Inlägg från: el skåpet |Visa alla inlägg
  • el skåpet

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Micke skrev 2007-12-17 18:50:03 följande:

Ska vi slå ihjäl de äldre?
    Ja precis!

Du kommer nog få se på en hel del mer val där vi får priortera, fler och fler sjukdomar går och bota men det kan kosta på.

Personligen så har jag ingen lust och ruttna på långvård eller liknande utan då kan man lika gärna säga godnatt
  • el skåpet

Micke skrev 2007-12-17 19:29:16 följande:

Vet dock inte om jag gillar idéen om att slå ihjäl folk som inte längre är produktiva.
    Den varför framföra den då?
  • el skåpet

Micke skrev 2007-12-17 19:41:28 följande:

el skåpet skrev 2007-12-17 19:39:10 följande:För att försöka förstå hur du menar. Det är liksom själva idén med ett diskussionsforum, att diskutera och försöka förstå vad någon annan tycker och tänker.
    Nej det var inget försök att förstå hur jag menar. Enbart ett sätt och förstöra diskussionen.
  • el skåpet

Micke skrev 2007-12-18 08:03:21 följande:

el skåpet skrev 2007-12-18 00:10:09 följande:Blir så när du inte klarar av att svara på frågorna du får. Då får man gissa vad du vill få fram. Men berätta nu hur du hade tänkt dig att en befolkningsminskning skulle fungera, utan det blev en katastrof för ekonomin?
    Det går utmärkt och kommer att hända, för jag tror inte du heller tror att det går och öka befolkningen på det sätt som vi gjort (tänker mest på omvärlden).
    Det är en myt att det måste finnas folk för att ta hand om de gamla.
    Vi överkonsumerar en hel del, samt att teknik m.m. bara blir bättre. Skulle det knipa i äldrevården så får man strypa lite av den överdrivna konsumtion och överföra mer folk till äldrevården om det är detta som oroar dig. Du kan inte direkt påstå att folk svälter idag.. (sverige alltså)
  • el skåpet

Micke skrev 2007-12-18 10:03:10 följande:

el skåpet skrev 2007-12-18 09:59:14 följande:Handlar inte om att rent fysiskt ta hand om äldre, utan att att ekonomiskt få ihop att en liten andel personer ska försörja resten.
    Höj pensionsåldern
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2007-12-18 10:56:44 följande:

Jag vet inte hu rmånga procent det är, men man hör och ser ofta sjukskrivna och då menar jag folk som är sjuka.
    Visa en!

Att höra är inte samma sak som att de faktiskt finns. Gnället handlar mer om att man vant sig vid en viss standard men nu kanske får sänka den något, att köpa en platt tv kan krävas lite planerande.
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2007-12-18 11:03:51 följande:

el skåpet skrev 2007-12-18 11:02:48 följande:Det vore ju ganska hemskt att göra det, det ska väl kunna vara en rättighet att inte behöva arbeta när man är såpass gammal.
    Hemskt? Jag tror de flesta mår väldigt bra av att få arbeta längre, massor gör det redan.
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2007-12-18 11:09:01 följande:

el skåpet skrev 2007-12-18 11:06:35 följande:Usch, det tror jag verkligen inte!Jag tycker det vore hemskt om man skulle behöva jobba tills man typ är 70 år gammal, och tror inte de flesta skulle vilja göra det heller.Nä, höja någon pensionsålder skulle bara kännas fel!
    Du menar man mår bättre av att sitta och titta ut genom fönsterrutan?

Man kan gå ner i tid eller på annat sätt anpassa men det är många som vill jobba efter pension. Finns ju arbetsförmedlingar just för pensionärer.

www.sextioplus.se/
  • el skåpet

Sundance76 skrev 2007-12-18 11:20:32 följande:

Man väljer inte att bli sjuk - jag är själv sjuk och hade jag kunnat jobba så hade jag gjort det. Tyvärr har det medfört stora ekonomiska bekymmer för mig och min familj
    Kunde du inte sparat en del medan du jobbar?
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2007-12-18 11:20:07 följande:

el skåpet skrev 2007-12-18 11:17:56 följande:Alla sitter inte och tittar ut genom fönstret, det är då man har chansen att faktiskt göra roliga saker och inte arbeta.Man ska göra saker man tycker är roligt och uppleva saker man inte kunnat göra tidigt!Jag skulle aldrig jobba en dag över 65 alltså...
    Tänk på att du nu pratar om världens ensammaste folk. De sociala egenskaperna hos svenskar är mycket låga. Och det blir svårt och fylla varje dag med fritidsintressen. Möjligen kan det vara skönt ett tag men det brukar inte dröja länge innan man klättrar på väggarna
Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!