• Anghammarad

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Det enda dem har som mål är att försämra för de svaga!!!!!!!! Nu så är ju sossarna mycket större, kan man inte göra något för att byta regering!!!!!!!??????? Dem borde inte få sitta kvar i regeringen när de har så få som röstar på dem!!!!!!!! Vad tycker ni????

• Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!
  • cDk3r

"(skriver jag försiktigt - om jag skojfriskt ger jag igen med samma mynt blir det ju anmält och bortplockat)"

"Va? Blev det bortplockat? Oj oj..."

Men lols, man upphör aldrig att förvånas här..

• el skåpet

Alexiaa skrev 2008-01-05 11:00:04 följande:

Virriga Vera skrev 2008-01-05 08:25:09 följande:En person i min omgivning kommer att få sänkt ersättning och hon har varit sjukskriven i 2 år...
    För vadå?

Det är skillnad på att vara rädd för att bli sjuk (vanlig sjukdom) eller drabbas av lathetssjukan.
    Är man sjuk så sänks inte ersättningen alls, om det däremot handlar om sjukdomar som utbrändhet, ångest på grund av fobi (som inte alls behöver ha med jobbet och göra) och liknande så kan det bli något lägre men det blir aldrig lägre än samma som alla förtidspensionärer som S skapade.
  • Sopho
    Anghammarad skrev 2007-11-30 10:22:03 följande:
    Det enda dem har som mål är att försämra för de svaga!!!!!!!! Nu så är ju sossarna mycket större, kan man inte göra något för att byta regering!!!!!!!??????? Dem borde inte få sitta kvar i regeringen när de har så få som röstar på dem!!!!!!!! Vad tycker ni????
    Har inte läst HELA tråden...

Är det nåogt Parti som har det som mål? att försämra för de svaga alltså. Då vet inte du mycket om politik..Jag tror inte jag har fel när jag säger att ALLA partier vill ge svenska foket det BÄSTA. Fast på OLIKA sätt.

Sedan kanske du också har en förlegad bild av högern som helhet och gått på all propagande om hur hemska de är etc.

Det handlar om är att Aliansen vill fokusera på JOBB inte bidrag och åter bidrag osv.

Och förresten byta regering nu? hm ja du vet väll att över hälften av Svenskarna röstade på just Alliansen?!..lätt att ändra sig nu
  • Jysse

Sopho skrev 2008-01-05 20:51:18 följande:

Då vet inte du mycket om politik..Jag tror inte jag har fel när jag säger att ALLA partier vill ge svenska foket det BÄSTA. Fast på OLIKA sätt.
    Inte du heller kanske? Det bästa på olika sätt?

Javisst vissa partier vill det bästa åt de starka (alliansen) medan den andra sidan (den vänstra) vill att även de svaga ska ha det bra..
  • Meli

Jysse

Men hur ska de svaga kunna ha det bra, och få bidrag när det inte fanns något sätt att urskilja de svaga från de lata, och dåp låta de lata få samma pengar som de svaga får. OM det inte är tillräckligt många som jobbar, så kommer det inte finnas pengar till bidrag till de svaga alls, och vad händer då. FOkus måste vara att alla som kan ska jobba, alt vara utan bidrag, och de som inte kan jobba, ska ha bidrag, dvs alliansens politik.

Vidare så blir det lättare för företag att våga anställa med alliansens politik, vilket också ger fler jobb. Med de röda vågade många företag inte anställa, då det inte gick att bli av med värdelösa, slarviga personer.

PÅ det sättet blir det mer skattepengar, och pengarna kommer att räcka till bidrag till alla som behöver dem.

• Sopho
    Jysse skrev 2008-01-05 21:04:31 följande:
    Inte du heller kanske? Det bästa på olika sätt?Javisst vissa partier vill det bästa åt de starka (alliansen) medan den andra sidan (den vänstra) vill att även de svaga ska ha det bra..
    Okej jag kanske valde fel typ av formulering när jag skrev "olika sätt" men du kan inte alvarligt mena att Aliansen bara bryr sig om de starka?

Allt blir inte bättre genom bidrag och åtter bidrag. Det är väll bättre att uppmuntra till jobb? Enligt min EGNA åsikt så tror jag de flesta mår bättre av att ha ett jobb( där man känner sig behövd etc) än att sitta hemma och leva på soc..

De flsta (inte alla) kan faktiskt jobba alla kanske inte heltid men något kan man bidra med..
  • el skåpet

Jysse skrev 2008-01-05 21:04:31 följande:

Inte du heller kanske? Det bästa på olika sätt?Javisst vissa partier vill det bästa åt de starka (alliansen) medan den andra sidan (den vänstra) vill att även de svaga ska ha det bra..
    Men det kommer alltid finnas skillnader i hur starka respektive svaga några är. Vad skall Sossarna göra när de svaga blivit starka och de starka blivit svaga då?
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2008-01-05 14:07:58 följande:

Alexiaa skrev 2008-01-05 11:00:04 följande:
    För vadå?Det är skillnad på att vara rädd för att bli sjuk (vanlig sjukdom) eller drabbas av lathetssjukan.Är man sjuk så sänks inte ersättningen alls, om det däremot handlar om sjukdomar som utbrändhet, ångest på grund av fobi (som inte alls behöver ha med jobbet och göra) och liknande så kan det bli något lägre men det blir aldrig lägre än samma som alla förtidspensionärer som S skapade.
    Fast utbrändhet är ju på riktigt, alltså en riktig sjukdom och det är många som är det.
    Ingen lathets sjukdom alls...samma sak med fibromyalgi!!!
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2008-01-06 10:47:40 följande:

el skåpet skrev 2008-01-05 14:07:58 följande:Fast utbrändhet är ju på riktigt, alltså en riktig sjukdom och det är många som är det.Ingen lathets sjukdom alls.
    Men det är en sjukdom som kommer från tankarna, hur en person tänker och där påverkar faktiskt bidragssystemen väldigt mycket. Finns en ventil där man kan gå hem om man känner sig lite trött så kan man direkt börja tänka lite mer "oj vad trött jag är idag", så kanske man stannar hemma. Har man gjort det en gång så är det lättare nästa gång, så blir det lättare och lättare. Till slut börjar ångest uppträda för att man inte är på jobbet lika ofta och då är det ytterligare en ryggsäck och bära på.

Det är mycket viktigt att systemet är gjort på ett sådant sätt att det hindrar folk till destruktiva tankemönster.

Även när det gäller utbrändhet på grund av att man är överambitiös, för det är vanligt med, man jobbar för hårt eller har för stor press på sig själv. Där måste det finnas mer möjligheter till och byta jobb, välja jobb där pressen inte är lika stor.

Sverige har ju haft (och har även om det blir bättre) en extremt trög arbetsmarknad så får man bara den mer flexibel så är det det bästa mot psykiska problem.
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2008-01-06 15:44:50 följande:

Alexiaa skrev 2008-01-06 10:47:40 följande:
    Men det är en sjukdom som kommer från tankarna, hur en person tänker och där påverkar faktiskt bidragssystemen väldigt mycket. Finns en ventil där man kan gå hem om man känner sig lite trött så kan man direkt börja tänka lite mer "oj vad trött jag är idag", så kanske man stannar hemma. Har man gjort det en gång så är det lättare nästa gång, så blir det lättare och lättare. Till slut börjar ångest uppträda för att man inte är på jobbet lika ofta och då är det ytterligare en ryggsäck och bära på.Det är mycket viktigt att systemet är gjort på ett sådant sätt att det hindrar folk till destruktiva tankemönster.Även när det gäller utbrändhet på grund av att man är överambitiös, för det är vanligt med, man jobbar för hårt eller har för stor press på sig själv. Där måste det finnas mer möjligheter till och byta jobb, välja jobb där pressen inte är lika stor.Sverige har ju haft (och har även om det blir bättre) en extremt trög arbetsmarknad så får man bara den mer flexibel så är det det bästa mot psykiska problem.
    Men det är ett verkligt problem, psykiska sjukdomar är också sjukdomar...det hoppas jag du vet.
Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!