Inlägg från: Alexiaa |Visa alla inlägg
  • Alexiaa

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Mia83 skrev 2007-12-13 23:26:23 följande:
    Enda anledningen till att de utan utbildning konkurrerar med akademiker om jobb är ju att det inte finns lediga jobb för akademikerna i de branscher de tänkt arbeta. Så den situationen är inte alls konstig.Ska då en akademiker belönas med förtur till ett försörjningsjobb för att h*n valt en utbildning som inte leder till jobb?
    En ekonom som är utbildad behöver inte ta ett städjobb, då har den personen helt enkelt sökt välidgt fel måste jag säga.
    Jag vet tom folk utan akademisk examen som jobbar inom ekonomi...
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-13 23:28:03 följande:

I aftonbladet eller expressen så kan man exempelvis läsa artiklar som "banta 5 kg på tre dagar" ungefär varannan dag...Eller varför inte "kändis slog huvudet blodig!!!", i tidningen står det sedan att det hände för 5 år sedan.Kommer ihåg när lasse kroner var på löpet på afonbladet tror jag, han var utblottad. sedan såg jag han i en intervju och där berättade han att de grävt fram något som hänt för 8 år sedan
    Fast de du nämner är just löpsedeln som de använder för folk ska köpa...öppna tidningen och läs artiklarna istället säger jag.
    Det står ganska mkt skvaller i DN också, och många artiklar får de ju från samma källa.
  • Alexiaa

Läste senast igår på DN då det stod något stort om Paris Hilton, före exempelvis Al Gores besök i Sverige...som ett exempel av många.

• Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-13 23:30:15 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-13 23:27:32 följande:
    Att använda tidningar som bas för information man tar till sig kommer göra en själv lite korkad. det står för mycket skit där.De tidningar som tillåter kommentarer och länkar till bloggar brukar jag själv tycka är mer trovärdiga, det är alltid någon som har mer kött på benen om det man läser som man kan checka upp
    Men usch, bloggar ska man verkligen ta med en nypa salt...det är så mycket osanningar där.
    Man ska alltid ta den information med en nypa salt och granska den, tex en bok i skolan som används för att lära ut innehåller även den ibland många fel.
    Men eftersom media ändå är den tredje statsmakten så måste vi ju ändå kunna använda det som fakta!
    För vart ska annars vår information komma ifrån?
  • Alexiaa
    Mia83 skrev 2007-12-13 23:31:58 följande:
    Haka inte upp dig på att jag tog just ekonom som exempel, det kan lika gärna vara läkare eller lärare.Men tack för att du hjälpte mig med poängen.Vissa väljer helt galet när de utbildar sig och belönas sedan med förtur till arbeten som inte kräver utbildning, för att de inte tänkte efter innan de valde inriktning.
    Fast varför är det ens viktigt egentligen...en läkare blir ju oftast just läkare, ekonom är en bred utbildning precis som också jurist.
    Få jurister vill ju faktiskt ta ett städjobb eller köra truck eller vad man nu gör...
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-13 23:33:14 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-13 23:30:35 följande:
    Det finns givetvis skvaller i mer seriösa tidningar med, men expressen och aftonbladet har nästa i huvudsak skvaller. de tycker ju jordens viktigaste nyheter är de såpor som går i teve. nu är det väl "bonde söker fru" som är hetast, för ett tag sedan var det idol
    Fast det är bara löpsedeln juu...och det är på nöjes sidorna du hittar just detta saker du talar om och nöjessidor behövs även de.
    Men ser du till tidningarna helhet så är det annat som också står där och det finns många intressanta krönikör och granskningar av politiska och ekonomiska saker.
  • Alexiaa

Ett annat exempel som stod i SVD igår (på nätet) "Ingen vill köpa Orson Welles" oscar...det var den stora nyheten som stod när jag läste igår.
    Är det mer seriöst än saker om "Idol"?

• Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-13 23:35:10 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-13 23:32:13 följande:
    Om du inte lärt dig vara kritisk och inte har andra informationskällor så är det givetvis illa. Vetenskaplig literatur kan ju vara ett tips. Men man måste alltid kolla på flera ställen samt få historier från olika ursprungskällor för att öka på trovärdigheten
    Jag har lärt mig vara kritisk mot all information jag får, därför såg jag också många fel i utbildningen på skolan.
    Många böcker i skolan är rena dyngan verkligen, även vetenskaplig litteratur har fel och är ofta väldigt vinklad.
    Ta bara ämnen som psykologi där det råder hur många teser som helst!
    Klart man ska granska sin information...men i vissa ämnen kan du inte gå och låna en bok och läsa 350 sidor helt enkelt.
    Därför måste vi läsa tidningar och ta in vad de skriver, men med sunt förnuft och inte lita blint på det.
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-13 23:36:38 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-13 23:34:35 följande:
    Om du anser afonbladet och expressen är intressanta och trovärdiga så håll det för dig själv, säger du det högt till andra så kommer du bara göra bort dig
    Det tror jag inte, det är folk som vill verka lite smartare fast de verkligen inte är det som säger "SVD är bättre än Expressen" och mer trovärdig.
    Det säger ganska mycket om den personen, ungefär som när en människa skryter om sig själv...det visar då på osäkerhet.
    Ta reda på vilka som skriver artiklarna så märker du att källan är skrämmande ofta lika i de tidningar vi talar om.
  • Alexiaa

New York Times som räknas som en av Amerikas mest seriösa tidningar har även de en hel del skvaller...men får beröm också för sin seriösa och obejktiva stil.

Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!