Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!
till och med aftonbladet har nu fått upp ögonen för att bidragen till Afrika har misskötts:
www.aftonbladet.se/nyheter/article1549101.ab
www.aftonbladet.se/nyheter/article1542423.ab
till och med aftonbladet har nu fått upp ögonen för att bidragen till Afrika har misskötts:
www.aftonbladet.se/nyheter/article1549101.ab
www.aftonbladet.se/nyheter/article1542423.ab
"Jag ser bara det äckliga i att en stor del av rika anser att dom är bättre än "vanliga" människor just på grund av att dom har pengar.. Dom anser att dom är förmer än andra och förtjänar att behandlas bättre och ha andra rättigheter.. Det tycker jag är äckligt.. (en stor del asså inte alla, viktigt att poängtera)"
Att de kan köpa sig en bättre service innebär inte att de anser sig vara bättre än vanliga människor.
Har inte upplevt den attityden som du hävdar att "en stor del" av dessa rika skulle besitta. tycker snarare det låter som avundsjuka..
"Jag vet många som har varit arbetslösa och senare fått jobb.. Och mått mycket bättre av att ha ett jobb, de har blivit som förändrade människor! Jobb handlar ju faktiskt om sociala kontakter.. Osså finns det ju faktiskt dom som tycker om sitt jobb :-P..."
Givetvis. Få skulle dock gå till jobbet kl 7 en måndag om de fick lika mkt om de låg kvar i sängen.
"Jag vet en kvinna som i åratal gjorde allt hon kunde för att slippa att jobba och denna kvinna var allvarligt talat hemsk (ursäkta).. Men så fick hon ett jobb och helt plötsligt var hon helt förändrad, hon fick ett helt annat socialliv. Hon sa en gång att det kändes bra att jobba för att det kändes som en mening hade lyfts in i hennes tillvaro.. Så jag tror visst att jättemånga jobbat även om de inte behövt det (kalla mig gärna naiv om du vill).."
Tror du är naiv. Anledningen till att det sociala livet blir lidanande när man är arbetslös är för att de flesta trots allt arbetar. Du blir ensam.
Slapp folk arbeta så kunde de istället träffas på golfbanan, stranden eller i ngn form av förening.
"Förresten sa jag inget om att ingen skulle jobba.."
Nej givetvis skulle en del arbeta. Inte påstått ngt annat. Förkastade bara medborgarlönen.
el skåpet skrev 2008-01-06 15:44:50 följande:
little mommy skrev 2008-01-07 13:46:41 följande:
fy f-n vilken jävla sandlåda. För mkt kärringar i tråden nu...
"gnällkärringar" skulle det stått.
wosh: Nej bensinpriset ska inte fördubblas.
Och ja det är lättare att få jobb om man gått ut gymnasiet och inte är gravid när man söker jobben.
Och redan idag måste du ha läst på gymnasium innan du kommer in på högskolan.