• Anghammarad

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Det enda dem har som mål är att försämra för de svaga!!!!!!!! Nu så är ju sossarna mycket större, kan man inte göra något för att byta regering!!!!!!!??????? Dem borde inte få sitta kvar i regeringen när de har så få som röstar på dem!!!!!!!! Vad tycker ni????

• Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!
  • BettanB

Vad mycket matnyttig fakta du kommer med. Eller.. nej.
    Så du menar att skapa bidragsberoende ÄR ett bra sätt att bidra till en högkonjuktur? Intressant..

cDk3r skrev 2008-01-07 12:02:02 följande:
    "Ah, nej den skapade naturligtvis S genom sitt sätt att göra en nation bidragsberoende... Hade inte M tagit över rodret när de gjorde, så hade vi absolut inte haft någon högkonjuktur nu."Du ljög alltså när du sa att du visste hur konjukturen fungerar.Nvm then..
  • Alexiaa
    BettanB skrev 2008-01-07 11:59:35 följande:
    Absolut, men där har man ju redan börjat gå med lien. En annan sak vore att låta även psykologer sjukskriva och därmed FRISKskriva människor. Helt galet att läkare får sjuk- och friskskriva i samband med "utbrändhet". Ta vara på kompetensen som finns.Sjukt; modzilla känner inte ens till ordet friskskriva, men däremot gick sjukskriva bra. Jo, men då tänker du på skräpblaskor som Aftonbladet och Expressen väl? Mycket snyfthistorier där och så försöker de få det att låta som om det är mycket vanliga företeelser. Hemskt att det fakstiskt finns de som går på deras s.k. "journalistik".
    Vilka ska man lyssna på då? Vilka tidningar är bra och vilka tv- program är bra.
    För du kan ju inte mena att DN är mer seriös än Aftonbladet vaa? nä, det antar jag nog du har förstånd att förstå själv...så vilka ska vi lyssna på?
  • BettanB

Gör jag? Inte om du inte menade ditt som ett personangrepp. Annars skrev jag ju bara om de som gör vad du påstår dig inte ha gjort. *harkel*

Saliga äro de korkade ty de skola alltid flyta *nynnar*
    Nej, jag talar inte specifikt om dig Alexxiaa, utan bara om korkade människor i allmänhet.

Alexiaa skrev 2008-01-07 12:05:09 följande:
    Nu är det nästan du som går till personangrepp vaa!Men jag menade inte att tala något om dig faktiskt, men att vi väljer mest att skita i andra och bry oss om oss själva.Så funkar människan, vi är ganska dumma egentligen så!!!
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2008-01-07 12:01:43 följande:

Men snälla du!!! du vet väl att DNP är otroligt missvisande eller litar du bara på det?Finns olika typer att mäta hur rika länder är, och det ser väldigt olika beroende på vilka som gjort mätningen och vad man vill få ut med det hela.Du menar 70- talet som sagt också, då Socialdemokraterna också satt en del vid makten...
    menar du att sverige var fattigt i förhållande till andra länder i början på 70 talet? vad har du för fakta på det?

Känner du till ett krig som brukar kallas för andra världskriget? Sverige ville inte kriga mot nazisterna där och lyckades därför undvika och bli bombade. Nästan alla andra i hela europa drogs in och fick städer som blev väldigt förstörda. När så kriget tog slut så fick sverige vara med och bygga upp (leverera) till alla andra länder men slapp kostnaden för att bygga upp egna sönderbombade städer. Det var en extrem vitamininjektion för ekonomin. Företagen gick väldigt bra under en tid.

Läs lite historia så kanske du lär dig något
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2008-01-07 12:07:21 följande:

Alexiaa skrev 2008-01-07 12:01:43 följande:
    menar du att sverige var fattigt i förhållande till andra länder i början på 70 talet? vad har du för fakta på det?Känner du till ett krig som brukar kallas för andra världskriget? Sverige ville inte kriga mot nazisterna där och lyckades därför undvika och bli bombade. Nästan alla andra i hela europa drogs in och fick städer som blev väldigt förstörda. När så kriget tog slut så fick sverige vara med och bygga upp (leverera) till alla andra länder men slapp kostnaden för att bygga upp egna sönderbombade städer. Det var en extrem vitamininjektion för ekonomin. Företagen gick väldigt bra under en tid.Läs lite historia så kanske du lär dig något
    Nja, så var det inte...Sverige var inblandad i andra världskriget men bara ytligt.
    För vi svenskar kan ju inte ta ställning till något, nä fyyy vad hemskt för då kan ju folk bli arga på en.

Nä, jag menar inte att Sverige var fattigt...menar du att vi är det idag?
  • cDk3r

BettanB

"Vad mycket matnyttig fakta du kommer med. Eller.. nej.
    Så du menar att skapa bidragsberoende ÄR ett bra sätt att bidra till en högkonjuktur? Intressant.."

Du hävdar alltså
    1) Politiken som förs i landet påverkar inte konjukturen.
    2) Högkonjukturen kom från ingenstanns när alliansen vann valet.

Det rimmar ganska illa med verkligheten.

• BettanB

Ja, inte 17 skall man lita på skvallerpressen i vart fall. Det trodde jag inte ens att man var tvungen att säga? Gee..
    Men nu drar du mig väl ändå i benet, skojare där. *s*

Alexiaa skrev 2008-01-07 12:06:39 följande:
    Vilka ska man lyssna på då? Vilka tidningar är bra och vilka tv- program är bra.För du kan ju inte mena att DN är mer seriös än Aftonbladet vaa? nä, det antar jag nog du har förstånd att förstå själv...så vilka ska vi lyssna på?
  • Alexiaa
    BettanB skrev 2008-01-07 12:07:19 följande:
    Gör jag? Inte om du inte menade ditt som ett personangrepp. Annars skrev jag ju bara om de som gör vad du påstår dig inte ha gjort. *harkel*Saliga äro de korkade ty de skola alltid flyta *nynnar*Nej, jag talar inte specifikt om dig Alexxiaa, utan bara om korkade människor i allmänhet.
    Jo, jag också!
    Människor är ju korkade, titta bara på alla som krigar i koranens namn eller alla som tror sig veta bäst fast det egentligen inte gör det.
    Så jag skriver om dumma människor rent allmänt jag också!
  • Alexiaa
    BettanB skrev 2008-01-07 12:09:29 följande:
    Ja, inte 17 skall man lita på skvallerpressen i vart fall. Det trodde jag inte ens att man var tvungen att säga? Gee.. Men nu drar du mig väl ändå i benet, skojare där. *s*
    Haha, vilka ska man lita på då?
    Du menar väl inte du är så dum så du tror DN är bättre än Expressen eller att du tycker SVD är en seriös källa?
    Säg vart du får din information ifrån och varför de är mer trovärdiga?
  • BettanB

Nej, det påstår jag inte. Jag påstår att högkonjuktur inte kommer sig av att skapa en bidragsberoende nation.
    Du kommer inte med något alls i dina inlägg utan försöker bara skriva om mina så som du vill läsa dem. Mycket givande...

cDk3r skrev 2008-01-07 12:09:22 följande:
    BettanB"Vad mycket matnyttig fakta du kommer med. Eller.. nej.Så du menar att skapa bidragsberoende ÄR ett bra sätt att bidra till en högkonjuktur? Intressant.."Du hävdar alltså1) Politiken som förs i landet påverkar inte konjukturen.2) Högkonjukturen kom från ingenstanns när alliansen vann valet.Det rimmar ganska illa med verkligheten.
Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!