• Anghammarad

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Det enda dem har som mål är att försämra för de svaga!!!!!!!! Nu så är ju sossarna mycket större, kan man inte göra något för att byta regering!!!!!!!??????? Dem borde inte få sitta kvar i regeringen när de har så få som röstar på dem!!!!!!!! Vad tycker ni????

• Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!
  • Jysse

Alexiaa skrev 2008-01-03 16:55:57 följande:

Vad har diskussionen med invadrare att göra?Kan ju också säga att det finns en hög bunt med invandrare som faktiskt har det mycket gott ställt och inte lever i den klassiska "sämre" områdena.
    Javisst, men det handlade om dom som drog alla invandrare över samma och sa att ALLA invandrare är på det här viset och ALLA invandrare beter sig så här eller gör så här..
    Jag säger att det inte stämmer och att det är helt fel att resonera på det viset!
  • Jysse

Virriga Vera skrev 2008-01-03 07:34:32 följande:

Jag är så hemsk att jag faktisk tror att om man har varit frisk, arbetsför och arbetslös i flera år så finns det en orsak till detta och det är inte brist på arbete.
    Det är väl olika vart kan man kommer ifrån.. Hon var högutbildad inom ett yrke.. Spenderade åratal på amf, sökte massa jobb, utbildade om sig, gick på olika kurser och till slut fick hon ett jobb i en helt annan kategori än vad hon spendera åratal utbilda sig till (vilket är okej, eftersom vi bor i samhället där behovet av arbetskraft inom olika områden skiftar väldigt och man får söka där jobben finns)..

OBS - Hon fick fast anställning INNAN alliansen kom till makten.. Viktigt att poängtera!
  • el skåpet

Jysse skrev 2008-01-03 18:16:39 följande:

OBS - Hon fick fast anställning INNAN alliansen kom till makten.. Viktigt att poängtera!
    Då var hon en av de få som hade tur och fick jobb, för det var inte många som lyckades med det konststycket när S styrde. Nu däremot så är det många yrken som skriker efter arbetskraft. Rädslan för att bli av med jobbet kommer minska mer och mer eftersom antalet jobb bara ökar :)

Vilket tycker du är bäst, få jobb skapas eller fler jobb skapas och människor får jobb?
  • Wipperman

Om en fysisk produkt inte går att säljas kan den hamna på mellandagsrean.
    Om den fortfarande inte går att sälja?
    Ja, vad gör man då?
    Försöker paketera om den och göra den säljbar?
    En produkt kan inte ligga på hyllan i flera år.
    Gäller andra principer "arbetssökande"?

• Alexiaa

el skåpet skrev 2008-01-04 01:11:55 följande:

Jysse skrev 2008-01-03 18:16:39 följande:
    Då var hon en av de få som hade tur och fick jobb, för det var inte många som lyckades med det konststycket när S styrde. Nu däremot så är det många yrken som skriker efter arbetskraft. Rädslan för att bli av med jobbet kommer minska mer och mer eftersom antalet jobb bara ökar :)Vilket tycker du är bäst, få jobb skapas eller fler jobb skapas och människor får jobb?
    Få var det inte...tror du att det var bara 10 st som fick anställning när Socialdemokraterna styrde då?
    Hade vi 8 miljoner arbetslösa menar du?
    Eftersom du skrev att hon var en av de få som hade tur att få jobb!!!
    Kan säga att jag vet folk idag som också sökt massor med jobb men inte får något, så hur är den nya politiken bra för just den individen?
    Att andra får jobb gynnar knappast den som inte får jobb...
  • el skåpet
    Alexiaa skrev 2008-01-04 10:33:23 följande:
    el skåpet skrev 2008-01-04 01:11:55 följande:Få var det inte...tror du att det var bara 10 st som fick anställning när Socialdemokraterna styrde då?
    Kanske 11

Det var många många som slet hårt för att försöka få jobb under sossestyret, en del lyckades men jag tror det är roligare och kunna välja lite mer än att ta vad man får trots god utbildning.

vad tror du?
  • Änglamark

annelie ek skrev: "Var och en väljer ju hur denne vill leva sitt liv."

Problemet är att de gör det på våra skattepengar. Kan man inte få jobb eller är handikappad är det en sak, men att "välja" att inte jobba är förskräckligt. Då har man gjort ett aktivt val att INTE jobba. Vilket gör att det finns mindre pengar i kassan till de som verkligen behöver det (sjuka, arbetslösa som verkligen gör sitt yttersta för att skaffa jobb etc.).

• Virriga Vera
    Änglamark skrev 2008-01-04 13:13:40 följande:
    annelie ek skrev: "Var och en väljer ju hur denne vill leva sitt liv."Problemet är att de gör det på våra skattepengar. Kan man inte få jobb eller är handikappad är det en sak, men att "välja" att inte jobba är förskräckligt. Då har man gjort ett aktivt val att INTE jobba. Vilket gör att det finns mindre pengar i kassan till de som verkligen behöver det (sjuka, arbetslösa som verkligen gör sitt yttersta för att skaffa jobb etc.).
    Det är absolut inget fel på att välja att inte jobba, förutsatt att man samtidigt förstår att man då väljer att INTE belasta a-kassan.
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2008-01-04 11:21:06 följande:

Kanske 11 Det var många många som slet hårt för att försöka få jobb under sossestyret, en del lyckades men jag tror det är roligare och kunna välja lite mer än att ta vad man får trots god utbildning.vad tror du?
    Jo, men du skrev ju att det var få som fick jobb under sosseregeringen och jag kan nämna mer än 11 i min bekantskapskrets iaf som fick jobb.
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2008-01-04 15:03:38 följande:

el skåpet skrev 2008-01-04 11:21:06 följande:Jo, men du skrev ju att det var få som fick jobb under sosseregeringen och jag kan nämna mer än 11 i min bekantskapskrets iaf som fick jobb.
    Jag tror nog att 99% av alla som läster förstod vad man menade, att du inte förstod får du tolka som du vill
Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!