Inlägg från: el skåpet |Visa alla inlägg
  • el skåpet

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Alexiaa skrev 2007-12-17 10:15:28 följande:

el skåpet skrev 2007-12-17 10:11:53 följande:Fast indier i det stora hela har inte det bättre idag än för 20 år sedan, det du ser är ett fåtal personer som lyckats tjäna stora pengar fort.
    ????

Nu tror jag du missat en hel del va? Läs på och återkom.
  • el skåpet
    Alexiaa skrev 2007-12-17 10:43:00 följande:
    el skåpet skrev 2007-12-17 10:40:44 följande:Jag säger samma sak, läs på och återkom helt enkelt.Indien ligger välidgt lite över "bnp per capita" än vad de gjorde för 20 år sedan.
    en.wikipedia.org/wiki/Economy_of_India
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2007-12-17 11:51:24 följande:

el skåpet skrev 2007-12-17 11:17:32 följande:Kollar du så har medelindierna inte fått det bättre även om ekonomin blomstrar.Var på ett seminatium om världens utveckling för inte så länge sedan, där tog det upp att just Indien verkligen inte är ett u-land och inte varit på välidgt många år.Men en stor del av dess befolkning lever med svenska mått välidgt uselt!
    Om ett land har tillväxttal på nästan 10% årligen, växer inte ekonomin då?

Indien är FRUKTANSVÄRT MYCKET människor, jag tror du inte (inte jag heller) förstår hur många de är. Det hade varit totalt omöjligt för alla dessa och ha bra standard. Möjligen har 300 miljoner (lika många som USA) bra standard idag, resten har det inte. För 20 år sedan kanske 2 miljoner hade bra standard (gissar bara).

Varje år utexamineras 3 miljoner högutbildade i indien.

Råkar veta en hel del om landet av en speciell anledning.
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2007-12-17 12:01:41 följande:

el skåpet skrev 2007-12-17 11:57:01 följande:Oj, knappast det var 2 miljoner för 20 år sedan och 300 miljoner idag.Sedan vet jag inte om jag litar på jsut wikipedia
    Plocka fram något som styrker det du säger då.

Vill du jag skall länka till andra informationskällor på nätet som beskriver indiens utveckling?
    Hur många vill du ha?

Du måste vara ganska unik om du tror att landet legat stilla.
  • el skåpet

cDk3r skrev 2007-12-17 12:29:20 följande:

Jag propagerar för att jag vill ha en positiv befolkningstillväxt i Sverige för att inte få en negativ ekonomisk tillväxt.
    Och då får du mycket mer press på miljön.
  • el skåpet

cDk3r skrev 2007-12-17 13:09:21 följande:

el skåpet:Du vill alltså:1)Ha en negativ befolkningstillväxt i Sverige även fast det förmodligen skulle innebära en negativ ekonomisk tillväxt?
    japp, fast än mer i andra länder som har rätt mycket mer munnar och mätta än vi.
    Det blir inte negativ ekonomisk tillväxt om man per person. Varje person kommer få det bättre
  • el skåpet

cDk3r skrev 2007-12-17 15:31:16 följande:

Tydligen så är du med på spåret vad gäller befolkningstillväxtens samband med ekonomisk tillväxt.
    Var skrev jag det?
    Eller räknar du på den totala tillväxten? Det är självklart att 1000 personer har lättare och konsumera mer än 500 personer. Men om resurserna inte räcker, vilka skall maka på sig?
    Hur många djurarter har vi utrotat om 50 år?
    Åka skidor i alperna kan man ju snart glömma, våra barn kommer eventuellt aldrig se snö i vuxen ålder såvida de inte reser norra sverige. Länderna kring medelhavet kommer ha ökenklimat
  • el skåpet

cDk3r skrev 2007-12-17 15:36:38 följande:

För tex Indien som du dragit upp så har jag dock svårt att tro att deras ekonomiska tillväxt skulle påverkas negativt av en negativ befolkningstillväxt då deras befolkningstillväxt är överdrivet stor. De är ett av få i-länder som förmodligen skulle må bra av en negativ befolkningstillväxt..
    Du kan förmodligen åka till vilken större stad som helst i Indien och se kaoset. Avgaser så du knappt kan andas.

Om de fått höra om vår nollvision i trafiken så hade de skrattat på sig.
  • el skåpet

cDk3r skrev 2007-12-17 16:13:05 följande:

Över sikt så skulle det innebära en katastrof för Sverige om befolkningstillväxten var negativ.
    På vilket sätt skulle det vara katastrof?
  • el skåpet

Micke skrev 2007-12-17 17:12:20 följande:

el skåpet skrev 2007-12-17 17:06:09 följande:Ekonomin klarar inte av att det blir fler och fler äldre, samtidigt som det blir färre och färre som arbetar.
    Det är mycket som ekonomin inte klarar, beror på vilka krav man har. Förr i tiden fanns inte åldringsvård överhuvudtaget.

Dessutom går tekniken frammåt, förhoppnnigsvis börjar de få in mer privata alternativ inom åldringsvården med nya ideer. Djur och annat kan göra susen för välbefinnandet.
Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!