• Anghammarad

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Det enda dem har som mål är att försämra för de svaga!!!!!!!! Nu så är ju sossarna mycket större, kan man inte göra något för att byta regering!!!!!!!??????? Dem borde inte få sitta kvar i regeringen när de har så få som röstar på dem!!!!!!!! Vad tycker ni????

• Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!
  • JHarvey
    Alexiaa - Jaa, en lite mer trovärdig tidning som DN eller SvD kanske? Vad vet jag

Tycker mig allt som oftast se aftonbladets huvudrubriker vara något i stil med " Kikkis fyllekörning", "Gynning sätter in nya tuttar", "Gynning tar ut sina nya tuttar","Så gör du för att få igång ditt sexliv i sommar", "Reinfeldt åkte taxi", "Göran Persson har byggt hus" osv.
    Känns inte som någon vidare djup journalistik faktiskt... 

Fast å andra sidan läser jag inte aftonbladet annat än någon gång på nått café!
  • Mia83
    Alexiaa skrev 2007-12-13 23:17:17 följande:
    el skåpet skrev 2007-12-13 23:15:47 följande:
    Jo, men har du inte utbildning ska du väl inte heller kunna få jobbet...eller menar du vi ska ha outbildade människor på våra arbetsplatser? eller människor som faktiskt inte kan göra sig förstådda...
    Alla kan inte vara akademiker. Som det är idag så går många jobb till akademiker, trots att jobben inte kräver sådan utbildning.
  • el skåpet

el skåpet skrev 2007-12-13 23:15:47 följande:Jo, men har du inte utbildning ska du väl inte heller kunna få jobbet...eller menar du vi ska ha outbildade människor på våra arbetsplatser? eller människor som faktiskt inte kan göra sig förstådda...
    Finns massor av jobb där det inte krävs utbilding för att man skall klara det. Och det var inte så länge sedan (vi kanske fortfarande har det) som sverige hade världens mest välutbildade taxi-chauförer. Läkare, ingenjörer m.m. som kommit hit från andra länder men som inte fått jobb på grund av vår tröghet. De kör taxi istället
  • Alexiaa
    JHarvey skrev 2007-12-13 23:17:53 följande:
    Alexiaa - Jaa, en lite mer trovärdig tidning som DN eller SvD kanske? Vad vet jag Tycker mig allt som oftast se aftonbladets huvudrubriker vara något i stil med " Kikkis fyllekörning", "Gynning sätter in nya tuttar", "Gynning tar ut sina nya tuttar","Så gör du för att få igång ditt sexliv i sommar", "Reinfeldt åkte taxi", "Göran Persson har byggt hus" osv.Känns inte som någon vidare djup journalistik faktiskt... Fast å andra sidan läser jag inte aftonbladet annat än någon gång på nått café!
    Nja, då har du nog fått det lite om bakfoten!
    SVD och DN är inte mer seriösa än just Aftonbladet och Expressen, däremot så sätter de ju sina rubriker på det viset för det skapar intresse.
    Men läser du innehåller märker du att det är ingen skillnad på SVD och Expressen för att ta som exempel!
    Våra källor måste ju vara tidningarna och det är därifrån vi får vår information, visst ska vi alltid vara kritiska emot det vi får lära oss.
    Men att säga att en källa är opålitligt vet jag inte.
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-13 23:19:44 följande:

Finns massor av jobb där det inte krävs utbilding för att man skall klara det. Och det var inte så länge sedan (vi kanske fortfarande har det) som sverige hade världens mest välutbildade taxi-chauförer. Läkare, ingenjörer m.m. som kommit hit från andra länder men som inte fått jobb på grund av vår tröghet. De kör taxi istället
    Jo, det är uselt...verkligen uselt och klart invandrare ska få jobb.
    Men de har utbildning som sagt, vi kan ju inte ha outbildade människor på arbetsplatserna där det kräver en viss kompetens.
  • Alexiaa
    Mia83 skrev 2007-12-13 23:18:35 följande:
    Alla kan inte vara akademiker. Som det är idag så går många jobb till akademiker, trots att jobben inte kräver sådan utbildning.
    Men det är väl logiskt att de går före, de anses ju som en bättre person på arbetet för de just har en utbildning och borde veta lite mera kanske.
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2007-12-13 23:19:48 följande:

Nja, då har du nog fått det lite om bakfoten!SVD och DN är inte mer seriösa än just Aftonbladet och Expressen, däremot så sätter de ju sina rubriker på det viset för det skapar intresse.
    Det kan du ge dig fan på att de är, det är helt olika typer av tidningar. Märks att du inte varit i sverige på ett tag
  • Mia83
    Alexiaa skrev 2007-12-13 23:21:54 följande:
    Men det är väl logiskt att de går före, de anses ju som en bättre person på arbetet för de just har en utbildning och borde veta lite mera kanske.
    Så en ekonom är bättre på att städa t ex?
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-13 23:22:11 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-13 23:19:48 följande:
    Det kan du ge dig fan på att de är, det är helt olika typer av tidningar. Märks att du inte varit i sverige på ett tag
    Jag har varit i Sverige för inte alls så länge sedan, läser också tidningar på nätet varje dag.
    Många av sina artiklar som DN har är samma som de som Aftonbladet här, skrivna av en frilansare helt enkelt.
    Så just fakta ifrån SVD är inte bättre än Expressen!
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2007-12-13 23:20:50 följande:

Men de har utbildning som sagt, vi kan ju inte ha outbildade människor på arbetsplatserna där det kräver en viss kompetens.
    Ingen som påstått heller, kräver jobbet utbildning så får man se till och skaffa folk som har det eller utbilda själv. Massor av jobb kräver däremot inte utbildning så det finns jobb ändå. Många jobb går lätt och lära
Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!