BettanB skrev 2008-01-06 17:43:25 följande:
Ja, jag känner mig faktiskt väldigt duktig. Hade kunnat göra som många andra och krypa upp på sofflocket, men det har aldrig varit min stil. Tycker faktiskt att det ÄR rätt duktigt i jämfö
relse.Om du hade orkat läsa det jag skrivit ovan så tycker jag att de som verkligen behöver hjälp skall få det, men att jag stör mig på dem som inte ens försöker och istället gör allt för att utnyttja systemet. Sluta tramsa och läs åtminstone ordentligt innan du går till personangrepp. Och det finns alltfler jobb, tack vare alliansen. Du kan omöjligen påstå att det blivit svårare att få jobb sedan vi blev av med S.
Jag blir bara less när folk försöker framställa sig jätteduktig, det finns faktiskt olika sitationer som gjort att folk lever som de gör.
Nä, men vissa skriver att Socialdemokraterna vill ha ett Sverige där alla typ går på bidrag och det är ju dumheter att ens skriva så.
Jag har aldrig heller lagt mig på sofflocket, jag har skapat mig en ganska bra karriär och olika omständigheter har jag gjort att jag blivit väldigt förmögen.
Jag kommer alltså inte ligga samhället till last, och tack vare att jag är sk rik idag gör att jag inte behöver jobba lika hårt.
Men aldrig utnyttjat systemet jag heller! Däremot ska vi inte försämra för de som har det dåligt i dagens samhälle...