Alexiaa skrev 2007-12-18 19:29:41 följande:
Göran Persson var ju verkligen ingen mes, det säger ju alla poltiker (oavsett partitillhörighet) att Göran Persson var bufflig och agressiv ibland i sina debatter.Har ni aldrig hört att han var lite bufflig? Man kan ju inte vara både mesig och bufflig...Men jag tänker på när Reinfelt träffade Arnold Schwarznegger i Kalifornien och han såg ut som en liten, liten kille som träffade sina stora idol.En amerikansk vän till mig sa faktiskt när det var en liten notis i en lokaltidning om detta, "är det eran premiärminister, han ser så rädd ut".Han känns inte som en stadsman och ser otrygg ut i kostym och kan inte representera Sverige på ett bra sätt...man ser så tydligt att han är otrygg bland världens toppar av politiker.
Reinfelt har en helt annan personlighet jämfört med GP. Jag antar att de som jobbar under Reinfelt gillar han skarpt då han verkar vara personen som lyssnar. Reinfelt hade säkerligen lyckats fantastiskt bra som företagsledare och det visar sig tydligt på regeringen nu för de jobbar som ett effektivt företag, man handlar och snackar mindre.
Rent opionsmässigt och politiskt är det kanske inte det bästa då man har en hungrig massmedia som vill ha sina köttben