• Anghammarad

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Det enda dem har som mål är att försämra för de svaga!!!!!!!! Nu så är ju sossarna mycket större, kan man inte göra något för att byta regering!!!!!!!??????? Dem borde inte få sitta kvar i regeringen när de har så få som röstar på dem!!!!!!!! Vad tycker ni????

• Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!
  • meic
    Fr1dlyst skrev 2007-11-30 16:29:12 följande:
    Kunde inte ha sagt det bätte själv!Sverige är ett så mesigt land! Se bara på USA. Där kan ni snacka om att se rika bara ser till sig själva, och de fattiga har knappt råd att leva.De som har mer pengar (sk "feta löner och lever i lyx") tror ni inte de har lagt många år på att plugga och läsa och arbetat som f-n för att få pengar? Så kommer det en sosseregering som tycker att de som inte har pluggat, hoppat av skolan och nu inte vill jobba utan gå på bidrag ska försörjas av de som faktiskt har gjort nåt av sitt liv? nej FY! De som har pengar har i de flesta fallen gjort sig förtjänta av det där lilla extra. Tycker ingen ska missunna dem det.
    Exakt! Där värdesätter man att utbilda sig och göra rätt för sig! Dessutom sparar folk, och sparar till sina barn... Här tar alla förgivet att få gå på högskolan, fuska sig till csn och ÄNDÅ klagar på att de får så himla lite studiebidrag! Här i sverige vågar man ju knappt säga om man haft en bra månad på företaget...
  • Fr1dlyst
    meic skrev 2007-11-30 16:33:27 följande:
    Exakt! Där värdesätter man att utbilda sig och göra rätt för sig! Dessutom sparar folk, och sparar till sina barn... Här tar alla förgivet att få gå på högskolan, fuska sig till csn och ÄNDÅ klagar på att de får så himla lite studiebidrag! Här i sverige vågar man ju knappt säga om man haft en bra månad på företaget...
    Ja precis! Jag anser iallafall att de som har mer pengar inte ska behöva lida pga dem som valt att leva ett liv med lägre inkomst.
    Dessutom snackar ni om jobben. För mig som är lite yngare och vill ha en fot in i arbetslivet är det helt och hållet omöjligt att någonsin rösta på sossarna. I förra valet ville de ju ha igenom en lag som gör det möjligt för arbetsgivare att sprka unga människor utan anledning. Hur tusan ska de unga då få jobb och veta att de ska få stanna där? Oavsett hur bra man sköter sig så skulle framtiden kännas osäker.
    Alliansen vill att unga människor ska få jobb lättare och att det ska vara lättare som ung att få lägenhet.

fozzie: håller med om att de borde ha tagit tag i flyktingpolitiken! Inte undra på att partier som Sverigedemokraterna osv bara växer för var dag som går..
    All I want for christmas is you.. Vecka 21
  • Mrs A

Äntligen blir det lite ordning!

I 12 år regerade sossarna med sina vänner utan att göra de förändringar som de lovade vid varje valrörelse. När kom de där jobben de pratade om? När blev det mer ordning i skolan? Nej, de hade fullt upp med att betala ut bidrag till folk, så det blev aldrig några förändringar.

NU helt plötsligt låter de på dem som att de skulle ha kunnat göra massor av bra grjejer. Men sorry, 12 år utan resultat glömmer man inte så lätt.

Äntligen blir det fler jobb, mer ordning och reda och svårare för folk att fuska!

Och diskussionen angående Mona; Sossarna har verkligen ingen mandat att skylla på andra partimedlemmar som glömt att betala skatt eller någon avgift. Nej, har man Mona som partiledare ska man nog hålla tyst och inte "kasta sten i glashus".

• Meli

www.familjeliv.se/Forum-5-65/m27445635.html

tänkte att denna tråd kunde vara intressant i diskussionen, ang opinionsmätningen. Inte så många som har svarat, men den enda som ångrat sig var en som röstat rött, och då skulle rösta blått i nästa val

Jag hoppas dock att de blå vet vad de gör, och inför de "jobbigare" förändringarna först, så att de bättre kan införas inför nästa val, så att de inte förlorar makten, för gör de det, så kommer det gå åt skogen för Sverige. VI BEHÖVER verkligen en blå regering.

• ångermanländska

Jag har studerat på universitet och arbetat större delen av mitt vuxna liv. På grund av sjukdom som ger kronisk värk blev jag förtidspensionär 2001 och jag kan lova er att det inte handlar om lathet! Jag skulle mer än gärna fortsatt arbeta och jag byter gärna med er som påstår att vi alla är simulanter. Ta över min värk och den lilla summa pengar jag får att leva på och låt mig bli frisk och arbetsför igen! Jag blir så trött på människor (även regeringen) som drar alla över en kam. Det finns säkert de som skulle kunna arbeta och ändå fått sjukpension, men de flesta av oss kan helt enkelt inte arbeta längre. Vem vill anställa någon som kanske bara kan arbeta 5-6 timmar per månad eller mindre? Var tacksamma för att ni är friska och kan arbeta men kasta inte skit på oss som inte längre klarar det! Jag har ändå arbetat i från 14 års ålder fram till 51 år, att jag inte längre kan det är faktiskt inte mitt fel. Jag har definitivt inte bett om att bli sjuk!

• meic
    ångermanländska skrev 2007-11-30 18:32:50 följande:
    Jag har studerat på universitet och arbetat större delen av mitt vuxna liv. På grund av sjukdom som ger kronisk värk blev jag förtidspensionär 2001 och jag kan lova er att det inte handlar om lathet! Jag skulle mer än gärna fortsatt arbeta och jag byter gärna med er som påstår att vi alla är simulanter. Ta över min värk och den lilla summa pengar jag får att leva på och låt mig bli frisk och arbetsför igen! Jag blir så trött på människor (även regeringen) som drar alla över en kam. Det finns säkert de som skulle kunna arbeta och ändå fått sjukpension, men de flesta av oss kan helt enkelt inte arbeta längre. Vem vill anställa någon som kanske bara kan arbeta 5-6 timmar per månad eller mindre? Var tacksamma för att ni är friska och kan arbeta men kasta inte skit på oss som inte längre klarar det! Jag har ändå arbetat i från 14 års ålder fram till 51 år, att jag inte längre kan det är faktiskt inte mitt fel. Jag har definitivt inte bett om att bli sjuk!
    Absolut inte, och jag känner verkligen med dig och du ska inte behöva lida. Det tycker jag inte! Men DÄREMOT så finns det många som faktiskt inte vill jobba och som utnyttjar systemet, de pengarna borde gå till sådana som dig som faktiskt inte kan arbeta. Därför är jag glad att de ändrar på det så att det går till rätt människor. Min far är sjukpensionär så jag vet hur tufft det kan vara med alla kontroller, läkarintyg etc nu men det ska det vara.
  • tobiq
    meic skrev 2007-11-30 16:02:18 följande:
    Jag tycker det är skitskönt rent ut sagt att de vann... Menar såklart inte att man ska sparka på de svaga, men däremot tror jag inte det hjälper nån att låta dom gå hemma år efter år och leva på bidrag! Folk är SÅ lata i detta landet och tar allting för givet, fuskar när dom är sjuka och är inte ens tacksamma för vår, fantastiska, föräldraledighet. Tycker det är sorgligt alltså.Hade de inte vunnit så hade jag emigrerat.

Tror du ärligt talat att det många här som lever på socbidrag/sjukpenning/a-kassa för att dem tycker att det är så roligt?:S Är du medveten om vilka löjliga summor man får i bidrag? Dem enda som kan tjäna på att vara arbetslösa är folk som jobbar svart och får in pengar på annat håll för det kan inte finnas många som tycker att det är roligt att leva på existensminimum!

Sedan måste jag säga att jag hellre lever med att några bidragsfuskare får sitt lilla roliga än att det blir ett helvete för alla som verkligen behöver bidragen! Bara för att några fuskar så går det åt helvete för alla sjuka och dem som vill ha jobb men inte får några. För att skaffa jobb är inte det lättaste och du har försökt någon gång.

• tobiq

Förresten en liten fråga bara, finns det någon i denna tråd som röstar blått som förresten har dålig ekonomi eller är arbetslös? Är lite nyfiken på det!

• meic
    tobiq skrev 2007-11-30 19:17:07 följande:
    Tror du ärligt talat att det många här som lever på socbidrag/sjukpenning/a-kassa för att dem tycker att det är så roligt?:S Är du medveten om vilka löjliga summor man får i bidrag? Dem enda som kan tjäna på att vara arbetslösa är folk som jobbar svart och får in pengar på annat håll för det kan inte finnas många som tycker att det är roligt att leva på existensminimum! Sedan måste jag säga att jag hellre lever med att några bidragsfuskare får sitt lilla roliga än att det blir ett helvete för alla som verkligen behöver bidragen! Bara för att några fuskar så går det åt helvete för alla sjuka och dem som vill ha jobb men inte får några. För att skaffa jobb är inte det lättaste och du har försökt någon gång.
    Ja jag tror att det är ganska många som hellre får ut mindre och slipper jobba ja. Det är jag helt övertygad om faktiskt. Dom som verkligen behöver bidragen kommer att få dom... Det är ju inte så att de lagt ner/ska lägga ner allt vad hjälp och bistånd heter. Men många gånger handlar det om att ta sitt eget ansvar också. Jag tror det är många som fastnar i bidragsfällan.
    Jag vet att det inte är det lättaste att skaffa jobb, men det är ju ingen omöjlighet precis... Vi har fri utbildning i Sverige och alla har väldigt goda möjligheter att skapa sig ett bra liv, var i landet man än bor och hur man har det ställt ekonomiskt sedan tidigare. Jag har jobbat många år i många olika brancher, men är i dag egen företagare.
  • Arga Klara

Lilla Smilla skrev: Ska jag då behöva straffas för att jag inte har ett jobb längre? Min sambo har ett fast heltidsjobb här och vi har hus och barn. Är det då rätt att tvinga mig att flytta för att det finns jobb på en annan ort långt härifrån?

Nej, det finns ingen som tvingar dig att flytta. Det som kan hända är att du blir avstängd från A-kassan, men bara om det inte finns särskilda skäl(barn kan vara ett, man kan även överklaga beslut).

Den här regeln var faktiskt inte alliansens påhitt heller, det kom till då sossarna satt vid makten.

Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!