• Anghammarad

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Det enda dem har som mål är att försämra för de svaga!!!!!!!! Nu så är ju sossarna mycket större, kan man inte göra något för att byta regering!!!!!!!??????? Dem borde inte få sitta kvar i regeringen när de har så få som röstar på dem!!!!!!!! Vad tycker ni????

• Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!
  • Annaloo

Bisquit: Måste bara tillägga att Mona är ett mycket fult ord på italienska

Tredje gången gillt!
  • Tyrell
    Anghammarad skrev 2007-11-30 14:51:48 följande:
    Men, hon har ju bett om _ursäkt_!!!!!!!!!!!!!!!
    Som om det inte räckte har hon också fått klättra på karriärstegen.
  • Tieo

Cohiba

Jag tar det som att du skojar det där med att hon bett om ursäkt.. eller? *förvirrad*

• SkåneP
    Anghammarad skrev 2007-11-30 14:51:48 följande:
    Men, hon har ju bett om _ursäkt_!!!!!!!!!!!!!!!
    Hon är beskemej ingen fifflare!!!111
  • Mallyx

Ja fy fan, vi har aldrig haft så låg arbetslöshet som nu, eftersom det också ska löna sig mer att arbeta än att ligga på sofflocket är fler personer sysselsatta än någonsin..... faaaan vad dåligt!

bisquit: jag bara måste spara din text,

• Bisquit

ja säga vad man vill om F R men har gör sig i allafall av med den usla personalen.. Inte uppgradera dom till partiledare..

Hmm hmm..

• Meli

TÄnk på att med sossarnas slösaktiga politik skulle det inte finnas något skyddsnät kvar alls snart, då de slösat bort alla pengar. ALt skulle de behöva ta ut ännu mer skatt, så att alla blev fattiga oavsett hur mycket man försökte. Vilket skulle driva upp olaglig verksamhet ännu mer i ett desperat försök av männsikor att få lite mer än till mat och husrum.

Men alliansen borde marknadsföra sig lite mer, men man får ju hoppas att de har en plan.

• Meli

Och helt ärligt, skita i vad folk röstade i valet. Jo, vi kunde ju ha anarki. Rent personligt så hade nog vi i min familj klarat oss bättre då än någonsin, men hur blir det då med de svaga??

• Lilla Smilla

Jag håller delvis med TS. Men svenska folket har gjort sitt val och att folk först varit naiva och gått på högerns fina prat och sedan ångrat sig, det får alla vi andra lida för. Det här är min åsikt: Högern ser till sig själva och gör allt för att de som redan har det bra ska få det ännu bättre. Mycket vill ha mer, som det heter. Och givetvis får de som inte har mycket pengar betala för deras lyx.

Visst låter det fint att dra ner på arbetslösheten, och visst vill jag ha ett jobb att komma tillbaka till efter mammaledigheten, men metoderna för att sätta folk i arbete funkar inte! Alla vill väl ha låg arbetslöshet! Men jag kan inte rå för att det företag jag arbetade på gick i konkurs efter min sons födelse. Ska jag då behöva straffas för att jag inte har ett jobb längre? Min sambo har ett fast heltidsjobb här och vi har hus och barn. Är det då rätt att tvinga mig att flytta för att det finns jobb på en annan ort långt härifrån? Om jag ska ta med mig familjen måste sambon leta nytt jobb på den nya orten, och så går det runt i en ond cirkel om han inte hittar nåt nytt arbete... Om ni försöker påstå att det inte är sant, läs då det här:  (http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1213722.ab

Det är tur att jag har föräldradagar kvar som räcker ett bra tag till så att jag slipper kontakta arbetsförmedlingen och a-kassan. Men det skulle inte förvåna mig om de tar bort förmånen att vara hemma med sina barn heller. Då får de ju mer pengar till sina lyxvillor och dyra bilar. Jag har högskoleutbildning och är inte outbildad, men jag har inget jobb längre för det. Men tro det eller ej, jag försöker få ett! (Det verkar ju inte högavlönade borgare som fått sin utbildning och jobb av pappa förstå...) Och jag tycker faktiskt inte att man måste ha utbildning för alla jobb. Men när jag ringde Manpower och sa att jag kunde tänka mig att stå på line bara för att få jobba, då säger de att jag har fel utbildning för det! De påstod att jag skulle ha logistikutbildning för det! Tro mig, jag jobbade på line på somrarna i tonåren, inte en j*vel var högskoleutbildad och de klarade faktiskt av sina jobb ändå!

Jag kan hålla med om att vissa personer klarar av att arbeta, trots sin sjukskrivning, och de ska givetvis arbeta om det finns något jobb för dem. Men alla kan inte jobba. Min syster operarades för diskbråck för ett par år sedan, men har fått såna men från det att hon nu är sjukskriven. Hon har fått sittförbud(!) av sin sjukgymnast och får endast sitta om hon verkligen måste (ex i bilen till träningen). Hon vill jobba, men varken kan eller får för sin läkare. Är det rätt att straffa henne för det?

Ärligt talat så är det löjligt med påhopp av partiledare och andra politiker. Alla har de väl sina lik i garderoben. Oavsett om de är högern eller vänstern så verkar de fuska. Men det verkar som om det generellt är så att de som har mycket pengar är de som fuskar mest. Det är tur att vi som inte har så mycket pengar i alla fall har rent mjöl i påsen.

SVejsan skrev 2007-11-30 10:55:10 följande:
    Dom obekväma förändringarna kommer ju självklart först. För att få råd att göra förändringar i annat sedan. Rent taktiskt gör de helt rätt. Försämra för de svaga... Vilka menar du?Sjuka och arbetsoföra menar du? För dessa så ser man över hur skyddsnäten skall vara kvar och säkras.Arbetslösa, Felutbildade och Outbildade anser jag inte är svaga... Tillspetsat:Vissa försämringarna för dessa är för samhällets bästa... (50 florister kan inte få arbete i "Lilleköping" eller skall alla skattebetalare betala så de kan stanna och invänta att ett jobb dimper ner framför dom)----Det knöliga ligger i när det finns sådana som kan göra en arbetsinsats men har en arbetsförmågenedsättning och det är svårt att få nivån rätt. Ligger det på regeringen eller delegerat organ om det blir synd om dessa?
    Stolt mamma till Julius
Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!