samhället i förlängningen.
  • Alexiaa
    Mia83 skrev 2007-12-13 22:50:15 följande:
    Ja, det är väl helt enkelt själviskt att vilja att våra barn, vår framtid, får bästa möljiga start i livet.Det kan ju aldrig tänkas gynna samhället i förlängningen.
    Nja, småbarnsföräldrar tänker ofta (inte alla men många) enbart på sig själva och har bara det som fråga...man bör tänka lite längre än bara till sitt eget välstånd också.
    Men ingen säger att du måste göra det!!!
    Men förklarade varför det vore politisk självmord om något parti ifrågasatte just föräldrarförsäkringen...anledningen till varför så många skulle reagera.
  • Mia83
    Alexiaa skrev 2007-12-13 22:52:18 följande:
    Nja, småbarnsföräldrar tänker ofta (inte alla men många) enbart på sig själva och har bara det som fråga...man bör tänka lite längre än bara till sitt eget välstånd också.Men ingen säger att du måste göra det!!!Men förklarade varför det vore politisk självmord om något parti ifrågasatte just föräldrarförsäkringen...anledningen till varför så många skulle reagera.
    Och vi eftersträvar inte en politik som stämmer med vårt samhälles värderingar menar du?
    Befolkningen är Sverige.
    Min egen situation är inte det som avgör var jag står i dessa frågor.
    Det vore väl dumt av mig att applådera alliansen för åtstramningarna i a-kassa isf, med tanke på att jag allra troligast själv blir arbetslös 2011?
  • Alexiaa

Mia83- Svara gärna vem som inte vill få ut folk på arbetsmarknaden?

• Alexiaa
    Mia83 skrev 2007-12-13 23:01:49 följande:
    Och vi eftersträvar inte en politik som stämmer med vårt samhälles värderingar menar du?Befolkningen är Sverige.Min egen situation är inte det som avgör var jag står i dessa frågor.Det vore väl dumt av mig att applådera alliansen för åtstramningarna i a-kassa isf, med tanke på att jag allra troligast själv blir arbetslös 2011?
    Hehe, jag talade inte om just dig...vad du tycker och tänker om just det jag skrev tidigare bryr jag mig faktiskt inte om.
    Men talar generellt över hur jag tycker det verkar!
Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!