• Anghammarad

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Det enda dem har som mål är att försämra för de svaga!!!!!!!! Nu så är ju sossarna mycket större, kan man inte göra något för att byta regering!!!!!!!??????? Dem borde inte få sitta kvar i regeringen när de har så få som röstar på dem!!!!!!!! Vad tycker ni????

• Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2007-12-13 19:03:26 följande:

Jo, för de får det ostabilt ett tag och det är hemskt isf...De skaffar inte mindre barn i USA, där finns inget som ens heter föräldrarförsäkring.
    men i USA har man ju inte gjort befolkingen oförmögna att ta hand om sig själva, de är duktigare på det. förstår att man får spara till tuffare tider.

sverige har ett system där vi lärt oss att så fort det händer något dumt så skall pappa staten ta hand om oss, det är många som inte klarar av och sköta sina liv eftersom de aldrig fått lära sig.
  • Mia83
    Alexiaa skrev 2007-12-13 23:02:40 följande:
    Mia83- Svara gärna vem som inte vill få ut folk på arbetsmarknaden?
    Ingen så klart, utöver människor som själva trivs med att gå hemma och bli försörjda av staten i stället för att arbeta.
    Första gången du ställde frågan fick du ett logiskt svar på en ologisk fråga. Därav problematiken.
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-13 23:05:33 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-13 19:03:26 följande:
    men i USA har man ju inte gjort befolkingen oförmögna att ta hand om sig själva, de är duktigare på det. förstår att man får spara till tuffare tider.sverige har ett system där vi lärt oss att så fort det händer något dumt så skall pappa staten ta hand om oss, det är många som inte klarar av och sköta sina liv eftersom de aldrig fått lära sig.
    Tro mig, många amerikaner resonerar inte så.
    Finns även socialbidrag och liknande även här vill jag lova och många, många som lever på det.
    Klarar av att sköta sina liv, det är det nog många som gör både i USA och Sverige även om inte alla gör det såklart.
    Men ibland kommer faktiskt saker som gör att man tappar fotfästet!
  • Alexiaa
    Mia83 skrev 2007-12-13 23:06:26 följande:
    Ingen så klart, utöver människor som själva trivs med att gå hemma och bli försörjda av staten i stället för att arbeta.Första gången du ställde frågan fick du ett logiskt svar på en ologisk fråga. Därav problematiken.
    Ologisk fråga...va, frågan var ju inte från början ens ställd till dig utan en annan människa som skrev och jag ställde en motfråga.
    Du svarade verkligen inte ologiskt från början, du svarade inte ens utan skrev något annat.
  • el skåpet

Ett visst bidrag när man skaffar barn kan det säkert finnas fog för men sverige har på tok för höga bidrag vid barnfödande. Det märker man ju själv nu när man blivit pappa, fan vad klirr det blev på grund av det. Dels får man barn som faktiskt är något väldigt positivt om man nu vill ha barn, plus att man får mycket mera pengar.

Jag tycker då det är klart mycket mer synd om singlar som får sköta sitt hem på sina små löner och letar något partner.

• Mia83
    Alexiaa skrev 2007-12-13 23:08:33 följande:
    Ologisk fråga...va, frågan var ju inte från början ens ställd till dig utan en annan människa som skrev och jag ställde en motfråga.Du svarade verkligen inte ologiskt från början, du svarade inte ens utan skrev något annat.
    Det var ett fullgott svar, men det krävde att man tänkte ett steg till framåt.
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-13 23:12:52 följande:

Ett visst bidrag när man skaffar barn kan det säkert finnas fog för men sverige har på tok för höga bidrag vid barnfödande. Det märker man ju själv nu när man blivit pappa, fan vad klirr det blev på grund av det. Dels får man barn som faktiskt är något väldigt positivt om man nu vill ha barn, plus att man får mycket mera pengar.Jag tycker då det är klart mycket mer synd om singlar som får sköta sitt hem på sina små löner och letar något partner.
    Jag är som sagt emot deg höga bidrag man får när man blivit förälder...men klirr i kassan är väl att ta i!
    Knappast som att du blir förmögen på den lilla summan man får...
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2007-12-13 23:07:30 följande:

el skåpet skrev 2007-12-13 23:05:33 följande:Tro mig, många amerikaner resonerar inte så.
    Självklart finns det, men om det går tio svenskar som inte kan sköta sitt liv på varje amerikan som inte klarar så kanske det är en rättvisande bild. USA har ett mycket bättre klimat för jobbskapande, det är lättare och få jobb där. Sverige har ju bättrat sig men går man tillbaka några år så var arbetsmarknaden löjligt trög. Kunde man inte språket (gäller väl än) och/eller har dålig utbildning så var det extremt svårt och få jobb i sverige. Nu är det mycket lättare men fortfarande långt ifrån USA's rörlighet
  • Alexiaa
    Mia83 skrev 2007-12-13 23:14:08 följande:
    Det var ett fullgott svar, men det krävde att man tänkte ett steg till framåt.
    Nej, det var inget fullgott svar...det var inte ens ett svar.

Det är som att jag frågar vad är färgen på svenska flaggan och du börjar babbla om något annat.
    Jag frågade kort och gott helt enkelt "vem som inte vill få ut folk i arbetslivet"...det kan vara ett väldigt enkelt svar.
    Inte svara att alliansen vill få ut folk igen!!!
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-13 23:15:47 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-13 23:07:30 följande:
    Självklart finns det, men om det går tio svenskar som inte kan sköta sitt liv på varje amerikan som inte klarar så kanske det är en rättvisande bild. USA har ett mycket bättre klimat för jobbskapande, det är lättare och få jobb där. Sverige har ju bättrat sig men går man tillbaka några år så var arbetsmarknaden löjligt trög. Kunde man inte språket (gäller väl än) och/eller har dålig utbildning så var det extremt svårt och få jobb i sverige. Nu är det mycket lättare men fortfarande långt ifrån USA's rörlighet
    Jo, men har du inte utbildning ska du väl inte heller kunna få jobbet...eller menar du vi ska ha outbildade människor på våra arbetsplatser? eller människor som faktiskt inte kan göra sig förstådda...
Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!