• Anghammarad

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Det enda dem har som mål är att försämra för de svaga!!!!!!!! Nu så är ju sossarna mycket större, kan man inte göra något för att byta regering!!!!!!!??????? Dem borde inte få sitta kvar i regeringen när de har så få som röstar på dem!!!!!!!! Vad tycker ni????

• Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!
  • BettanB

Naturligtvis Alexxiaa, naturligtvis.. Så är det det.

Alexiaa skrev 2008-01-07 12:10:11 följande:
    Jo, jag också!Människor är ju korkade, titta bara på alla som krigar i koranens namn eller alla som tror sig veta bäst fast det egentligen inte gör det.Så jag skriver om dumma människor rent allmänt jag också!
    Ajabaja, nu är du där och tallar igen. Om inte lilla fröken kan uppföra sig så tänker jag inte krypa upp i samma sandlåda. Du får rasera dina egna sandslott.
    Alexiaa skrev 2008-01-07 12:11:02 följande:
    Haha, vilka ska man lita på då?Du menar väl inte du är så dum så du tror DN är bättre än Expressen eller att du tycker SVD är en seriös källa?Säg vart du får din information ifrån och varför de är mer trovärdiga?
  • el skåpet

Haha, vilka ska man lita på då?Du menar väl inte du är så dum så du tror DN är bättre än Expressen eller att du tycker SVD är en seriös källa?Säg vart du får din information ifrån och varför de är mer trovärdiga?
    har man lite i huvudet så går det och räkna ut när något blir trovärdigt, det är även bra och leta flera artiklar och försöka få olika vinklingar.
  • Alexiaa

BettanB-

Ok, du talar barnspråk...
    Men vilka är seriösa källor då? säg vilka tidningar och tv- kanaler man bör lita på & vilka man inte bör lita på?

• Alexiaa

el skåpet skrev 2008-01-07 12:14:41 följande:

har man lite i huvudet så går det och räkna ut när något blir trovärdigt, det är även bra och leta flera artiklar och försöka få olika vinklingar.
    Ok, men då har inte du så mycket i huvudet då.
    För du har ju visa flera artiklar som inte är trovärdiga från flera vinklade högersajter...så antar du menar att du inte kan räkna ut när det är trovärdigt.
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2008-01-07 12:15:58 följande:

el skåpet skrev 2008-01-07 12:14:41 följande:Ok, men då har inte du så mycket i huvudet då.För du har ju visa flera artiklar som inte är trovärdiga från flera vinklade högersajter...så antar du menar att du inte kan räkna ut när det är trovärdigt.
    Du använder ju utseende för att avgöra om någon är bra om du anser att jag inte har mycket i huvudet så tar jag det som en komplimang . Hade du däremot tyckt jag varit intelligent så hade jag blivit lite rädd eftersom du har så konstiga åsikter.
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2008-01-07 12:17:46 följande:

Alexiaa skrev 2008-01-07 12:15:58 följande:
    Du använder ju utseende för att avgöra om någon är bra om du anser att jag inte har mycket i huvudet så tar jag det som en komplimang . Hade du däremot tyckt jag varit intelligent så hade jag blivit lite rädd eftersom du har så konstiga åsikter.
    Samma sak!
    Men du har ju visat att du inte är kunnig, du skriver att saker ifrån sidor med fakta från höger är bra men alla med fakta från vänster är usla.
    Utseende spelar dessutom roll, är bara fula människor som tycker annat.
  • BettanB

Nu blev det lite bättre. Att "barnspråk" skall fungera så bra.

Ja, jag finner att tidningar med riktiga journalister, som inte pressas att sälja lösnummer med flashiga rubriker är betydligt mer tillförlitliga än de som måste dra till sig människors uppmärksamhet med snyfthistorier, nakenchockar, skandalutrop och liknande. Inte sagt att man inte skall ta allt med en nypa salt, men naturligtvis litar jag betydligt mer på de förstnämnda. De är vanligtvis betydligt bättre i sin forskningsförankring (har du försökt backtrackka källor hos Aftonblaskan någon gång? Det har jag. Man brukar bl.a. hamna hos föga tillförlitliga källor som Ill.vet och liknande. Inte riktigt samma som att hitta Svd's källor i PubMed eller PsykInfo Som du säkert förstår).

Men som sagt, man skall ALLTID vara källkritisk, även om man läser en originalartikel från en vetenskaplig tidning med "peer-review".

Alexiaa skrev 2008-01-07 12:15:01 följande:
    BettanB-Ok, du talar barnspråk...Men vilka är seriösa källor då? säg vilka tidningar och tv- kanaler man bör lita på & vilka man inte bör lita på?
  • cDk3r

BettanB

Eftersom du påstår att S's agenda var att göra landet bidragsberoende och att det inte skapar någon högkonjuktur så påstår du ju att högkonjukturen helt magiskt kom från ingenstanns när alliansen vann valet, eller hur?

Det jag påstår är att 3/4-4/5 av de nya jobben är högkonjukturens förtjänst, jag påstår även att högkonjukturen inte är alliansens förtjänst att konjukturen är lite mer komplicerad än så man kan inte hipp som happ trolla fram en högkonjuktur över en natt. Jag påstår även att politiken som förs påverkar konjukturen. Eftersom S hade makten innan M så har givitvis deras politik varit med och banat väg för den rådande högkonjukturen.

Men istället för att sitta här och påstå helt verklighetsfrämmande saker som du hittat på genom att spå i bingolotter så kan du väll läsa på lite?
    Om du grottar lite i det så kommer du se att t.o.m M hävdar att 2/3-3/4(de är självklart lite för optimistiska av förklarliga skäl) av jobben beror på högkonjukturen och inte alliansens politik.
    Men jag antar att du vet mer än M också. Självklart är alla nya jobben M's förtjänst och högkonjukturen trollade M fram ur en magisk tombolla på valnatten. Vem vet, kanske de mutade Loket?

• BettanB

VAD i S-politik menar du banat väg för denna högkonjuktur?

cDk3r skrev 2008-01-07 12:21:33 följande:
    BettanBEftersom du påstår att S's agenda var att göra landet bidragsberoende och att det inte skapar någon högkonjuktur så påstår du ju att högkonjukturen helt magiskt kom från ingenstanns när alliansen vann valet, eller hur? Det jag påstår är att 3/4-4/5 av de nya jobben är högkonjukturens förtjänst, jag påstår även att högkonjukturen inte är alliansens förtjänst att konjukturen är lite mer komplicerad än så man kan inte hipp som happ trolla fram en högkonjuktur över en natt. Jag påstår även att politiken som förs påverkar konjukturen. Eftersom S hade makten innan M så har givitvis deras politik varit med och banat väg för den rådande högkonjukturen.Men istället för att sitta här och påstå helt verklighetsfrämmande saker som du hittat på genom att spå i bingolotter så kan du väll läsa på lite?Om du grottar lite i det så kommer du se att t.o.m M hävdar att 2/3-3/4(de är självklart lite för optimistiska av förklarliga skäl) av jobben beror på högkonjukturen och inte alliansens politik.Men jag antar att du vet mer än M också. Självklart är alla nya jobben M's förtjänst och högkonjukturen trollade M fram ur en magisk tombolla på valnatten. Vem vet, kanske de mutade Loket?
Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!