Inlägg från: cDk3r |Visa alla inlägg
  • cDk3r

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

"Höj pensionsåldern"

Då blir inte folk gamla, det har du rätt i.

• cDk3r

Alexiaa

Indeed, Göran Persson rockade i debatter. Han var allt annat än mesig, GP har nästan lika mycket pondus som Achberg, dessutom så hade Mr Terminator sett liten ut bredvid GP.. ;)

• cDk3r

"Bildt däremot. Riktigt underhållande att lyssna på."

Men det är bara för att han låter så roligt!
    Heh nä men Bildt är nog den enda nuvarande ministern som jag tycker har pondus och är bra på att tala.

• cDk3r

"Om man inte kan lita på det tidningarna skriver..."

Tumregeln när det gäller källkritik mot tidningar/nyheter etc är väll att man litar på det som säger det man vill höra och är kritiskt mot det som säger något annat?

• cDk3r

Helt appropå ingenting:
    En sak jag reagerat på är att alla borgare är noga med att poängtera att ändringarna Moderaterna (oj förlåt, alliansen) gjort minsann inte slår negativt mot mindre gynnade och positivt mot bättre gynnade. Liknelsen "sparkar på de som ligger och slickar uppåt" är så fel den bara kan bli.
    Samtidigt som man poängterar att alla "jobbiga" förändringar görs ibörjan för att ha det överstökat långt innan nästa val, folk är glömska. Samtidigt sägs det att försämringarna för de mindre lyckligt lottade bara är temporär, det talas om en "övergångsperiod". Men det rimmar väll lite illa? Deras politik gynnar väll alla? Inte bara de välbeställda samtidigt som den är negativ för de mindre lyckligt lottade?

Lite motsägelsefullt.. Men men.

Reinfeldt står med en kalashnikov och kolvar en sjuk utslagen människa i huvudet, varje träff låter *supermariobrosplockapengarPLING* och ger en guldpeng i fickan till direktören.

Nåväl åter till tråden.

El skåpet, vad röker du och finns det så att det räcker till mig?
    Helt ärligt, du har verkligen satt dig på tåget som spårat ur, voltat och sen tagit eld. Inte dags att lägga ner?
    Människoliv är inte mer värda än insektsliv? 60Miljoner i ett afrikanskt land ska självdö så att resterande 30Miljoner i landet ska få det bättre? Ja det låter verkligen rimligt.
    Visst, för en gångs skull har du rätt vad gäller överbefolkning, det är ett problem i uländer. (Sen är jag fortfarande nyfiken på att se dig utveckla diskutionen du rymde från förut ang befolkningstillväxt i Sverige där du hade tagit cykeln och rymt till månen). Men lösningen är knappast att låta folk dö.

• cDk3r

"Jag tycker egentligen att det är rätt att belöna de som jobbar, och få ut alla som kan i arbete. OM sossarna får fortsätta regera på det sätt de gjort tidigare, kommer det ju faktiskt inte att finnas bidragspengar kvar till de som verkligen behöver det. foLK måste jobba, de som kan. Man kan itne vara hemma år efter år för att det är bekvämt. Och JO; det är måänga som gör så, och det är ju dem man vill åt."

Ja självklart. Men nu är det ju inte fuskarna jag värnar om.

• cDk3r

el skåpet

De sjuka och arbetslösa får det knappast bättre. Full sysselsättning och ett kärnfriskt folk kommer aldrig att vara en realitet..

En annan aspekt är även känslan av trygghet 'om jag blir sjuk' 'om jag blir arbetslös' som kraftigt har försämrats för alla som inte har ett kapital att falla tillbaks på eller erfarenhet/utbildning inom ett område där det är lätt att få jobb(i fallet 'om jag blir arbetslös', för även de kan ju bli sjuka..)

Trygghet är viktigt.

fia sthlm

Nej jag tror inte att S kommer att ändra tillbaks allt. Vissa delar kommer de låta vara eftersom de uppskattar förändringarna men det hade varit politiskt självmord att genomföra dom själv (ex slopandet av förmögenhetsskatten).
    Därimot tror jag att de kommer att förbättra arbetslöshetsförsäkring & sjukförsäkringen när de får makten igen. Vilket är de tyngsta sakerna imho.

• cDk3r

el skåpet

Om man får jobb är man per definition inte arbetslös. Jag skrev "De sjuka och arbetslösa får det knappast bättre.".

Sedemera är det en illusion att alla kan få jobb i en handvändning, hade det varit på det viset hade vi inte haft någon arbetslöshet eller hur?
    Alla har inte rätt förutsättningar för att snabbt kunna få ett nytt jobb.

"Har sjuka fått det sämre?"

Om vi bortser från misstron, hårdare krav och sänkt ersättning så nej.

• cDk3r

"Jysse skrev: "Det är väl bättre att alla har det lagom bra istället för att någon har det svinigt rikt och andra knappt mat på bordet!"

Vad menar du? Det kommer alltid att vara så att vissa är "svinigt rika" men många av dem har arbetat hårt för att bli det också, ska de ha samma levnadsstandard då menar du? Vad är det för vits att arbeta hårt kanske 6 dagar i veckan 12-13 timmar om dagen för att ha det "lagom bra""

Det ultimata om det hade fungerat är ju en marxistisk värld \o/
    Det finns väll inget dåligt i att _alla_ ska ha det bra?

Nu är ju inte det speciellt realistiskt, så självklart kommer det alltid att finnas snuskigt rika och snuskigt fattiga människor. Det vi bör kämpa mot är väll att hålla klyftorna så små som möjligt där ribban läggs på botten och inte i taket. Dvs att lägsta standarden skall vara så hög som möjligt men att ingen övre gräns finns. Hur rik den rikaste är är inte relevant, det som är relevant är hur dåligt den fattigaste har det.

• cDk3r

"Tycker det är jävligt bra att det kan bli hundförbud för vissa människor eft nyår!!!
    ÄNTLIGEN!"

Ja jag är riktigt imponerad över Eskil Erlandsson i den frågan. Han har uppvisat kunnande istället för att köra på mediahysteri-vinkeln.

Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!