Inlägg från: el skåpet |Visa alla inlägg
  • el skåpet

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Alexiaa skrev 2007-12-18 11:37:42 följande:
    el skåpet skrev 2007-12-18 11:36:22 följande:Snacka om att folk är tråkiga och saknar liv...Men jag tror en majoritet av svenskarna inte skulle vilja jobba efter 65 års ålder.Jag skulle aldrig i livet sätta min fot på ett arbete om jag kommit upp i den åldern, nä usch så tråkigt har jag inte så måste gå tillbaka till jobbet.
    du kommer nog på andra tankar när du börjar närma dig
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2007-12-18 12:00:39 följande:

Herregud, jobba gör man väl för att tjäna pengar eller fördriva lite tid...när man är gammal bör man ju ha roligt.
    Lider du nu då? Är du lat?
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2007-12-18 12:44:44 följande:

Sluta jobba tänker jag nog göra bra mycket tidigare än 65 också...
    Har du några problem med att andra måste jobba för dig? Antar att du inte har några moraliska problem med att leva på bidrag
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2007-12-18 15:51:38 följande:

el skåpet skrev 2007-12-18 15:19:00 följande:Jag är miljonär så jag lever inte precis på bidrag...Men jag skulle aldrig jobba efter 65 års dagen även om jag inte hade gott om pengar, det finns liksom inte. Så höja åldern för att gå i pension låter dumt...
    Har du tjänat ihop pengarna själv?
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2007-12-18 15:56:17 följande:

Men jag är främst emot Alliansen av andra orsaker, att 4 så olika partier inte kan styra och att vi har en mesig statsminister som inte kan representera Sverige på ett värdigt sätt utomlands.
    det har gått helt utmärkt hitills. kan förmodligen inte gå bättre om man ser till det politiska arbetet.
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2007-12-18 19:29:41 följande:

Göran Persson var ju verkligen ingen mes, det säger ju alla poltiker (oavsett partitillhörighet) att Göran Persson var bufflig och agressiv ibland i sina debatter.Har ni aldrig hört att han var lite bufflig? Man kan ju inte vara både mesig och bufflig...Men jag tänker på när Reinfelt träffade Arnold Schwarznegger i Kalifornien och han såg ut som en liten, liten kille som träffade sina stora idol.En amerikansk vän till mig sa faktiskt när det var en liten notis i en lokaltidning om detta, "är det eran premiärminister, han ser så rädd ut".Han känns inte som en stadsman och ser otrygg ut i kostym och kan inte representera Sverige på ett bra sätt...man ser så tydligt att han är otrygg bland världens toppar av politiker.
    Reinfelt har en helt annan personlighet jämfört med GP. Jag antar att de som jobbar under Reinfelt gillar han skarpt då han verkar vara personen som lyssnar. Reinfelt hade säkerligen lyckats fantastiskt bra som företagsledare och det visar sig tydligt på regeringen nu för de jobbar som ett effektivt företag, man handlar och snackar mindre.

Rent opionsmässigt och politiskt är det kanske inte det bästa då man har en hungrig massmedia som vill ha sina köttben
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2007-12-19 10:04:55 följande:

el skåpet skrev 2007-12-18 23:50:37 följande:Det jag menar med att Reinfeldt är dålig är att han saknar pondus, anses lätt att köra över, oerfaren och ser otrygg ut.
    Du visar bara en enda sak med det uttalandet och det är att du skiter i vad som görs och fokuserar mer på hur personen ser ut...
  • el skåpet

Lilla Smilla skrev 2007-12-19 11:55:00 följande:

Det är nåt med Reinfeldt som gör att jag inte klarar av att se honom. Han äcklar mig på nåt sätt.
    Du kanske skulle fokusera mer på vad som görs mer än att tolka utseende? Du behöver inte bli vän eller hoppa i säng med honom, har är gift dessutom.

Om du fokuserar mer på samhälle och fakta så hade du varit duktigare på att förstå samhället, för där behöver du träna.
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2007-12-19 14:36:46 följande:

el skåpet skrev 2007-12-19 11:27:10 följande:Till en viss del är just statsministerns roll viktig, för det är en pr- person och en som måste se ut som en statsman som utrstrålar styrka, pondus och beslutsamhet.
    Vi kanske skulle ta och byta till skådespelare inom politiken? Snygg, manlig och kraftfullt sätt och uttrycka sig sökes!
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2007-12-19 16:55:33 följande:

Men det jag menar är att man bör ha en person som kan hantera motgångar, konflikter och inte trasslar till det för sig och Reinfeldt besitter inga ledaregenskaper.
    Det är just det han gör, hade du varit mer kunnig i det psykologiska så hade du förstått. En bra ledare är en person som kan plocka fram kraften hos andra.
    Förstår jag dig rätt så är du mer ute efter en ledare som är diktatorisk? En ledare som vill styra och bestämma själv.

Det är ingen regering som levererat så mycket som den nuvarande. Sossarna lyckades inte leverera i närheten så mycket under 12 år som nuvarande regering gjort på ett år.
Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!