• Anghammarad

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Det enda dem har som mål är att försämra för de svaga!!!!!!!! Nu så är ju sossarna mycket större, kan man inte göra något för att byta regering!!!!!!!??????? Dem borde inte få sitta kvar i regeringen när de har så få som röstar på dem!!!!!!!! Vad tycker ni????

• Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!
  • BettanB

Ja, det är ju ganska uppenbart det..

Naturligtvis är det skillnad på fakta och fakta; källkritik är viktigt. *nickar*

Du försökte väl inte alls gå till personangrepp igen väl Alexxia?

Alexiaa skrev 2008-01-07 10:58:00 följande:
    Som sagt lätt att kritisera andra trots att man gör det själv, men så är människor i mest! Vi är ju trots allt enkla varelser trots att vissa försöker hävda sig lite mer och bättre.Det är skillnad på att presentera fakta och presentera fakta, man ska vara väldigt noga med vart man får sin fakta ifrån.Sedan har ju el- skåpet dömt ut vissa fakta ifrån vissa tidningar eller internet sidor men tycker sina egna artiklar och sidor är rätta.
  • mo m2007

det känns ju tryggt att du kan komma och undervisa mig och oss som är okunniga. Jag sa aldrig att alla regler är bra.. det visar bara hur lite läskunnig du är.

Vi eller iaf jag diskuterade inte sjukpenningen utan det faktum att Alliansen rider på en våg som båda regeringarna kan känna sig som vinnare på.. Den dan du läser det jag skriver och inte det du vill att jag ska skriva. då kan vi fortsätta diskussionen.

Jag sa heller inte att jag tyckte sossarna var det bästa styrande partiet.. de hade idiotiska regler de med. Men då du endast försöker komma med VETENSKAP (?) och BNP så ber jag dig läsa det JAG skriver. Naturligtvis finns det länder som gått om Sverige både ekonomiskt och utvecklingsmässigt, just för att Svenska näringslivet och de styrande varit rena arslen i vissa frågor. Det håller jag med om. Men som sagt jag var med och pratade om de som INTE VILL jobba och de som INTE KAN jobba, INTE denna vetenskapliga BNP...

el skåpet skrev 2008-01-07 09:52:51 följande:

mo m2007 skrev 2008-01-07 08:23:44 följande:Vad du avslöjar där är hur lite du vet om företagande och samhället.S införde en del väldigt korkade regler samt har de senaste knappa 40 åren beskattat arbete extremt hårt.Exempelvis så införde S en regler om att företag måste medfinansiera sjukpenningen för personer som blev sjukpensionerade. Bara den regeln har säkerligen gjort att antalet anställda minskat rejält och då framförallt svaga har slagits ut från arbetsmarknaden. Det finns ju vetenskap och läsa, gör det så märker du med.Jämför Irland och sverige, Irland var för lite drygt 30 år sedan ett av europas fattigaste länder, medan då sverige var nästan rikast, de har gått om sverige på mindre än 30 år.
  • BettanB

Men snälla rara.. Varför alla dessa personangrepp?
    Man förlorar mest själv på att gå på debattmotståndaren som person istället för att bemöta fakta.
    Vill inte vara den som är den, men debatttekniken med flitig påhopp på motståndaren får mig att tänka på en viss herre. Han är ganska överviktig och leker numera patron på sina stora ägor ute på landet. Gissa vem?

mo m2007 skrev 2008-01-07 11:18:36 följande:
    det känns ju tryggt att du kan komma och undervisa mig och oss som är okunniga. Jag sa aldrig att alla regler är bra.. det visar bara hur lite läskunnig du är. Vi eller iaf jag diskuterade inte sjukpenningen utan det faktum att Alliansen rider på en våg som båda regeringarna kan känna sig som vinnare på.. Den dan du läser det jag skriver och inte det du vill att jag ska skriva. då kan vi fortsätta diskussionen.Jag sa heller inte att jag tyckte sossarna var det bästa styrande partiet.. de hade idiotiska regler de med. Men då du endast försöker komma med VETENSKAP (?) och BNP så ber jag dig läsa det JAG skriver. Naturligtvis finns det länder som gått om Sverige både ekonomiskt och utvecklingsmässigt, just för att Svenska näringslivet och de styrande varit rena arslen i vissa frågor. Det håller jag med om. Men som sagt jag var med och pratade om de som INTE VILL jobba och de som INTE KAN jobba, INTE denna vetenskapliga BNP...el skåpet skrev 2008-01-07 09:52:51 följande:
  • mo m2007

Jag påstår att det är inte bara en regerings förtjänst att jobben kommer, många arbeten skulle ju komma när 30 och 40-talisterna pensionerade sig, sen att de kom just nu är väl eg både lyckträff och arbete av nya regeringen. Den nya regeringen har gjort det lättare för företag att kunna anställa, de har ändrat på endel regler etc.

Samtidigt har de gjort livet hårdare för både den som ska piskas (den lata som inte vill jobba) och de som inte förtjänar det (de som söker alla jobb, men ändå inte får nåt.

BettanB skrev 2008-01-07 10:47:51 följande:
    Vore det inte bättre då att svara på inlägget med egen fakta? Jag tycker att El skåpet är rätt bra på att presentera fakta jämfört med många andra i tråden som mest kommer med affektiva utspel eller fåniga "det är inte sant" påståenden utan att på något sätt visa varför det inte är sant.Att S skapade jobbtillfällen som M nu tar poäng på är BS och vänsterpropaganda säger jag då. (Shit, vad enkelt det var att komma med faktalösa, affektivt färgade påståenden. )
  • cDk3r

bettanb
    "Vore det inte bättre då att svara på inlägget med egen fakta? Jag tycker att El skåpet är rätt bra på att presentera fakta jämfört med många andra i tråden som mest kommer med affektiva utspel eller fåniga "det är inte sant" påståenden utan att på något sätt visa varför det inte är sant.

Att S skapade jobbtillfällen som M nu tar poäng på är BS och vänsterpropaganda säger jag då. (Shit, vad enkelt det var att komma med faktalösa, affektivt färgade påståenden. )"

Att högkonjukturen ligger till grund för ungefär 3/4-4/5 av de nya jobben är ingen hemlighet. Inte ens moderaterna själva påstår något annat. Visst har Alliansen skapat nya jobb. Men högkonjukturen är det som är främsta orsaken.

• mo m2007
    hmm kan det vara en av jultomtens kusiner

Jag passade bara på att sjunka till samma nivå som el skåpet. kändes lite skoj att få kasta paj för en gång skull
    BettanB skrev 2008-01-07 11:21:39 följande:
    Men snälla rara.. Varför alla dessa personangrepp? Man förlorar mest själv på att gå på debattmotståndaren som person istället för att bemöta fakta. Vill inte vara den som är den, men debatttekniken med flitig påhopp på motståndaren får mig att tänka på en viss herre. Han är ganska överviktig och leker numera patron på sina stora ägor ute på landet. Gissa vem?
  • el skåpet

mo m2007 skrev 2008-01-07 11:18:36 följande:

det känns ju tryggt att du kan komma och undervisa mig och oss som är okunniga. Jag sa aldrig att alla regler är bra.. det visar bara hur lite läskunnig du är. Vi eller iaf jag diskuterade inte sjukpenningen utan det faktum att Alliansen rider på en våg som båda regeringarna kan känna sig som vinnare på.. Den dan du läser det jag skriver och inte det du vill att jag ska skriva. då kan vi fortsätta diskussionen.
    Jag läste vad du skrev och enligt dig så verkar det som att det inte spelar någon roll vad regeringen gjort utan de rider på en våg som finns där vad man än gör?

Har själv läst en del ekonomi och samhällskunskap samt är insatt eftersom jag är företagare, alliansen använder vetenskap när du utformar förslagen med, det är nästan så att de är lite för vetenskapliga. Men det finns vetenskap och använder man sig av den så är det ganska lätt och hitta fungerande metoder.
  • BettanB

Sant. Och det är olyckligt att en del som inte förtjänar det också "straffas". Å andra sidan hade många det oförtjänt svårt under S styret också. Även då fanns elaka Fkläkare som vägrade låta folk vara sjukskrivna trots whiplashskador och liknande till exempel.
    Tror att det är rätt få på hela taget som "straffas" för att fuskarna ställs till svars.

mo m2007 skrev 2008-01-07 11:24:29 följande:
    Jag påstår att det är inte bara en regerings förtjänst att jobben kommer, många arbeten skulle ju komma när 30 och 40-talisterna pensionerade sig, sen att de kom just nu är väl eg både lyckträff och arbete av nya regeringen. Den nya regeringen har gjort det lättare för företag att kunna anställa, de har ändrat på endel regler etc. Samtidigt har de gjort livet hårdare för både den som ska piskas (den lata som inte vill jobba) och de som inte förtjänar det (de som söker alla jobb, men ändå inte får nåt.
  • el skåpet

cDk3r skrev 2008-01-07 11:26:50 följande:

Att högkonjukturen ligger till grund för ungefär 3/4-4/5 av de nya jobben är ingen hemlighet. Inte ens moderaterna själva påstår något annat. Visst har Alliansen skapat nya jobb. Men högkonjukturen är det som är främsta orsaken.
    Man kan säga att med alliansen så blir det en del pluss på antalet arbetsplatser, med S blir det en del minus. Möjligen diffar det på runt 150 000 jobb mellan S och alliansen
  • BettanB

Hade kunnat vara, hade kunnat vara.
    Men det blir inte bättre för att alla sjunker ner i så fall. Hjälp till att lyfta diskussionen istället.

mo m2007 skrev 2008-01-07 11:26:56 följande:
    hmm kan det vara en av jultomtens kusiner Jag passade bara på att sjunka till samma nivå som el skåpet. kändes lite skoj att få kasta paj för en gång skull
Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!