Inlägg från: cDk3r |Visa alla inlägg
  • cDk3r

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

el skåpet

Alltså sambandet ekonomisk tillväxt och befolkningstillväxt gäller ju bara i-länder.

En bra start är ju att utveckla kärnkraften och avveckla kol&olja.

Att du bara väljer att svara på vissa delar av inlägg, är det ett erkännade på att du de fakto inte kan ett skit om det?

• cDk3r

el skåpet,
    du fortsätter att undvika att kommentera sambandet mellan befolknings tillväxt och ekonomisk tillväxt i i-länder.
    Ska jag uppfatta det som att du går emot vad de allra flesta nationalekonomer är överens om?

• cDk3r

"Hur menar du?
    Du vill ha befolkningstillväxt UTAN ekonomisk tillväxt? Förstår jag dig rätt så vill du ha en ekonomisk tillbakagång. Lycka till med det.."

el skåpet:

Ehh va?
    Jag påstår att befolkningstillväxt i ett i-land går hand i hand med ekonomisk tillväxt.
    Jag propagerar för att jag vill ha en positiv befolkningstillväxt i Sverige för att inte få en negativ ekonomisk tillväxt.

Du å andra sidan hävdar att det sambandet inte finns eller så vill du ha en ekonomisk tillbakagång?

• cDk3r

el skåpet:
    Du vill alltså:

1)Ha en negativ befolkningstillväxt i Sverige även fast det förmodligen skulle innebära en negativ ekonomisk tillväxt?

Eller

2) Ha en negativ befolkningstillväxt och hävdar att inget samband mellan ekonomisk tillväxt och befolkningstillväxt finns?

• cDk3r

el skåpet

Andra länder struntar jag i, nu var det Sverige vi talade om och din vilja att ta bort/kraftigt försämra föräldraförsäkringen då du inte såg nån fara i att befolkningstillväxten blir negativ.
    Tydligen så är du med på spåret vad gäller befolkningstillväxtens samband med ekonomisk tillväxt. Men tydligen så ser du inget negativt i att Sveriges ekonomiska tillväxt skulle påverkas negativt?

Men ok, då har jag fått svar.

• cDk3r

För tex Indien som du dragit upp så har jag dock svårt att tro att deras ekonomiska tillväxt skulle påverkas negativt av en negativ befolkningstillväxt då deras befolkningstillväxt är överdrivet stor. De är ett av få i-länder som förmodligen skulle må bra av en negativ befolkningstillväxt.. Men nu var det ju inte det vi talade om från början.

..och jag håller på mig om att jorden INTE är överbefolkad. Det är en myt. Problemen ligger i överkonsumtion, snedfördelade resurser samt ovilja att överge kol/olja för bättre alternativ (ex kärnkraft!).

Heja kärnkraft!:)

• cDk3r

elskåpet
    "Var skrev jag det?"

Du emotsäger alltså typ varenda nationalekonom?

Över sikt så skulle det innebära en katastrof för Sverige om befolkningstillväxten var negativ.

Sluta vara så förvirrad, när du skrev "Japp" på exempel 1) i mitt tidigare inlägg så menade du alltså "Japp" på 2) ?

F.ö så är jag ingen följeslagare av det mediahypade klimathotet.

• cDk3r

/me luv när Micke kommer och styr upp

• cDk3r

jahapp, död åt den svage och guld åt den starke.

elskåpet, har du möjligtvis backat in i ett hörn och inte vill erkänna att du har fel eller har jag precis sprungit på en livs levande dunder nidbild av en borgare?
    I annat fall så får du gärna utveckla varför inte "Över sikt så skulle det innebära en katastrof för Sverige om befolkningstillväxten var negativ." är en katastrof för landet.

• cDk3r

åke vilse

Nej de flesta sjukskrivna flyttar nog inte ut till skogen, handlar gammal mat och äter på stadsmissionen. Men då är det ju som det skall vara. Jag vill inte till ett samhälle där sjuka måste äta utgången mat för att överleva.

Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!