• Anghammarad

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Det enda dem har som mål är att försämra för de svaga!!!!!!!! Nu så är ju sossarna mycket större, kan man inte göra något för att byta regering!!!!!!!??????? Dem borde inte få sitta kvar i regeringen när de har så få som röstar på dem!!!!!!!! Vad tycker ni????

• Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!
  • mo m2007

bra då kan du ge min 55 åriga mamma ett jobb, hon har ingen utbildning och jobbat hela sitt liv sen blev hon a-lös då företaget flyttade utomomlands och nu får hon hjälp av soc samt gå i samtalsterapi för det tog hårt på henne och hon blev sjuk.(den nya har ju sänkt alla "bidrag" och gjort villkoren sämre för de som inte är så starka). hittar du ett jobb hon kan ta så skicka mej adressen så ger jag henne den.

Du vet det är lätt att vara uppkäftig när man själv inte har problem med sjukdom och är högavlönad. Den dagen du själv drabbas ska jag påminna dej om din attityd.

BettanB skrev 2008-01-06 16:14:49 följande:
    Ja, usch ja.. Moderaterna är f-n vidriga. Nu måste man ju jobba helt plötsligt! Värst av allt är ju att det finns jobb helt plötsligt så nu blir det ju ännu svårare att komma undan. Usch! Vad hände med den sköna "ligga-på-sofflocket"mentaliteten? Nu tror jag jag går in i väggen...
  • BettanB

Trams. Du har ingen aning om vad jag fått göra och inte göra för att ta mig hit där jag är idag. Jag HAR själv drabbats, på fler sätt än du kan föreställa dig, men det handlar inte om mig som person här. Jag är vare sig fri från sjukdom eller har en hög lön (har ingen lön alls just nu ), men jag stör mig på de som utnyttjar systemet. Jag stör mig inte på de som verkligen behöver hjälp, jag stör mig på de som tar förgivet att de skall kunna fortsätta få något för inget. Jag tycker att alliansen gör att fantastiskt jobb och kommer absolut att överväga att ge dem min röst nästa gång även om jag inte gjorde det nu sist (som tur var vann de ju ändå).

mo m2007 skrev 2008-01-06 16:50:19 följande:
    bra då kan du ge min 55 åriga mamma ett jobb, hon har ingen utbildning och jobbat hela sitt liv sen blev hon a-lös då företaget flyttade utomomlands och nu får hon hjälp av soc samt gå i samtalsterapi för det tog hårt på henne och hon blev sjuk.(den nya har ju sänkt alla "bidrag" och gjort villkoren sämre för de som inte är så starka). hittar du ett jobb hon kan ta så skicka mej adressen så ger jag henne den.Du vet det är lätt att vara uppkäftig när man själv inte har problem med sjukdom och är högavlönad. Den dagen du själv drabbas ska jag påminna dej om din attityd.
  • mo m2007

det som stör MIG mest är de gamla politiker som lyfter 20-50 000 i månaden och säger att de "letar" jobb..själv pluggar jag och har under sommaren ingen eller liten inkomst.den gamla regeringen lät mig stämpla, den nya tog bort stämplingen för oss studenter. Men jag har det ändå bra. Jag tycker aliansen sparkar inte bara på de som ska sparkas på (de slöa) utan även de som måste få mer hjälp, de svaga och sjuka.

BettanB skrev 2008-01-06 16:58:32 följande:
    Trams. Du har ingen aning om vad jag fått göra och inte göra för att ta mig hit där jag är idag. Jag HAR själv drabbats, på fler sätt än du kan föreställa dig, men det handlar inte om mig som person här. Jag är vare sig fri från sjukdom eller har en hög lön (har ingen lön alls just nu ), men jag stör mig på de som utnyttjar systemet. Jag stör mig inte på de som verkligen behöver hjälp, jag stör mig på de som tar förgivet att de skall kunna fortsätta få något för inget. Jag tycker att alliansen gör att fantastiskt jobb och kommer absolut att överväga att ge dem min röst nästa gång även om jag inte gjorde det nu sist (som tur var vann de ju ändå).
  • el skåpet

mo m2007 skrev 2008-01-06 16:50:19 följande:

bra då kan du ge min 55 åriga mamma ett jobb, hon har ingen utbildning och jobbat hela sitt liv sen blev hon a-lös då företaget flyttade utomomlands och nu får hon hjälp av soc samt gå i samtalsterapi för det tog hårt på henne och hon blev sjuk.(den nya har ju sänkt alla "bidrag" och gjort villkoren sämre för de som inte är så starka). hittar du ett jobb hon kan ta så skicka mej adressen så ger jag henne den.
    Tror du möjligheterna för henne att få jobb hade varit större med S...

Vet du hur många som blev permanent arbetslösa under S när de råkade ut för det din morsa råkade ut för. Alliansen kan inte fixa alla problem på en dag, det tar tid och rätta till all skit. Men jag tror de satsar hårt nu på att just hjälpa upp de svagaste .
  • BettanB

Men hur kan du tycka att det känns rätt att stämpla? Jag har pluggat i över  7 år och jag har alltid jobbat extra och på somrarna. Alltså, jag är genuint intresserad av att veta hur du tänker i den frågan och menar det inte som påhopp.

Ja, det är inte bra att det, till del, går ut över andra när många fuskar, men jag välkomnar absolut mer ordning på torpet. Har själv aldrig fått något gratis och blir faktisk rätt lack på de som tror att livet fungerar så.

mo m2007 skrev 2008-01-06 17:03:57 följande:
    det som stör MIG mest är de gamla politiker som lyfter 20-50 000 i månaden och säger att de "letar" jobb..själv pluggar jag och har under sommaren ingen eller liten inkomst.den gamla regeringen lät mig stämpla, den nya tog bort stämplingen för oss studenter. Men jag har det ändå bra. Jag tycker aliansen sparkar inte bara på de som ska sparkas på (de slöa) utan även de som måste få mer hjälp, de svaga och sjuka.
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2008-01-06 16:14:04 följande:

Alexiaa skrev 2008-01-06 16:09:31 följande:
    Cancer och depression är två olika sjukdomar som kräver två olika behandlingar.Om en person lider av social fobi på grund av att den skäms över att rodna (mycket vanligt att en del startar sina sociala fobi på det viset). Personen får ett undvikande beteende och förstorar upp mer och mer hur hemskt det är att rodna. Till slut blir ångesten för att vistas bland arbetskamrater så stor att den försöker undvika jobbet. En läkare sjuksriver då personen på grund av depression så personen kan undvika situationer där den rodnar än mer.Vad tror du kommer hända med denna persons liv?Vet du hur vanligt det är med exakt samma förlopp oavsett psykisk åkomma?Det ENDA som hjälper är att personen tar tag i sin rädsla och förstår att det inte är farligt och rodna, men psykiskt sjuka är en av de få som har lyxen och välja om de vill bli behandlade och av vem. En rädsla vill man vanligen inte konfrontera vilket innebär att de kommer ha problemen resten av livet
    Fast alla kan ju inte ta tag i sina problem och stärka sig själv, vi är alla olika helt enkelt.
    Vissa är mer instabila i psyket, men det är fortfarande verlkiga och deprimerade människor är också sjuka och vissa så sjuka de inte kan jobba!
  • Alexiaa
    BettanB skrev 2008-01-06 17:14:59 följande:
    Men hur kan du tycka att det känns rätt att stämpla? Jag har pluggat i över  7 år och jag har alltid jobbat extra och på somrarna. Alltså, jag är genuint intresserad av att veta hur du tänker i den frågan och menar det inte som påhopp.Ja, det är inte bra att det, till del, går ut över andra när många fuskar, men jag välkomnar absolut mer ordning på torpet. Har själv aldrig fått något gratis och blir faktisk rätt lack på de som tror att livet fungerar så.
    Vad duktig du e, som aldrig fått något gratis och jobbat på sommaren=)...*ironi*

Alltså jag håller med, människor som utnyttjar systemet bör inte kunna göra det...men faktiskt de finns människor som är sjuka och inte kan jobba.
    Sedan finns de människor som söker jobb och vill jobba men inte får jobba, både unga människor som gamla.
  • BettanB

Ja, jag känner mig faktiskt väldigt duktig. Hade kunnat göra som många andra och krypa upp på sofflocket, men det har aldrig varit min stil. Tycker faktiskt att det ÄR rätt duktigt i jämförelse.
    Om du hade orkat läsa det jag skrivit ovan så tycker jag att de som verkligen behöver hjälp skall få det, men att jag stör mig på dem som inte ens försöker och istället gör allt för att utnyttja systemet. Sluta tramsa och läs åtminstone ordentligt innan du går till personangrepp.

Och det finns alltfler jobb, tack vare alliansen. Du kan omöjligen påstå att det blivit svårare att få jobb sedan vi blev av med S.

Alexiaa skrev 2008-01-06 17:35:19 följande:
    Vad duktig du e, som aldrig fått något gratis och jobbat på sommaren=)...*ironi*Alltså jag håller med, människor som utnyttjar systemet bör inte kunna göra det...men faktiskt de finns människor som är sjuka och inte kan jobba.Sedan finns de människor som söker jobb och vill jobba men inte får jobba, både unga människor som gamla.
  • Alexiaa
    BettanB skrev 2008-01-06 17:43:25 följande:
    Ja, jag känner mig faktiskt väldigt duktig. Hade kunnat göra som många andra och krypa upp på sofflocket, men det har aldrig varit min stil. Tycker faktiskt att det ÄR rätt duktigt i jämförelse.Om du hade orkat läsa det jag skrivit ovan så tycker jag att de som verkligen behöver hjälp skall få det, men att jag stör mig på dem som inte ens försöker och istället gör allt för att utnyttja systemet. Sluta tramsa och läs åtminstone ordentligt innan du går till personangrepp. Och det finns alltfler jobb, tack vare alliansen. Du kan omöjligen påstå att det blivit svårare att få jobb sedan vi blev av med S.
    Jag blir bara less när folk försöker framställa sig jätteduktig, det finns faktiskt olika sitationer som gjort att folk lever som de gör.
    Nä, men vissa skriver att Socialdemokraterna vill ha ett Sverige där alla typ går på bidrag och det är ju dumheter att ens skriva så.
    Jag har aldrig heller lagt mig på sofflocket, jag har skapat mig en ganska bra karriär och olika omständigheter har jag gjort att jag blivit väldigt förmögen.
    Jag kommer alltså inte ligga samhället till last, och tack vare att jag är sk rik idag gör att jag inte behöver jobba lika hårt.
    Men aldrig utnyttjat systemet jag heller! Däremot ska vi inte försämra för de som har det dåligt i dagens samhälle...
  • Apif
    Bisquit skrev 2007-11-30 14:46:52 följande:
    Tuff brud den där Mona....Mona Sahlin har betalat sin dagmamma svart.Mona har struntat i att betala TV-licensen. Mona får körförbud på sin bil, men trots det registreras p-böter på bilen? Mona handlar kläder,blöjor,godis, hyr bilar, betalar semestrar, tar ut kontanter med skattebetalarna kreditkort för 10000-tals kr. Mona får det att låta somen bagatell när hon erkänner att hon gjort fel som hadlat några toblerone för statens kort. Mona betalar aldrig dagisavgifterna i tid utan måste jagas för att göra rätt för sig. Mona tar med skattebetalarnas kreditkort ut kontanter, kallar det för förskott på lönen med motivering att det kan väl de flesta göra. Mona tar timeout och far med familjen på semester till 5-stjärnigt hotell på mauritius. Givetvis tår skattebetalarna för notan på ett av världens dyraste resmål. Mona startar eget bolag, tar ut 1450000 i lön och andra ersättningar trots att bolaget går med förlust. Mona gör, inte helt oväntat, konkurs. Mona får 98 parkeringsböter på sin bil, betalar 32. Sedan ordnar regeringen parkeringplats åt henne. Mona tycker att det är häftigt att betala skatt och får restskatt på 30000kr som hamnar hos kronofogden för indrivning. Monas bil får körförbud igen. Den är obesiktigad och fordonsskatten är inte betald. Mona är inte med i facket 1995-2006. HOn går med 2006 när det är klart att hon ska bli partiledare. "det ser illa ut annars".Mona ordnar praktikplats åt sin dotter på ambassaden i washington. Anställningen skedde informellt och ingen annan fick chansen. Trots denna gedigna meritlista har Mna Sahlin självförtroende nog att anklaga moderaterna för dålig moral..Tuff brud... Källa: Tommy Pettersson, saxat ur DN
    moderaterna har gjort en del dumheter också
    eller är det redan glömt?
Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!