• Anghammarad

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Det enda dem har som mål är att försämra för de svaga!!!!!!!! Nu så är ju sossarna mycket större, kan man inte göra något för att byta regering!!!!!!!??????? Dem borde inte få sitta kvar i regeringen när de har så få som röstar på dem!!!!!!!! Vad tycker ni????

• Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!
  • BettanB

Ah, nej den skapade naturligtvis S genom sitt sätt att göra en nation bidragsberoende...
    Hade inte M tagit över rodret när de gjorde, så hade vi absolut inte haft någon högkonjuktur nu.

cDk3r skrev 2008-01-07 11:43:16 följande:
    "cD: hmm wikipedia skrivs inte av de som kan utan av allmänheten och bör därför inte ses som en tillförlitlig källa."Doh? Nej men i länken förklaras i stora drag vad en konjuktur är. Eftersom BettanB verkade tro att högkonjukturen automagiskt kom när alliansen fick makten."Jaha? Och vad ville du säga med denna fina wikilänk? Att S lagt grunden för högkonjukturen? Eller hur det nu var..Jag VET vad högkonjuktur innebär btw."Att högkonjukturen inte automagiskt kom som ett brev på posten när alliansen vann valet.
  • mo m2007

en pensionär kan ju inte kosta lika mycket som en arbetande? eller.verkar idiotiskt, du slipper arbetsgivaravgifter, sjukförsäkring, du spar ju in endel på lönerna då pensionen inte är lika hög....Å andra sidan kan det komma andra utgifter i form av vård etc.

Min tanke: om 2000 pensioneras finns det förhoppningsvis 2000 nya jobb OM man inte drar ner på de tjänsterna men det är en annan tanke. Vips så har vi här 2000 nya jobb som skulle ha kommit oavsett regering. Den styrande regeringen kan säga oj vi har skapat 2000 nya jobb, vilket DE INTE har gjort då dessa jobb skulle ha kommit oavsett.. hänger du med?

el skåpet skrev 2008-01-07 11:39:25 följande:

mo m2007 skrev 2008-01-07 11:34:06 följande:Kan du förklara sambandet mellan pensioneringarna och varför det går så bra? Jag förstår inte riktigt ditt tänk där.Om många pensioneras så ökas ju utgifter för det kostar och betala ut pensioner
  • mo m2007

japp julskinkan sket fullständigt i om Adam och Eva (oj blev visst lite biblisk) inte får den hjälp de har rätt till som wipflashskadade och eller utbrända... men det känns som om alla regeringar skiter i dem.

BettanB skrev 2008-01-07 11:41:35 följande:
    Aj. Inte halka in på sånt. Men jag kan nog hålla med *viskar* Och de fanns redan då käre herr Spädgris ledde landet.Fler fuskare åker dit än oskyldiga kläms åt i onödan; det är jag övertygad om. Å andra sidan skall INGEN oskyldig klämmas åt i onödan och det är där man kommer att få lägga in mer krut. Man måste finna sätt att sätta dit fuskare och samtidigt hjälpa de svaga.S skapade en nation svaga och behövande, så som jag ser det, och det var ännu värre.
  • BettanB

Men vem säger att 2000 pensionerats bara så där över en natt nästan?
    Menar du att det skulle förklara alla jobb som helt plötsligt dykt upp?

mo m2007 skrev 2008-01-07 11:46:07 följande:
    en pensionär kan ju inte kosta lika mycket som en arbetande? eller.verkar idiotiskt, du slipper arbetsgivaravgifter, sjukförsäkring, du spar ju in endel på lönerna då pensionen inte är lika hög....Å andra sidan kan det komma andra utgifter i form av vård etc.Min tanke: om 2000 pensioneras finns det förhoppningsvis 2000 nya jobb OM man inte drar ner på de tjänsterna men det är en annan tanke. Vips så har vi här 2000 nya jobb som skulle ha kommit oavsett regering. Den styrande regeringen kan säga oj vi har skapat 2000 nya jobb, vilket DE INTE har gjort då dessa jobb skulle ha kommit oavsett.. hänger du med?el skåpet skrev 2008-01-07 11:39:25 följande:
  • mo m2007

nej inte på en natt... det hade varit lite skoj iof. men under ett år, eller två. INTE alla jobb, men just de 2000

BettanB skrev 2008-01-07 11:48:27 följande:
    Men vem säger att 2000 pensionerats bara så där över en natt nästan?Menar du att det skulle förklara alla jobb som helt plötsligt dykt upp?
  • el skåpet

mo m2007 skrev 2008-01-07 11:46:07 följande:

en pensionär kan ju inte kosta lika mycket som en arbetande? eller.verkar idiotiskt, du slipper arbetsgivaravgifter, sjukförsäkring, du spar ju in endel på lönerna då pensionen inte är lika hög....
    que? nu förstår jag inte alls.
    menar du att de som arbetar kostar?

är det inte så att en som arbetar bidrar till samhället medan en som lever på bidrag tar från samhället?
  • BettanB

Onekligen
    DET vore något att titta på; utvärdera de där så kallade läkarna som sitter och friskförklarar människor de inte ens träffat.
    Dock tycker jag det är KANON att inte fråga vad en person INTE kan göra och istället fråga vad denna KAN göra. Alltid är det något.
    Selma kanske inte kan fortsätta i vården på grund av sin dåliga rygg (efter alla tunga lyft), men det är viktigt att tillvara ta hennes kompetens och livserfarenhet ändå. Att jobba på att omplacera människor är bra tycker jag. De flesta kan bidra på något vis.

mo m2007 skrev 2008-01-07 11:48:07 följande:
    japp julskinkan sket fullständigt i om Adam och Eva (oj blev visst lite biblisk) inte får den hjälp de har rätt till som wipflashskadade och eller utbrända... men det känns som om alla regeringar skiter i dem.
  • BettanB

Folk pensionerades (och FÖRTIDSpensionerades) även under Stiden, men det gav inga jobb ändå. Hur kan det komma sig?

mo m2007 skrev 2008-01-07 11:50:13 följande:
    nej inte på en natt... det hade varit lite skoj iof. men under ett år, eller två. INTE alla jobb, men just de 2000
  • el skåpet

BettanB skrev 2008-01-07 11:51:51 följande:

Onekligen DET vore något att titta på; utvärdera de där så kallade läkarna som sitter och friskförklarar människor de inte ens träffat.
    man kan väl även ta och titta på de läkare som sjukförklarar människor som är friska.

massmedia uppmärksammar endast de som råkar ut för trubbel, det är det som skapar nyheter. men det finns massor som simulerat sjukdom och lyckats
  • Alexiaa
    BettanB skrev 2008-01-07 11:10:16 följande:
    Ja, det är ju ganska uppenbart det.. Naturligtvis är det skillnad på fakta och fakta; källkritik är viktigt. *nickar*Du försökte väl inte alls gå till personangrepp igen väl Alexxia?
    Nä, det gör jag inte...jag skrev att människor är allmän ofta ganska usla på att se till andra saker än de själv gillar.
    Människor är primitiva enkla varelser!!!
Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!