Inlägg från: Alexiaa |Visa alla inlägg
  • Alexiaa

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

el skåpet skrev 2007-12-13 23:12:52 följande:

Ett visst bidrag när man skaffar barn kan det säkert finnas fog för men sverige har på tok för höga bidrag vid barnfödande. Det märker man ju själv nu när man blivit pappa, fan vad klirr det blev på grund av det. Dels får man barn som faktiskt är något väldigt positivt om man nu vill ha barn, plus att man får mycket mera pengar.Jag tycker då det är klart mycket mer synd om singlar som får sköta sitt hem på sina små löner och letar något partner.
    Jag är som sagt emot deg höga bidrag man får när man blivit förälder...men klirr i kassan är väl att ta i!
    Knappast som att du blir förmögen på den lilla summan man får...
  • Alexiaa
    Mia83 skrev 2007-12-13 23:14:08 följande:
    Det var ett fullgott svar, men det krävde att man tänkte ett steg till framåt.
    Nej, det var inget fullgott svar...det var inte ens ett svar.

Det är som att jag frågar vad är färgen på svenska flaggan och du börjar babbla om något annat.
    Jag frågade kort och gott helt enkelt "vem som inte vill få ut folk i arbetslivet"...det kan vara ett väldigt enkelt svar.
    Inte svara att alliansen vill få ut folk igen!!!
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-13 23:15:47 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-13 23:07:30 följande:
    Självklart finns det, men om det går tio svenskar som inte kan sköta sitt liv på varje amerikan som inte klarar så kanske det är en rättvisande bild. USA har ett mycket bättre klimat för jobbskapande, det är lättare och få jobb där. Sverige har ju bättrat sig men går man tillbaka några år så var arbetsmarknaden löjligt trög. Kunde man inte språket (gäller väl än) och/eller har dålig utbildning så var det extremt svårt och få jobb i sverige. Nu är det mycket lättare men fortfarande långt ifrån USA's rörlighet
    Jo, men har du inte utbildning ska du väl inte heller kunna få jobbet...eller menar du vi ska ha outbildade människor på våra arbetsplatser? eller människor som faktiskt inte kan göra sig förstådda...
  • Alexiaa
    JHarvey skrev 2007-12-13 23:17:53 följande:
    Alexiaa - Jaa, en lite mer trovärdig tidning som DN eller SvD kanske? Vad vet jag Tycker mig allt som oftast se aftonbladets huvudrubriker vara något i stil med " Kikkis fyllekörning", "Gynning sätter in nya tuttar", "Gynning tar ut sina nya tuttar","Så gör du för att få igång ditt sexliv i sommar", "Reinfeldt åkte taxi", "Göran Persson har byggt hus" osv.Känns inte som någon vidare djup journalistik faktiskt... Fast å andra sidan läser jag inte aftonbladet annat än någon gång på nått café!
    Nja, då har du nog fått det lite om bakfoten!
    SVD och DN är inte mer seriösa än just Aftonbladet och Expressen, däremot så sätter de ju sina rubriker på det viset för det skapar intresse.
    Men läser du innehåller märker du att det är ingen skillnad på SVD och Expressen för att ta som exempel!
    Våra källor måste ju vara tidningarna och det är därifrån vi får vår information, visst ska vi alltid vara kritiska emot det vi får lära oss.
    Men att säga att en källa är opålitligt vet jag inte.
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-13 23:19:44 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-13 23:17:17 följande:
    Finns massor av jobb där det inte krävs utbilding för att man skall klara det. Och det var inte så länge sedan (vi kanske fortfarande har det) som sverige hade världens mest välutbildade taxi-chauförer. Läkare, ingenjörer m.m. som kommit hit från andra länder men som inte fått jobb på grund av vår tröghet. De kör taxi istället
    Jo, det är uselt...verkligen uselt och klart invandrare ska få jobb.
    Men de har utbildning som sagt, vi kan ju inte ha outbildade människor på arbetsplatserna där det kräver en viss kompetens.
  • Alexiaa
    Mia83 skrev 2007-12-13 23:18:35 följande:
    Alla kan inte vara akademiker. Som det är idag så går många jobb till akademiker, trots att jobben inte kräver sådan utbildning.
    Men det är väl logiskt att de går före, de anses ju som en bättre person på arbetet för de just har en utbildning och borde veta lite mera kanske.
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-13 23:22:11 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-13 23:19:48 följande:
    Det kan du ge dig fan på att de är, det är helt olika typer av tidningar. Märks att du inte varit i sverige på ett tag
    Jag har varit i Sverige för inte alls så länge sedan, läser också tidningar på nätet varje dag.
    Många av sina artiklar som DN har är samma som de som Aftonbladet här, skrivna av en frilansare helt enkelt.
    Så just fakta ifrån SVD är inte bättre än Expressen!
  • Alexiaa
    Mia83 skrev 2007-12-13 23:23:07 följande:
    Så en ekonom är bättre på att städa t ex?
    Nä, men man kanske ses som en annan tillgång och kanske som en person som är mer villig att arbeta för att man just ändå tagit en examen.
    Men inte är man bättre på just det jobbet, men tror det är få ekonomer som faktiskt skulle ta ett städjobb!
  • Alexiaa
    Mia83 skrev 2007-12-13 23:23:58 följande:
    Aftonbladet och expressen är endast sensationstidningar, och definitivt inga tidningar jag tar på allvar.
    Jo, sensationstindingar för de är kvällstidningar men öppna tidningen och läs innehållet istället.
    Då borde du märka att det är fakta och sanning som står i båda liksom, läs och jämnför tidningarna under en vecka så märker du!!!
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-13 23:25:30 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-13 23:23:32 följande:
    Det tyder mer på att du har svårt och avgöra vad som är fakta, tror inte så många skulle hålla med dig. Fast de flesta tycker att i princip alla journalister borde rycka upp sig rejält, vad jag vet så är journalister den typ av yrkeskår som har lägst trovärdighet när man jämför trovärdighet mellan olika yrkeskårer.
    Du vet väl att DN blivit fälld för plagiat ganska många gånger va?
    Tror inte jag har svårt att skilja på fakta, däremot tror jag många blivit lärda av människor som påstår sig veta att DN skulle vara en "renare" tidning än Expressen.
    Kanske att man vill verka mer märkvärdig att man har fakta ifrån SVD istället för Expressen, när deras artiklar många gånger är lika.
Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!